Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Byl to plagiát? Tokio změní logo pro olympiádu 2020

Tokio - Pořadatelé olympijských her v Tokiu 2020 budou vybírat nové oficiální logo. To původní představili v červenci, hned po jeho prezentaci ale byli obviněni z plagiátorství. Nyní se objevily v médiích další informace, podle nichž designér Kenžiro Sanó použil pro svoji práci materiály zkopírované z internetu, načež organizační výbor rozhodl vyhlásit novou soutěž.

1.9.2015 AKTUALIZOVÁNO 1.9.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: ČTK/IMAGO

Šéf japonských organizátorů Toširo Muto nicméně nepotvrdil, že by logo bylo plagiátem. Jeho zrušení ale označil za nejvhodnější řešení vzhledem k množství pochybností, které se kolem jeho podoby objevily.

"Došli jsme k závěru, že toto logo nemá podporu veřejnosti, a budeme hledat nový emblém," řekl Muto na tiskové konferenci.

Pochybnosti kolem originality loga rozpoutal záhy po červencové prezentaci belgický designér Olivier Debie.

Na sociálních sítích upozornil na podobnost s jeho vlastním dílem pro divadlo v Lutychu a obrátil se kvůli tomu na soud. Japonský olympijský výbor se tehdy za Sanóa postavil, ten ale nyní podle televizní stanice NHK jeho členům potvrdil, že některé podklady při výběru designu získal bez předchozí autorizace z internetu.

V samotném logu navíc nenašla zalíbení ani veřejnost. V minulých dnech se také objevila další podezření, že i jiné práce ze Saónovy dílny jsou plagiáty. Podle průzkumu televize TBS si 85 procent dotázaných přálo změnu olympijského loga.

Autor: ČTK

1.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
3 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení