VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pešek potřebuje hlavně dospat

PRAHA - Po pěti závodech vede „Česílko“ světový šampionát v kubatuře do 125 ccm. Na titul ale ještě nepomýšlí.

24.5.2007
SDÍLEJ:

Lukáš Pešek se radoval z vítězství ve Velké ceně Číny i s národní vlajkou.Foto: REUTERS/Nir Elias

6. května: první vítězství ve světovém šampionátu silničních motocyklů. „Projetí cílem v Číně byla obrovská radost, ale teď už to nevnímám. Sezona je ještě dlouhá, byl to jen jeden článek.“

20. května: stříbro z Le Mans, se všemi vážnými konkurenty v boji o titul za zády. „Rychle jsem se dostal do první čtyřky. Soupeři v celkové klasifikaci dojeli až za mnou, takže jsem svůj náskok ještě navýšil. A to je uspokojující.“ Z pěti dosavadních závodů mistrovství světa stál Lukáš Pešek čtyřikrát na stupních vítězů. O takové bilanci ale asi na začátku sezony ani nesnil. „Tohle jsem určitě nečekal,“ potvrzuje.

Máte odjeto pět závodů, jste na prvním místě. Je to překvapení?

Cíl byl držet se v první trojici, ale uvidíme, jaké bude pořadí na konci sezony.

Jak zatím hodnotíte souboj o první tři místa a své největší konkurenty?
O titulu je ještě předčasné mluvit. Teď ale všichni zůstali za mnou, a tím se můj náskok zvyšuje (úsměv). To je to, co potřebuju.

Kdo je v tuto chvíli nejrychlejší?

To se nedá říct. Jsme hodně vyrovnaní, protože každý závod vyhrál někdo jiný. V tom spočívá krása naší kubatury.

Změnil se postoj soupeřů k vám?
Nic se nezměnilo, není důvod. Ten stav bych nazval čistě profesionální.

Přemýšlíte už o příštím roce a přestupu do vyšší kubatury?

O tom se samozřejmě přemýšlí, ale pokud se letos neudržím v první trojce, tak nemůžu počítat s novým materiálem. Nechci se tam hrnout, abych zůstal bez tovární motorky. Pohyboval bych se třeba kolem patnáctého místa, a to by mi asi nedělalo radost.

Máte vysněný tým?

Jelikož patřím pod skupinu Biago, kteří vlastní Aprilli, Derbi a Gilleru, tak myslím, že to je asi největší značka, jaká může být.

Přesto, pokud byste si mohl vybrat?
Tým číslo jedna má Jorge Lorenzo, ale já si stáj nevybírám. Chtěl bych tovární motorku.

Přestup o třídu výše by vám nedělal problém?
To nevím, ale strach nemám.

Do jaké míry sledujete ostatní kubatury?

Jelikož jsem přímo u toho, tak to můžu sledovat live. V dvěstěpadesátkách i půllitrech je všechno otevřené.

Kdo bude mistr světa v 500, 250 a 125?

Tipoval bych Lorenza ve čtvrt a Rossiho v půllitrech. U nás se k tomu nemůžu vyjádřit. Do posledních závodů to bude přetahovaná mezi třemi čtyřmi jezdci. Ale věřím si, jinak bych MS nejezdil. Jedu na maximum a uvidíme, co z toho vypadne.

Jaký bude váš nejbližší program?
Půjdu se vyspat, protože v posledních dnech toho bylo moc a času na spánek málo.

Teď vás čekají čtyři závody v řadě. Berete to jako klíčovou pasáž sezony?
Momentálně nejsme ještě ani za půlkou, ale ty čtyři závody nám více napoví. Určitě když je člověk v jednom záběru a jede závod od závodu, tak si nepřipouští jiné starosti. Myslím, že si to užiju.

Jaký bude program v průběhu těch závodů?
Teď mě čeká Itálie, víkend nato Španělsko, takže jedu napřímo. Potom mám týden volno. Vrátím se na dva tři dny do Čech, protože musím řešit ještě školu. Následuje Anglie a přesun do Holandska. To bude také napřímo. Nazval bych to měsícem cestování a snad i srandy.

Mezitím musíte také cvičit. Bude na to čas?
V průběhu závodů je člověk dost utahaný, tolik se necvičí. Já osobně mezi závody běhám, to mi na udržení fyzické kondice stačí. Ale když jsem doma, tak samozřejmě cvičím.

Valentino Rossi řekl, že hodně rozhoduji pneumatiky. Jak to vnímáte vy?

U nás to je trochu jiné, protože všichni závodníci používají stejnou značku. Tím to máme trochu usnadněné. Ale člověk dokáže pochopit, co říká, takže tomu věřím.

Máte hlavní slovo k podvozku nebo se vychází z dat telemetrie?
Myslím si, že mám hlavní slovo, protože já se na motorce musím cítit dobře. Data jsou pěkná, ale jde jen o výpomoc.

Mluvíte i do motoru, převodovky?

To už je jiná věc. Někdy tam dám třeba šestku a oni mi podle telemetrie řeknou, že mám nechat pětku, že to jede rychleji. To už je spolupráce celého týmu, který dělá dobrou práci.

Popište přípravu a nastavení motorky na závody.

My třeba po závodě vůbec neměníme pérování. Zkoušíme ho i na prvním tréninku další GP. Postupem měníme nastavení, ale určitě to není tak, že tam dáme to, co bylo loni. Člověk jede úplně jiný styl, všechno jinak funguje, všechno se ladí.

Máte v seriálu MS nějakou trať, která vám nesedí?

Před dvěma roky jsem jel do Barcelony a byl jsem tam na testu úplně poslední. Takže loni jsem tam jel trochu se strachem a nakonec jsem skončil první. Od té doby si neříkám, to je dobrá nebo špatná trať. Prostě chci podat maximální výkon…

Jezdíte na odzkoušeném motocyklu, zatímco Passini na novém, ale zatím nespolehlivém. Může se časem posunout před vás?
Starám se jen o sebe! Co se týče mé motorky, tak myslím, že je momentálně nejlepší, protože jsme první.

Loni v Brně přišla rekordní návštěva. Byl jste hlavním tahákem. Jak vnímáte popularitu?

Pro mě to není žádný tlak, ale něco krásného. Lidi mají zájem a jdou mě podpořit. Ženou mě dopředu. Je to pozitivní věc! Věřím, že se nás tam letos sejde ještě víc než loni.

Co popularita doma?

Vidím větší ohlas a je to hrozně pěkný. Patří to k profisportu.

Váš bratr také závodí. Potkali jste se už na závodní dráze?
Ne. Jen na minibiku, ale to je velký rozdíl. Když mu bude letos dobře fungovat zápěstí na plynu, tak možná dostane divokou kartu na Brno. Pak by šance byla. Budu mu držet palce, aby se tam dostal. Uvidíme, jak se s tím popere.

 

24.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
3 20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Brazilský prezident Michel Temer s manželkou.
4

Brazilský parlament obdržel obžalobu na prezidenta, může ho odvolat

Římu došla trpělivost, za koupání ve fontáně pokuta až 12 tisíc. A v Česku?

/VIDEO/ Léto je v plném proudu. Lidé se chystají na dovolené a i počasí napříč Evropou výletníkům přeje. V Paříži dokonce kvůli tropickým teplotám vyhlásili nouzový stav. Turisté tak při vysokých teplotách hledají útočiště především v útrobách památek či u fontán. Jenže takové osvěžení může nakonec přijít pěkně draho.

Aktivista Franc: Bez tlaku občanské společnosti by protikorupční zákony nebyly

/ROZHOVOR/ Iniciativa Rekonstrukce státu bude už brzy bilancovat své více než čtyřleté snažení. Jejím cílem bylo lobbovat za zákony, které mají největší protikorupční potenciál. Deník o nich hovořil s jednou z nejvýraznějších tváří iniciativy Pavlem Francem.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies