Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Premiéra pro Štybara. Cyklista poprvé okusí kouzlo flanderských kostek

Praha - Podél trati postává až milion fanoušků, atmosféra je strhující. Právě kvůli takovým závodům přecházel Zdeněk Štybar z cyklokrosu na silnici lákaly ho jarní klasiky, především ty na kostkách: Kolem Flander a pak Paříž-Roubaix.

29.3.2013
SDÍLEJ:

Zdeněk Štybar.Foto: ČTK/BELGA/BENOIT DOPPAGNE

O víkendu ho čeká první z nich. Závod Kolem Flander neboli Ronde van Vlaanderen navíc slaví stoleté jubilem. V roce 1913 se jel poprvé. Od té doby se z něj stal fenomén.

Zdeněk Štybar získal místo v osmičlenném týmu Omega Pharma Quick Step. Ale nebude v něm lídrem, to ani nemohl očekávat. Tato role má připadnout obhájic titulu Tomu Boonenovi, už trojnásobnému vítězi Flander. Přesto, že si stěžuje na bolavé koleno. A i kdyby nebyl dost silný, je tu i další favorit v dresu Omegy, Sylvain Chavanel.

Štybar se pojede především učit, jak závodit na krátkých kostkatých stoupáních.

V budoucích letech to vše může zúročit.

O týden později na Paříž-Roubaix pak jeho sezona klasik vyvrcholí. Už v posledních dvou týdnech však absolvoval tři významné jednorázové závody. A odnesl si z nich kupu zkušeností.

Co vše zažil? O tom se rozepsal i na svých webových stránkách.

Milán San Remo

Závod, na který nezapomene do konce života. Tak hodnotil peklo na klasice Milán-San Remo, kterou hodně poznamenalo špatné počasí. Závod byl kvůli sněžení ve vyšších oblastech o 50 kilometrů zkrácen na 244 km.

Po 117 odjetých kilometrech byl závod zastaven, všichni závodníci nasedli do týmových autobusů a v Arenzanu je zase vypustili ven. Nejdřív nechali jet skupinku uprchlíků, kteří měli sedm minut náskok, poté vypustili na trať peloton.

„Tohle si bude každý pamatovat do konce života. Bylo to prostě šílené. Jen nechápu, jak může někdo udělat takhle stupidní rozhodnutí. Skoro brečíme bolestí, jak jsme zmrzlí od první chvíle závodu, pak sedneme do autobusu a po hodině zase vezmeme mokré tretry, někteří i mokré oblečení, a pokračujeme dál," líčil Štybar.

Po těchto útrapách čekalo na závodníky ještě 330 kilometrů v autě na letiště.

E3 Harelbeke

Skvěle si vedl na klasice Grand Prix E3 v Harelbeke. Dlouho se držel v čelní skupině, jenže pak z ní vyrazil dopředu Cancellara. Skupina sjížděla jeho únik, Stybar ale nakonec tempu nestačil. „Pracoval jsem pro kluky už od začátku, ale přesto jsem měl dost sil v kopcích. Na vrcholu Taaienberg i dalších jsem dokázal být vpředu s nejlepšími," vyprávěl český cykslista. „Když atakoval Cancellara na Kwaremontu, byli jsme ve skupině sedmi se Stijnem Vandenberghem a Sylvainem Chavanelem. Okamžitě jsme začali Cancellaru sjíždět, ale pak nám kvůli tomu trochu chyběly síly. Nevydržel jsem tam. Přesto to byl parádní závod a zároveň dobrá škola."

Gent Wevlelgem

Další klasikou byl závod Gent-Wevelgem. Obsadil 57. místo se ztrátou 1:35 na vítězného Slováka Sagana a Štybara mrzelo, že s kolegy z týmu nedovezli do spurtu Marka Cavendishe. „Byl to boj od prvního kilometru. Celý závod provázela nervozita, bylo to o hledání pozice. Těžký závod, ale já jsem se svou formou spokojen," nechal se slyšet Štybar.

Teď poprvé vyzve na souboj „kočičí hlavy"…

Autor: Markéta Kosová

29.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
23

ŽIVĚ: Nad Severní Amerikou začalo úplné zatmění Slunce

Andrej Babiš.
AKTUALIZOVÁNO
3 14

Kauza Čapí hnízdo: Babiš i Faltýnek se mohou podívat do žádosti o své vydání

Volkswagen potvrdil výrobu nástupce legendární T2, bude elektrický

Německý výrobce automobilů Volkswagen potvrdil, že začne vyrábět nového elektrického nástupce oblíbeného mikrobusu T2, který se proslavil v 60. letech. Prodej má být zahájen v roce 2022. Informoval o tom server BBC.

K bazénu v Chomutově přišly oblečené muslimky. Plavce to rozhořčilo

/ANKETA/ Ženy neměly burkiny, což jsou speciální plavky, ale dlouhé černé hábity.

Piráti podobiznu Nečasové ze svého "vězeňského autobusu" neodstraní

/FOTOGALERIE, ANKETA/ Pirátská strana nemá v úmyslu sundat ze svého předvolebního "vězeňského autobusu" karikaturu Jany Nečasové (dříve Nagyové). Ke smazání vyzval Piráty minulý týden advokát někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase v dopisu, který má ČTK k dispozici. 

Autobusovou dopravu v Praze čekají změny. Odstartují už na začátku září

Na začátku září musejí cestující počítat se změnami v provozu pražské integrované dopravy (PID). Část autobusových linek bude zrušena, jiné pojedou po nové trase a změní se i příjezdy a odjezdy. Asi dvacítka školních spojů bude přečíslována. Trvalé změny pak začnou platit od 3. září.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení