Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ruská Kaťuša přijíždí dobýt cyklistický svět

Praha, Moskva - Profesionální peloton rozšíří milionářská obdoba fotbalové Chelsea.

31.7.2008
SDÍLEJ:

Stefano Feltrin, Andrej Čmil a Oleg Tinkov (zleva) prezentují své plány.Foto: Tinkoff Credit Systems

Rusové hodlají ovládnout světový sport. Po hokejové a fotbalové expanzi přichází na řadu i silniční cyklistika. Na scénu vstupuje Kaťuša.

Nová stáj vznikne převzetím týmu Tinkoff Credit Systems ruského milionáře Olega Tinkova, který je občas přezdíván "Roman Abramovič cyklistiky".

Družstvo profesionálů bude součástí tzv. Ruského globálního cykloprojektu, který díky štědrosti energetických gigantů Gazprom, Itera a Rostechnologii bude moci operovat s částkou přes 30 milionů eur (asi 718 milionů korun).

Na samotnou Kaťušu připadne 15 milionů eur ročně, což je zhruba dvojnásobek obvyklých rozpočtů špičkových stájí. Zbytek poputuje na rozvoj cyklistiky v Rusku, na sociální projekty do škol a k mladým sportovcům. A v neposlední řadě také na pořádání pětidenního závodu Okolo Soči. Ten se bude konat příští rok v květnu, a jedním z jeho cílů bude rozšíření povědomí o ruském letovisku, které bude v roce 2014 hostit zimní olympijské hry.

Celý projekt jako generální ředitel a hlavní koordinátor povede bývalý vynikající závodník Andrej Čmil.

Rusové lákají Sastreho i Evanse

Tým by měl dávat příležitost mladým talentovaným Rusům, ale také bojovat o vítězství na prestižních podnicích typu Tour de France. A k tomu je třeba mít vynikající jezdce.

Několik vytipovaných borců už s Kaťušou vyjednává. Spekuluje se například o vítězi letošní Tour Carlosi Sastrem, druhém v pořadí Cadelu Evansovi či vynikajícím časovkáři a klasikovi Fabianu Cancellarovi.

"Ano, vyjednáváme s několika špičkovými jezdci. Případná dohoda ale nebude oznámena dřív než po uzávěrce přestupů, tedy prvního září," nechal se slyšet generální manažer týmu Stefano Feltrin.

"Není těžké odhadnout, o koho jde. Sastre či Evans budou po sezoně volní, a jelikož finančních prostředků máme dost, projevili jsme zájem i o ně. Pojistili jsme si ale také některé stávájící závodníky. Například Pavla Brutta nebo Michaila Ignatěva," upřesnil Ital.

"Chci upozornit, že rozhodně nemáme v úmyslu někoho přeplácet a s penězi budeme nakládat obezřetně. V minulosti jsem řídil už několik týmů s velmi nízkým rozpočtem, takže hodnotu sponzorských peněz dobře znám," uzavřel Feltrin.

Steegmans je jistý, ostatní mlží

Lákání ruských bohatýrů už podlehl belgický klasik a spurtér Gert Steegmans, který se na letošní Tour de France blýskl vítězstvím v poslední etapě na Elysejských polích. Upsal se i jeho nadějný krajan Kenny De Haes a z Astany příchozí španělský vrchař Antonio Colom.

Nabídku obdržel i další z vynikajících klasiků Ital Filippo Pozzato z Liquigasu. Vítěz závodu Milán - San Remo 2006 si zatím ponechal lhůtu na rozmyšlenou. "Nabídka je opravdu vynikající. Vedení by mi dalo velkou důvěru a svěřilo roli jednoho z vůdců," prohlásil Pozzato v rozhovoru pro italskou televizi Rai.

Podle deníku The Australian News má do Kaťuše namířeno i Robbie McEwen. Australan chtěl na letošní Tour de France bojovat o etapové vavříny, nízká týmová podpora mu to však neumožnila. "Bylo to složité, protože jsem si spurty musel rozjíždět sám. Dělat práci, kterou obvykle dělají tři, je sakra těžké," říkal rozmrzele.

Spekulace ale nepotvrdil ani nevyvrátil. "Smlouvu s novým týmem už jsem podepsal. Oficiální oznámení ale nechám na jeho vedení," dodal.

Server cyclingnews.com s odvoláním na vysoce postavené úředníky Mezinárodní cyklistické unie UCI uvedl, že se členové nově zformované stáje už dříve zajímali o možnost získání licence ProTour. Přestože se nad existencí této série vznáší velký otazník, jisté je jedno. Rusové míří opravdu vysoko.

MOŽNÉ SLOŽENÍ STÁJE KAŤUŠA V SEZONĚ 2008/09:

Jistí nebo velice pravděpodobní: Nikita Novikov (Rusko, 18 let), Alexandr Petrovskij (Rusko, 20), Alberto Contoli (Itálie, 20), Massimo Graziato (Itálie, 20), Jaroslaw Marycz (Polsko, 21), Andrej Solomennikov (Rusko, 21), Timofej Kritskij (Rusko, 21), Ivan Rovnyj (Rusko, 21), Michail Ignatěv (Rusko, 23), Kenny De Haes (Belgie, 24), Pavel Brutt (Rusko, 26), Filippo Pozzato (Itálie, 26), Vasil Kirijenka (Bělorusko, 27), Gert Steegmans (Belgie, 27), Fabian Cancellara (Švýcarsko, 27), Jevgenij Petrov (Rusko, 30), Antonio Colom (Španělsko, 30).

Další jezdci v jednání: Denis Galimzijanov (Rusko, 21), Michail Antonov (Rusko, 22), Roman Klimov (Rusko, 23), Daniil Komkov (Rusko, 23), Nikolaj Trusov (Rusko, 23), Alexandr Chatuncev (Rusko, 23), Ilja Černěckij (Rusko, 24), Stefan Schumacher (Německo, 27), Alexej Markov (Rusko, 29), Cadel Evans (Austrálie, 31), Sergej Ivanov (Rusko, 33), Carlos Sastre (Španělsko, 33), Jose Enrique Gutierrez (Španělsko, 34).

Autor: Radek Weber

31.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení