Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hamilton může v Bahrajnu stvrdit nejlepší vstup do F1 v historii

MANÁMA - Nikoliv na vedoucího jezdce seriálu formule 1 a obhájce titulu Fernanda Alonsa či dalšího favorita mistrovství světa Kimiho Räikkönena, ale na Lewise Hamiltona bude upřena pozornost při nedělní Velké ceně Bahrajnu.

12.4.2007
SDÍLEJ:

Lewis Hamilton slaví druhé místo, které obsadil ve VC Malajsie.Foto: REUTERS/Zainal Abd Halim

Britský pilot McLarenu má na dosah historický zápis, neboť ještě žádnému nováčkovi se v premiérové sezoně nepodařilo vystoupit na stupně vítězů ve všech třech úvodních závodech. Dvaadvacetiletý Hamilton vletěl do šampionátu jako raketa. V úvodním závodu v Austrálii dojel třetí, v druhém dílu v Malajsii si polepšil na druhé místo a všichni s napětím čekají, zda posloupnou řadu dovede do konce a v Bahrajnu vyhraje. Dosud byl mezi nováčky nejlepší jeho krajan Petr Arundell, jenž v roce 1964 rovněž stál v úvodních dvou závodech na stupních vítězů. Na třetí místa v Monaku a Nizozemsku ale v další Grand Prix už nenavázal.

Slavný Michael Schumacher zahájil svou kariéru v F1 roce 1991 s vozem Jordan technickou poruchou, Alonso byl s minardi v roce 2001 dvanáctý. Hamilton dosud prohrál pouze se španělským obhájcem a Finem Räikönenem. "Opravdu nevím, co od toho mám čekat," prohlásila nová hvězda šampionátu Hamilton. "Nemyslel jsem si ani v nejodvážnějších snech, že budu dvakrát v úvodních dvou závodech na stupních vítězů. Stále si myslím, že jsou lepší piloti a já na sobě ještě musím hodně pracovat," uvedl první jezdec tmavé pleti ve formuli 1.

V minulém závodu Hamilton odrazil nápor rychlejšího Felipeho Massy z Brazílie s vozem Ferrari a umožnil vyhrát svému týmovému kolegovi Alonsovi s velkým náskokem. McLaren obsadil první dvě místa poprvé od října 2005. "Bahrajn, stejně jako Malajsie, pro mne bude další velký, ale velmi náročný závod. Budu získávat nové zkušenosti, je to pro mne další výzva," řekl Hamilton, který na trati v Bahrajnu poprvé testoval formuli F3 v roce 2004. "Mám to tady rád, je to skvělý okruh," dodal. V průběžném pořadí vede Alonso o dva body před Räikkönenem a další dva před Hamiltonem. "Už se nemůžu dočkat, až si to zase rozdáme. Cítím se dobře, v týmu je dobrá nálada a já budu bojovat o další vítězství," dvojnásobný mistr světa.

Bude prý opatrný, neboť na trati uprostřed pouště jezdce trápí všudypřítomný písek. "Může to dost klouzat," pravil vítěz loňského závodu v Bahrajnu. "Ten výsledek chci zopakovat," prohlásil. Räikkönen, vítěz úvodního závodu v Austrálii, měl v minulé Velké ceně strach o poškozený motor a dával si velký pozor. I proto třetí místo bral. Teď s novým agregátem chce jet opět naplno. "Kvůli motoru jsem musel dělat kompromisy, což nás stálo místa, o která stojíme. V neděli se na ně vrátíme," prohlásil sebevědomě. "Minulý závod byl, jako když ve fotbalu pořád bráníte a zápas skončí remízou. Teď hodlám útočit," řekl Fin.

Pořadí MS (po 2 ze 17 závodů): 1. Alonso (Šp./McLaren) 18, 2. Räikkönen (Fin./Ferrari) 16, 3. Hamilton (Brit./McLaren) 14, 4. Heidfeld (Něm./BMW) 10, 5. Fisichella (It./Renault) 7, 6. Massa (Braz./Ferrari) 7, 7. Trulli (It./Toyota) 2, 8. Rosberg (Něm./Williams) 2, 9. Kovalainen (Fin./Renault) 1, 10. R. Schumacher (Něm./Toyota) 1.

Pohár konstruktérů: 1. McLaren-Mercedes 32, 2. Ferrari 23, 3. BMW-Sauber 10, 4. Renault 8, 5. Toyota 3, 6. Williams 2.

 

Okruh v Sáchiru, vzdáleném asi 30 kilometrů od hlavního města Manámy, leží v poušti. Měří 5 412 metrů a stál 150 milionů dolarů. Čtvrtý závod v historii trati se pojede na 57 kol, což představuje 308,238 kilometru. Kritické místo čeká jezdce hned v první úzké šikaně po startu. Okruh má jedenáct zatáček, čtyři levotočivé a sedm směrem doprava, na nichž je podle stavitelů celkem sedm vhodných míst pro předjíždění. Maximální rychlosti kolem 337 kilometrů v hodině dosáhnou piloti v rovince.

Divácká kapacita areálu je kolem 50.000 fanoušků. Na tamní trati vždy vyhrál pozdější mistr světa. Při premiéře v roce 2004 se z prvenství radoval Němec Michael Schumacher, o rok později i loni vyhrál Fernando Alonso ze Španělska. Všechny rekordy trati drží již z prvního roku starší z bratrské dvojice Schumacherů s ferrari.

 

Charakteristika trati:

Délka okruhu: 5412 m, délka závodu: 57 kol = 308,238 km, nejrychlejší kolo v závodě: Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2004: 1:30,252 = 216,074 km/h, nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher, 2004: 1:30,139 = 216,345 km/h, nejrychlejší závod: Michael Schumacher, 2004: 1:28:34,875 = 208,976 km/h.

Vítězové předchozích závodů: 2004 - Michael Schumacher, 2005 - Fernando Alonso (Šp./Renault), 2006 - Fernando Alonso (Šp./Renault).

12.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
3 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

Nechtěné děti. V Česku lze rodit v utajení, ale ne anonymně

Případ novorozence z Plzeňska, kterého matka chtěla po porodu zavraždit, vyvolal emoce i otázky. Chlapeček totiž nakonec skončil v babyboxu, ale přes rychlou snahu lékařů o jeho záchranu po pár hodinách zemřel. Muselo se to stát? Možná ne, kdyby nešťastná rodička věděla o možnosti rodit v utajení.

Hackerský útok na UniCredit v Itálii zasáhl 400 tisíc klientů

Zatím neznámí hackeři zaútočili na největší italskou banku UniCredit. Ohrožena jsou data ze 400 tisíc účtů.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

AKTUALIZOVÁNO

Varšava dostala měsíc na úpravu justiční reformy. Jinak hrozí sankce

Polská vláda má měsíc na to, aby sladila svou justiční reformu s právem EU. Místopředseda Evropské komise Frans Timmermans dnes uvedl, že jinak zemi hrozí zahájení procedury, jež může vést k odejmutí hlasovacích práv Varšavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení