VYBERTE SI REGION

Míří za vítězstvím. Quintana ovládl časovku Gira, pojistil si růžový trikot

Monte Grappa - Kolumbijský cyklista Nairo Quintana vyhrál horskou časovku na Giru d'Italia a dvě etapy před koncem závodu si pohlídal vedení v průběžném pořadí. V pátek třetí Rigoberto Urán na něho ztratil další téměř minutu a půl a v celkovém hodnocení za krajanem zaostává už o více než tři minuty.

30.5.2014 AKTUALIZOVÁNO 30.5.2014
SDÍLEJ:

Nairo Quintana si v časovce na Giro d'Italia pojistil vedoucí pozici.Foto: ČTK/ZUMA/Yuzuru Sunada

Čtyřiadvacetiletý Quintana zvládl trasu 26,8 kilometru na vrchol 1775 metrů vysoké hory Monte Grappa za 1:05:37 a o 17 sekund porazil domácího favorita Fabia Arua, který se mu jako jediný dokázal přiblížit. O rok mladší Ital se díky tomu v průběžném pořadí posunul na třetí příčku a za Uránem zaostává o 41 sekund.

"Cítil jsem se skvěle a naplno jsem toho využil," pochvaloval si druhé etapové vítězství v závodě Quintana, jezdec stáje Movistar, jenž stejně jako většina cyklistů vyměnil po úvodní rovinaté pasáži časovkářský speciál za klasické silniční kolo. Quintana si vyměnil i helmu. "Stálo mě to jen pár sekund. Byl jsem úplně v klidu, trénovali jsme to," popsal technickou pauzu.

Šéf Aruovy stáje Astana Giuseppe Martinelli si v cíli znovu postěžoval na zmatečnou, a podle některých neregulérní, královskou etapu, kterou Quintana v úterý vyhrál a ujal se po ní vedení. "Myslím, že to ovlivnilo závod. Quintana by sice nejspíš stejně vyhrál, ale ne s tříminutovým náskokem (před Aruem)," prohlásil Martinelli.

Druhý muž loňské Tour de France bude muset svůj náskok hájit v podstatě už jen v sobotní horské etapě, která bude se třemi vrchařskými prémiemi poslední náročnou prověrkou pelotonu v letošním ročníku. O růžový trikot už ho ale může připravit zřejmě jen pád nebo zdravotní problémy. V neděli následuje rovinatá etapa z Gemony do Terstu, v níž se už tradičně neútočí.

Cyklistický závod Giro d'Italia - 19. etapa: časovka jednotlivců Bassano del Grappa - Cima Grappa (26,8 km):

1. Quintana (Kol./Movistar) 1:05:37, 2. Aru (It./Astana) -17, 3. Urán (Kol./Omega Pharma-Quick-Step) -1:26, 4. Rolland (Fr./Europcar) -1:57, 5. Pozzovivo (It./AG2R) -2:24, 6. Pellizotti (It./Androni Giocattoli) -3:22, 7. Majka (Pol./Tinkoff-Saxo) -3:28, 8. Henao (Kol./Sky) -3:48, 9. Wellens (Belg./Lotto) -4:00, 10. Cataldo (It./Sky) -4:10.

Průběžné pořadí: 1. Quintana 79:03:45, 2. Urán -3:07, 3. Aru -3:48, 4. Rolland -5:26, 5. Pozzovivo -6:16, 6. Majka -6:59, 7. Evans (Austr./BMC) -9:25, 8. Kelderman (Niz./Belkin) -9:29, 9. Hesjedal (Kan./Garmin) -10:11, 10. Kiserlovski (Chorv./Trek) -13:59.

Autor: ČTK

30.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Sting zazpívá jako headliner Metronomu. Prvně na festivalové stagi

Praha /HEADLINER, FESTIVAL/- Pražský Metronome Festival odtajnil první zahraniční hvězdu. V termínu 23. a 24. června zazpívá na Výstavišti Sting a doprovodí ho jeho trio. Předprodej pro některé začíná již dnes.

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies