VYBERTE SI REGION

Raboň přechází ze silnice na horská kola, bude v týmu s Kulhavým

Průhonice - Cyklista František Raboň, jemuž skončil kontrakt v elitní silniční stáji Omega Pharma-Quick Step, přechází na horská kolech. Pro příští sezonu se dohodl na smlouvě s týmem Specialized Racing, v němž bude kolegou olympijského vítěze Jaroslava Kulhavého a Terezy Huříkové. Jeden z nejlepších českých profesionálů, který byl uznávaným domestikem, se chce soustředit na maratony.

22.11.2013 AKTUALIZOVÁNO 22.11.2013
SDÍLEJ:

Cyklista František Raboň.Foto: ČTK/Šálek Václav

"Kdybych nebyl stoprocentně přesvědčený, že můžu uspět, tak bych do toho nešel. Snažím se to brát hodně pozitivně a je to pro mě obrovská výzva. Není to o tom, že bych tu měl jen nějak 'dojet' kariéru," řekl na dnešní tiskové konferenci třicetiletý Raboň. "Franta se bude specializovat na maratony, což považujeme za logický krok," uvedl šéf Specialized pro východní Evropu Zdeněk Löffelmann.

Právě on Raboňovi přechod na biky navrhl. "I když jsem Zdeňkovi v první chvíli řekl, jestli se nezbláznil, ten krok pro mě byl pak vcelku jednoduchý. Přesně do týdne bylo vše vyřešené, jednání byla neuvěřitelně rychlá," pochvaloval si Raboň. Nyní už přestupem žije. "Jsem na to úplně přepnutý. Budu chtít dokázat, že to nebyl omyl," prohlásil mistr Evropy na silnici do 23 let z roku 2005, který má za sebou čtyři starty na Giru d'Italia a dvakrát jel Vueltu.

Po vypršení kontraktu se stájí českého miliardáře Zdeňka Bakaly hledal při současné krizi na cyklistickém trhu práce jen ztěžka uplatnění. "Situace je nyní docela katastrofická. Ozval se mi vlastně jen český tým Bauknecht Author," uvedl Raboň. "Moc jim děkuji za nabídku, snažili se mi vycházet hodně vstříc. Já však chtěl zůstat v top lize cyklistiky, i když jde o jinou disciplínu."

Důležitým ukazatelem pro trojnásobného mistra republiky v časovce byl i tříhodinový trénink s Kulhavým. "Otestoval mě docela kvalitně," pousmál se Raboň. "Ale pak šlo kamarádství stranou - chtěl jsem po něm, aby mi na rovinu řekl, zda bych do toho měl jít, nebo to nemá smysl," řekl.

Kulhavý ho povzbudil. "Říkal, že to nebylo vůbec špatné. Mám samozřejmě problémy v terénu, zvlášť v listí a na kořenech. Když jsme třeba uhnuli na takovou stezku a letěl jsem střemhlav dolů, tak jsem si říkal, že to asi nepůjde. Ale na konci té třetí hodiny už to bylo lepší," líčil Raboň. Dosud horská kola využíval v zimě v tréninku.

Na případný návrat na silnici nemyslí

"Věřím, že v těch maratonech budu úspěšný a dovedu si představit, že když během roku přijde další nabídka z horských kol, nebudu se nijak rozmýšlet a nejbližší budoucnost budu trávit na bikách. Kdybych tady pár let vydržel, ve 33 nebo 35 letech už asi sotva půjdu nazpátek," řekl Raboň.

Při ohlédnutí za silniční kariérou ho mrzí jen to, že nikdy nejel Tour de France. "Jinak jsem hrozně rád za to, co se mi podařilo," konstatoval Raboň, který jezdil také za další přední stáje T-Mobile a HTC-Columbia (později HTC-Highroad).
Nyní už ladí program na příští rok a rozvíjí spolupráci s trenérem Viktorem Zapletalem. "Potřebuju se především zlepšit v technice," řekl Raboň. Chystá se na to, že spoustu času bude trávit v Jižní Africe. "Je tam teplo a tým tam má zázemí. Ideální prostředí na přípravu."

Do programu zahrne české závody, ale v úvahu přichází i Cape Epic v JAR, etapový závod dvojic, který Kulhavý letos vyhrál. "Ale co jsem slyšel, jde o hodně extrémní závod. Rozhodneme se podle toho, jak na tom budu v prvních závodech," uvedl Raboň.

Pokud se mu bude dařit, mohl by zasáhnout i do cross country. Olympiáda v Riu 2016 by ho lákala. "Je vcelku dobře, že ta olympiáda je tak daleko. Motivace by to určitě byla," řekl s úsměvem. "Ale příští rok o cross country určitě nebude," dodal Raboň.

Autor: ČTK

22.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
předseda představenstva OSA Roman Strejček
7

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies