VYBERTE SI REGION

Nedal se porazit. Kreuziger po triumfu sklízí od konkurence ovace a slaví

Praha - Český cyklista Roman Kreuziger po nedělním vítězství v ardenské klasice slyšel od soupeřů samou chválu. Sám už myslí na další dva tradiční závody.

16.4.2013
SDÍLEJ:

Roman Kreuziger opanoval Amstel Gold Race.Foto: ČTK/ZUMA/David Stockman

Zariskoval a sázka na jedinou kartu mu vyšla. Nejlepší český cyklista Roman Kreuziger si v neděli poprvé v kariéře dojel pro vítězství v jarní klasice navíc v úvodním díle těch ardenských.

„Mám velikou radost. Je to první vyhraná klasika a ještě k tomu Amstel, který se mi vždycky líbil," napsal Kreuziger na svých webových stránkách. „Když jsem před klasikami říkal, že jsem na tom fakt dobře, nebylo to nějaké plácání. Hodně jsem si věřil, měl jsem skvěle natrénováno. Vím, kolik práce jsem udělal, a s trenérem jsme byli přesvědčeni, že to může být hodně dobré. Je super, že to takhle vyšlo."

Jak se mu to „přihodilo"? Sedm kilometrů před cílem vyrazil ze skupinky uprchlíků sám kupředu.

Věřil, že mu druhý útok vyjde a projede cílem jako vítěz. „Na klasikách člověk musí vsadit všechno na jednu kartu. Je to buď, a nebo," vysvětloval. „Už jsem nechtěl na nic čekat. Rozhodčí mi pak hlásili, že mám k dobru asi 15 vteřin, přesto byl pro mě poslední kopec Cauberg nekonečný. Hrozně mi pomohli fanoušci, kteří mě hnali dopředu."

A tak se nedíval napravo ani nalevo, poctivě ukrajoval další a další metry. Dobře věděl, že ho jeho pronásledovatelé stíhají a vzájemně spolupracují. „Ale ve finále jsem dokázal ještě pár vteřin najet. Na pětistovce už jsem věřil, že vyhraju. Myslím, že jsem si pro vítězství tvrdě šel a nikdo nemůže říct, že bylo šťastné," líčil ještě.

„Byl nejsilnější, i když jsme ho tvrdě stíhali, nedostihli jsme ho," potvrdil Kreuzigerova slova druhý Alejandro Valverde. „Neměli jsme na něj," souhlasil i třetí muž v cíli Simon Gerrans.

Na gratulace nestíhá odpovídat

Kreuziger už dokázal vyhrát horskou etapu na Giru, na Tour de France drží historicky nejlepší výsledek českého cyklisty. Byl také nejlepším v konečném hodnocení závodů Kolem Romandie i ve Švýcarsku. „Tohle vítězství řadím vysoko, ale nechci ho srovnávat s jinými závody," upozornil. „Vyhrál jsem prestižní klasiku a mám radost kvůli sobě i kvůli celému týmu. Kluci odvedli fantastickou práci. Moc jim děkuju, bez nich bych to nedokázal."

Velký dík patří i manželce (svatbu měli loni na podzim). „Vytvořila perfektní zázemí, dokonce kvůli mně odložila i advokátské zkoušky. Mám v ní maximální podporu."

Gratulací měl šestadvacetiletý Čech plný telefon. „Dostal jsem jich opravdu spoustu, na všechny ty esemesky a vzkazy nestíhám odpovídat," usmíval se. „Hned po závodě mi volal i šéf našeho týmu Bjarne Riis."

Teď už se však český cyklista soustředí na nové výzvy na další dva ardenské závody Valonský šíp a Lutych-Bastogne-Lutych. „Chci si oba ty závody užít. Možná budu uvolněnější, ale rozhodně se budu rvát o co nejlepší výsledek," vzkázal. „Cítím se fakt dobře a rád bych formu prodal i v dalších závodech. Začali jsme fajn týden a bylo by skvělé ho jako tým i dobře zakončit."

Mezi elitou se zabydluje i Štybar

Ale pozor, česká cyklistika už není jen o Kreuzigerovi. Letos se daří i dalšímu borci. Jestli myslíte na Zdeňka Štybara, myslíte správně. Nedávno skončil šestý ve slavném cyklistickém závodu Paříž-Roubaix.

Bývalý mistr světa v cyklokrosu mohl dokonce pomýšlet na ještě lepší výsledek, ale po kolizi s divákem ztratil v úniku kontakt s dvojicí Fabian Cancellara, Sep Vanmarcke. Český jezdec nabral ztrátu deset sekund, již se marně snažil dohnat. Při riskantní jízdě málem nevybral zatáčku a musel strhnout nohu z pedálu, aby neskončil na zemi.

„Měl jsem vynikající pozici. Jenže pak se objevil v cestě fotograf nebo někdo, trefil jsem ho a skoro spadl. Než jsem stihl dát nohu zpátky do pedálu, ztratil jsem kontakt," líčil později.

I tak se ale při své premiéře postaral o nejlepší český výsledek v historii závodu.

Autor: Markéta Kosová

16.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies