VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na lyžařské světové poháry teď chybí 50 milionů

Po palácovém převratu pořadatelů lyžařského šampionátu 2009 vřava neutichá. Jak v ní žije nový výkonný ředitel Marek Rejman?

29.8.2007
SDÍLEJ:

Foto:

Jak vypadá situace zhruba měsíc poté, co jste převzal režii?

Práce v areálech jsou ve skluzu. Převzali jsme všechny sekce organizace.Naplno věcí navážeme, ale chceme změnit komunikaci směrem k českémupubliku. Oslovit i nelyžaře.

Mezinárodní lyžařská federace FIS chválila šéfa Kumpošta, ale prý teď podpořila i vás. Jak vidí změnu?

Zajímali se o důvody změny a naše představy, to je jasné. Chovají se profesionálně.

Už se prý hovoří v zákulisí o tom, že šampionát sebere Finsko nebo Čína.

Blbost! Mluvil jsem čtyřikrát s důležitými lidmi z FIS – Casperem (předseda, pozn. red.), Hoferem (šéf skoků) a Capolem (šéf běhů). Nic nezaznělo.

Finanční situace ale není dobrá.

Přesný stav zkoumají auditoři a lidé z ministerstva. Nejsou partneři na svěťáky skoků, sdruženářů i běžců.

Kolik vám chybí?

Zhruba 50 milionů. Hodnota značky je vysoká. Chceme poháry zapojit do vize marketinku brandu mistrovství světa Liberec 2009. Nyní je to akce města,mychceme celou zemi.

Minulé vedení šampionátu o problémech nemluvilo. Odešli podle vás jejich partneři, nebo nic neměli a nechtěli budit paniku?

Pokud partneři byli, já o nich nevím. Nějaké nabídky námpředali. Ale nevím, kde se ty peníze měly sehnat.

Kumpošt odmítl pomoc své nástupkyni Kateřině Neumannové. I s vámi přece kdysi na svazu spolupracoval.

Já jsem od něj dostal textovku a zkoušel se s ním sejít. Mezi sebou nicnemámea zajímalmějeho pohled.Ve finále se rozhodl, že nechce. Je to škoda. I Kateřinamunabízela spolupráci. Říkala mi to.

Odešla drtivá většina důležitých spolupracovníků, ani po výzvě Neumannové se nevrátili. Zvládnete připravit únorové závody?

Nikdy jsme je nepřemlouvali, to je interpretace druhé strany. Nabídli jsme možnost spolupráce. Musímemít ale svoje řešení. Probrali jsme to s FIS a tinámdeklarovali podporu, pokud bychom je nesehnali z Česka. Šampionát je záležitostí celého českého lyžování, ze všech úseků by se na němměli podílet. Tímpak přecemůžemezískat vliv na celé světové lyžování.

Použijete vlastní lidi z organizace freestylových světových pohárů?

Mámširoký záběr lidí, s nimiž spolupracuju. Nesu za to kůži na trh. Ale nejsou to lidi z mojí agenturyGSMA.

Máte blízko také k Josefu Jindrovi. Ministryně Kuchtová prohlásila, že jeho agentura ani on se na mistrovství podílet nebude. Platí to?

Mnohokrát jsme spolu diskutovali marketink celého českého lyžování.Známjeho názory, schopnosti i možnosti. Budu spolupracovat s každým, kdo je pro nás schopen něco udělat. Nevím, jak to myslela ministryně. Předprodávat práva Pepově agentuře ale nebudeme.

Jak hodnotíte postup ministryně, která odvolala Kumpošta a spol. bez udání důvodu. Teď jste v těžké situaci: pokud to nevyjde, bude to na vás. Pokud ano, plno lidí řekne, už to měli rozjetý, jen to převzali…

Tohle mistrovství je akce, na níž potřebujete podporu státu. A politici včetně ministryně jsou nedílnou součástí. U jednání jsem dřív nebyl, nevím, jak probíhala.

Jaká je Neumannová jako manažerka? Ještě loni na olympiádě tvrdila: nepoužívám e-mail, nepotřebuju to.

Je pro mě opravdu ctí dělat s člověkem, který tolik dokázal. Sláva českého lyžování jde za ní. Viděl jsem ji teď v tom tlaku i po útocích bulváru. Viděl jsem ji smutnou, zklamanou, unavenou, ale ne zlomenou. Pořád z ní jde energie. Spousta lidí podceňuje u sportovců cílevědomost. Ona ji má a manažerské schopnosti taky. Mail se hravě naučí a dobrý manažer má na všechno lidi.

Jak zvládnete vlastní práci – šéfa akrobatů lyžařského svazu, světové poháry, freestyle motokros?

Každý je nahraditelný. Hrůza: i vméfirmě to dělají bezeměa jde to. Podílíme se třeba na sedmiFMXvEvropě. Já se tam budu jezdit už jen bavit. Ale práce se hodně prolíná. Postihnout všechny úrovně může zase ještě pomoci celému lyžování.

Vážně dneska nelitujete, že jste to vzal?

Touha po naplnění výzvy ve finále vyhrála. Chceme udělat nejlepší mistrovství světa v historii. Ataky chceme, aby to bylo o nás, o Češích. Podle plánů se uvažovalo, že 10 – 20% bude domácích diváků a 80% z ciziny. Toměvyděsilo. Moje tajné přání je, aby se to otočilo.

29.8.2007
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Exekuce.
DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Příznivci fašistického diktátora Franka se typického pozdravu nezdávají ani v 21. století.
4 5

Hajlování i hymna fašistů: ve Španělsku pochovali Frankova ministra

VIDEO: Protest proti Babišovi. Klub okradených blokuje ministerstvo financí

Členové Klubu okradených zahájili dnes blokádu Ministerstva financí. Jejich protest se vztahuje k ministrovi financí Andreji Babišovi, jenž podle nich svými podvody okradl celou řadu jednotlivců.

Útoky na městské úředníky: Paní, která plive, pán, který vyhrožuje smrtí

Paní, která v rozčílení plive po lidech, nadávky nejhrubšího zrna či dokonce útok pěstmi, výhrůžky smrtí za to, že jisté dámě odmítli kopírovat její soukromé dokumenty. Vítejte v kancelářích a dalších prostorech k jednání s veřejností na místních radnicích a magistrátech.

AKTUALIZOVÁNO

Drábová zůstane zastupitelkou, rozhodli její kolegové. Nyní má slovo Chovanec

Středočeští radní na mimořádném jednání odmítli zbavit mandátu zastupitelky Danu Drábovou (STAN), která zároveň vykonává funkci předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost. Na neslučitelnost těchto funkcí před časem upozornil ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD).

AUTOMIX.CZ

Češi oživují legendy v jedinečných obrazech. Jsou jako "živé", podívejte se

Také vám přijde škoda, že ikonické momenty zlaté éry motorsportu jsou často k vidění jen na starých, často jen černobílých fotografiích a v dost omezené kvalitě? Už nemusíte smutnit, existují totiž lidé, kteří umí tyto příběhy reprodukovat v naprosto mimořádné kvalitě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies