VYBERTE SI REGION

Šimůnek o MS v Táboře: Snad přijde den D. Vymačkám se jako citrón

Tábor - Kdysi se o něm říkalo, že je po otci. Počítalo se s tím, že vytvoří silnou dvojku se Zdeňkem Štybar, že budou útočit na medaile. Jenže realita v cyklokrosu je jiná: Štybar zářil, ale "přestoupil" na silnici. A Radomír Šimůnek mladší ztratil formu. Před víkendovým mistrovstvím světa v Táboře nepříliš příznivá zpráva…

31.1.2015 1
SDÍLEJ:

Radomír ŠimůnekFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Šimůnek je na druhou stranu známý tím, že se umí připravit na MS, i když za sebou nemá zrovna ideální období. "Člověk doufá, že přijde den D a hodina H. Vymačkám se jako citrón, a když to vyjde, bude to fajn," řekl jednatřicetiletý reprezentant.

Konkrétní výsledek, který ho uspokojí, však jen naznačil. "Něco v hlavě mám, ale jsem realista. Když se všechno podaří, jak má, tak se může člověk utrhnout vždycky. Rád bych byl do desítky," uvedl Šimůnek.

V sezoně několik závodů nedokončil, hodně psychicky dole byl především 10. ledna po mistrovství republiky ve Slaném. "Dlouho jsem nebyl po závodech tak skleslý, že bych vysloveně brečel… Možná to ale bylo lepší, když to šlo takhle ze mě jak z chrlící sopky a vše ze mě vyprchalo. Odjížděl jsem pak do Belgie a posléze do Španělska s lehčí hlavou."

Náznak zlepšení přišel hned 18. ledna v Nommay, kde dojel pátý. "Po startu jsem byl v popředí, ale v tu chvíli jsem měl sebevědomí na bodu nula," litoval Šimůnek. O to více se po dobrém umístění těšil do Hoogerheide na závěrečný díl Světového poháru. "Připadalo mi, že jsem jel se zataženou ruční brzdou. Po závodě jsem ani nebyl moc unavený, ale nedokázal jsem ze sebe dostat více," komentoval 19. příčku.

Soustředění mu zrovna nepomohlo

Z blátivé táborské trati nadšený nebyl. "Není asi tajemstvím, že by mi sedělo něco rychlejšího, než se bořit v blátě, ale musíme brát to, co je. Za poslední dva měsíce jsem se nablátil až dost, takže mě to nijak nezaskočí. Má to však ještě přimrznout a věřím, že to taťulda tam nahoře ještě zařídí," věří v pomoc bývalého světového šampiona, který zemřel v roce 2010 po těžké nemoci.

Na jih Čech přijel ve čtvrtek z Belgie, kde byl na jednodenním soustředění v terénu s Mathieuem van der Poelem a dalšími členy týmu BKCP-Powerplus. "Moc mi to nepřidalo, protože Mathieu tam nejezdil, ale létal. Přijde mi, že si ještě neuvědomil, že to má jako zaměstnání. Spíš to vypadá, že si tak trochu hraje," konstatoval Šimůnek.

Pro dvacetiletou nizozemskou hvězdu má jen slova chvály. "Je sebevědomý, klidný a hodně silný. I když je na něho tlak, nepřipouští si ho a cyklokrosem se hlavně baví. Dělá to tak, jak se to dělat má. Je mladý a odvázanější, ale přitom obrovský dříč a bere vše včetně stravy hodně profesionálně," ocenil Šimůnek.

"Je tam vidět i Adrieho škola," zmínil Šimůnek otce talentovaného Nizozemce. "Ten avizoval, že udělal jednu obrovskou chybu v kariéře, když hodně trénoval v zimě. Mladýmu teď vštěpuje, aby chodil na kolo, když se mu bude chtít. Přes léto ať trénuje na maximum, ale v zimě, že je třeba odpočívat. Myslím, že ho bude hodně tlačit na silnici, ale Mathieu ještě nechce," uvedl Šimůnek.

Po sezoně mu končí smlouva. "Měl bych tam ale pokračovat i příští rok, jsme domluvení. Mám otevřené dveře i na pozici sportovního ředitele. Zatím nemám strach o budoucnost," pochvaloval si Šimůnek.

Autor: ČTK

31.1.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies