VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řekové prolomili bránu do haly i do finále

Praha - Na volejbale byla ve Final Four atmosféra jak na brazilském karnevalu.

6.4.2009
SDÍLEJ:

Policejní těžkooděnci hlídaní fanoušky Iraklisu Soluň při finále Final Four v Praze.Foto: GetPhoto/Martin Sidorják

Nájezd tří tisíc volejbalových fanoušků Iraklisu Soluň nepřestála pražská O2 Arena při Final Four Ligy mistrů bez úhony.

Modrobílé šiky temperamentních diváků prolomily bránu mezi sektory a nahrnuly se na tribunu bez ohledu na zasedací pořádek.

Další skupina příznivců Iraklisu proklouzla turnikety bez nezbytné osobní kontroly. Pořadatelé tak krátce před začátkem semifinále Ligy mistrů vchod do haly uzavřeli.

„Udělali jsme to, aby na neobsazená místa nepřicházeli další návštěvníci,“ objasnil neobvyklý krok mluvčí pořádající agentury
Karel Tejkal.

Před O2 Arenou vznikla tlačenice. Utkání mezi Iraklisem a Iskrou Odincovo bylo zahájeno se zpožděním tří minut.

„Hrozilo, že se vůbec hrát nebude,“ přiblížil situaci blokař Iraklisu Andrej Kravárik. „Ale když se do toho vložil náš manažer a vedoucí fanklubu, zůstal jsem klidný. Oni to pomohli vyřešit.“

Československý rodák Kravárik odehrál v Řecku už třináct sezon a na temperament příznivců si zvykl. „Nezajímá je, kde mají místo. Prostě přišli do haly, mají lístky a jdou povzbuzovat.“

Uvnitř arény si masa řeckých příznivců už počínala organizovaněji. „V hale se chovali kultivovaněji,“ potvrdil Tejkal.

I tak se organizátorům akce nemusely líbit další ústupky, které si diváci vydobyli. Podél poloviny haly rozprostřeli klubové transparenty a zakryli reklamní plochy, patřící nasmlouvaným partnerům.

Také mávali prapory na dřevěných tyčích, to je proti pravidlům. Celý čas fanoušci Iraklisu vydrželi tančit, poskakovat a zpívat chorály. Ať jejich miláčci na hřišti vedli, nebo prohrávali.

Vůdci jásajícího davu prostáli téměř celý zápas zády ke hřišti a organizovali tribunu, předříkávali bojová hesla, řídili repertoár oslavných písní.

Před finále proti Trentu se přiostřilo. Fanoušci obou táborů se setkali u hrazení a vzduchem létala nejenom ostrá slova, ale i různé předměty.

Namísto spíkra uvádějícího duel o krále klubové Evropy si vzal slovo šéf soluňského fanklubu a své parťáky znovu usměrňoval. Začátek finále se posunul o 23 minut.

V sobotu podpora fandů Iraklisu pomohla, ve zlatém utkání ale ani tenhle „sedmý hráč“ nestačil.

Autor: Tomáš Klement

6.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Politolog Jan Kubáček.
3

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

Několikaletý propad sudového piva se podařilo zastavit, naznačují první data za loňský rok.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies