VYBERTE SI REGION

Kdo může za kauzu Sáblíková? Její agentura chce najít viníka

Praha - Agentura Sport Invest Marketing chce najít konkrétního viníka v kauze neúčasti Martiny Sáblíkové v cyklistické časovce na olympijských hrách v Riu de Janeiro. Předseda představenstva David Trávníček v rozhovoru pro Radiožurnál připustil, že agentura, jež Sáblíkovou zastupuje, zvažuje i snahu o finanční odškodnění.

15.8.2016
SDÍLEJ:

Martina SáblíkováFoto: čtk

Trávníček se domnívá, že špatným výkladem pravidel je vinen jednoznačně Český svaz cyklistiky. Trojnásobná olympijská šampionka v rychlobruslení Sáblíková žila dlouho v domnění, že si účast v Riu zajistila dvanáctým místem v časovce na loňském mistrovství světa. K tomu však potřebovala být kvalifikována i do závodu s hromadným startem.

Zvrat v případu nakonec nepřinesla ani žaloba ke zvláštní komisi Mezinárodní sportovní arbitráže a Sáblíková nemohla v Riu startovat.

Podle Trávníčka může za chybu cyklistický svaz, neboť je zodpovědný za realizaci kvalifikačních kritérií. Dnes proto požádal zástupce svazu o schůzku. "Abychom si ty věci řekli ideálně u kulatého stolu a dohodli se na dalším postupu. Podle prvních indicií proběhne ta schůzka nejdříve v září," uvedl Trávníček.

Hrozí i finanční náhrada

Jasno má v tom, co bude po cyklistickém svazu požadovat. "Myslím, že na místě je určitě omluva, což už možná částečně nějakou formou proběhlo v médiích. Druhá věc je vyvození zodpovědnosti, ať už personální, nebo jakékoliv jiné. A to budeme chtít slyšet od předsedy svazu a generálního sekretáře. Myslím, že viníků je na svazu více, protože ten materiál určitě neměl studovat jen jeden člověk," řekl Trávníček.

"Pokud bych ale použil slova Martiny, která zazněla už i od některých zástupců svazu - ta situace se nesmí opakovat. Aby sportovec světové úrovně, držitel olympijských medailí a medailí z MS doplatil na špatnou interpretaci kvalifikačních kritérií a nevědomost," uvedl Trávníček.

Naznačil, že po konečném vyúčtování nákladů by mohla agentura požadovat i finanční náhradu. "Je ale otázkou, jak budeme postupovat. Jednou z prvních věcí, kterou Martina řekla, bylo to, že nechce, aby tento příběh měl nějakou právní dohru, soud, nebo tak něco," řekl Trávníček.

I proto nechtěl potvrdit, že se agentura vydá právní cestou. Uvedl však, že před OH se Sport Investu podařilo domluvit dvě sponzorské smlouvy, související s účastí Sáblíkové v Riu. Při její neúčasti vzaly za své. "Takže je tu i nějaká konkrétní újma, která se pohybuje v řádech set tisíc korun. A to je věc, kterou lze jasně doložit," uvedl Trávníček.

Sáblíková byla zklamaná

Domnívá se, že "zbytečná" cesta Sáblíkové do dějiště her měla smysl. "Absolvovali jsme několik schůzek před OH a shodli jsme že, že existuje šance, aby Martina na start nastoupila. Byla to pro Martinu dlouhá cesta v řádech let a nechtěli jsme to vzdát těsně před koncem na cílové pásce," řekl Trávníček, který byl přímo v Riu de Janeiro.

Minulý týden se z Brazílie společně vrátili. "Myslím, že se s tím Martina pořád nesmířila. Ta nálada je špatná a bude trvat měsíce, jestli na to kdy vůbec zapomene. Věřím ale, že na kolo nezanevře, jednou se na něj vrátí a v budoucnu se třeba pokusí startovat i v tom závodě s hromadným startem," uvedl.

Šéf cyklistického svazu Marián Štetina minulý týden v Riu řekl, že viníků je několik. "Vina svazu je jednoznačně tam, že nedementoval zprávy, které poskytoval někdo novinářům o nominačních kritériích na olympiádě. Ale podle mého názoru to, že svaz nedementoval tyto informace, nezapříčinilo, že Martina na olympiádě nestartuje," řekl Štetina.

Autor: ČTK

15.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies