„Všichni jsme v národním týmu,“ to je slogan plakátů, na nichž zpěvačka Helena Zeťová, frontman ostravské skupiny Kryštof Richard Krajčo a herci Pavel Liška, Jan Tříska a Václav Vydra v tělocvičných úborech lákají ke hrám i nesportovce.

„Sportovce není třeba přesvědčovat. Šlo nám o to, aby také ti, kdo sportu zrovna nefandí, pochopili naši účast na pořádání her jako dílo a zájem nás všech,“ vysvětlil pro Deník mluvčí společnosti Praha olympijská Karel Tejkal.

Známé „nesportovce“ podle něj společnost vybrala na základě výzkumu agentury STEM, který ukázal, že polovina národa nesportuje a ani se o sport nezajímá. Současně ale z výzkumu vyplynulo, že téměř devadesát procent populace je hrdo na úspěch českých sportovců.

Umělci, kteří fotografu Herbertovi Slavíkovi pózovali bez nároku na honorář, jsou zachyceni před panoramaty Prahy, Ostravy a Brna. Organizátoři kampaně tak chtěli upozornit, že olympiáda je celorepublikovou záležitostí.

„Kampaň bude probíhat do prosince a stát bude zhruba čtyři miliony,“ doplnil Tejkal. Opoziční zastupitel Miroslav Poche byl zprávou o reklamní kampani překvapen. „Jen doufám, že to není placeno ze zdrojů města. V rozpočtu totiž nic takového nebylo, takže to není ani technicky možné. Určitě na to dohlédnu,“ řekl včera Deníku Poche.

Praha začala vyplňovat olympijský dotazník


Společnost Pražská olympijská usilovně pracuje na vyplňování uchazečského dotazníku pro olympijské hry v roce 2016. „Máme rozpracováno všech osm vypsaných kapitol,“ říká její šéf Tomáš Petera.

Kolik jich nakonec bude?

Přesně v souladu s pravidly Mezinárodního olympijského výboru bude mít dotazník 25 stran v angličtině a 25 ve francouzštině.

Kdo vám ho překládá, aby v konečném textu nebyla jediná chybička?

Překlady do angličtiny i francouzštiny budou mít na starosti profesionální agentury a kontrola bude na rodilých mluvčích.

Která kapitola je nejkomplikovanější?

Žádná není snadná. Ale klíčové bude vypilovat obsah kapitoly „Motivace, koncepce, odkaz“.

Kolik lidí na dotazníku pracuje přímo a kolik nepřímo jako přizvaní odborníci?

Přímo více než deset lidí. Spolupracují se sedmi odbornými komisemi.

Na čem by Praha mohla v porovnání s jejími konkurenty ztratit nejvíc bodů?


Nemyslím, že v porovnání s konkurencí budeme někde výrazně ztrácet body.

A na čem naopak získat?


Máme třeba již dnes požadovanou ubytovací kapacitu. A třeba proti Dauhá budeme mít určitě v srpnu 2016 příznivější počasí.

S NESPORTOVCI PRO OLYMPIÁDU. Tak vypadají billboardy se známými osobnostmi, které mají u lidí pomoci získat podporu pražské kandidatuře na olympijské hry v roce 2016. Celá kampaň odstartovala tento týden a dala si za úkol získat pro společnou věc zejména nesportovce po celé republice. I proto visí Pavel Liška z gymnastických kruhů nad Brnem, Helena Zeťová coby plavkyně okouší pražskou vodu Vltavy, Richard Krajčo skáče s oštěpem nad Ostravou a Václav Vydra kyne ze hřbetu koně české kotlině.