VYBERTE SI REGION

Tour chystá test: etapy bez vysílaček

Tarbes - Cyklisté se proti riskantnímu záměru bouří.

13.7.2009
SDÍLEJ:

Lance Armstrong dává jasně najevo, co si o zrušení vysílaček myslí.Foto: REUTERS/Char­les Platiau

Johan Bruyneel, manažer týmu Astana, stojí v čele „povstání“ za ponechání týmových vysílaček v uších cyklistů. Pro revoluční krok, který má ze závodění zase udělat závodění a ne jen taktické hrátky manažerů v doprovodných vozidlech, se rozhodli pořadatelé Tour de France.

Experiment plánují na zítřejší 10. etapu mezi Limoges a Issodunem a 13. horskou z Vittelu do Colmaru. Bez dvou (francouzských) týmů podepsali petici podporující zachování vysílaček všechny ekipy.

„A co když řeknou ne?“ ptal se reportér.

„A co když řekneme ne my?“ odvětil Bruyneel o možnosti stávky závodníků.

ASO i s ředitelem závodu Christianem Prudhommem si ale za svým rozhodnutím stojí. Svolení dostaly i od Mezinárodní cyklistické unie UCI.

„Tour de France ale rozhodně není místem pro experimenty nebo testování,“ nechal se Bruyneel slyšet v rozhovoru pro New York Times. „Myslím, že nejdřív by se to mělo zkoušet na trénincích nebo menších závodech. Takhle nelze tak vážný zásah akceptovat.“

Christophe Marchadier, mluvčí ASO, obhajuje pokus tím, že francouzský šampionát, který předcházel start Tour, se taky odzávodil bez vysílaček. A bez problémů. „Je to cyklistika jako za starých časů, závodníci zase budou víc o závodění přemýšlet,“ říkal. „Nebudou jen slepě poslouchat příkazy.“

Jenže druhou stránkou zákazu vysílaček je ohrožení bezpečnosti pelotonu, jezdci by se třeba nedozvěděli o nástrahách na trati. V závodě takové velikosti velký hendikep…

„Při Tour je na silnici spousta lidí, objeví se nehoda nebo kamion u cesty, olej na vozovce. Vysílačky nám můžou zachránit kůži,“ bojoval za jejich zachování i Němec Jens Voigt. „Mohli bychom třeba jet dva dny bez přileb. Co vy na to? Nebo dva dny, kdy bychom si přestřihli lanka k brzdám.“

Cyklisté závodili bez rádia do poloviny devadesátých let. Předtím musel manažer se svým vozem přijet až k závodníkovi a svoje taktická přání na něj halekal. Každý doprovodný vůz měl jiný zvuk klaksonu a jezdec tak věděl, že se má dostavit na poradu.

Autor: Filip Grim

13.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
MELBOURNE, 20. ledna 2017
2 3

VIDEO: V Melbourne vjel řidič do davu lidí. Nejméně tři zabil

Tři lidské životy si vyžádala vážná dopravní nehoda, k níž došlo v pátek kolem půl šesté ráno na železničním přejezdu ve Vejprnicích.
AKTUALIZOVÁNO
13 11

Tragické ráno. Na Plzeňsku zemřeli při srážce auta a vlaku tři lidé

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

V USA je momentálně na prodej dům, který je patrně vůbec nejdražší kdy prodávanou nemovitostí v Americe. Rozprostírá se v luxusní čtvrti Bel Air v Kalifornii a má takové vybavení, že si tu něco najde úplně každý. Dokonce i milovníci aut.

Boj o Harrachov. Jansta se zlobí na lži v České televizi

Harrachov - Vzpomínáte? Tady pod můstkem slavil úspěšný skokan na lyžích Pavel Ploc. Hned vedle zase udělala první krůčky biatlonistka Eva Puskarčíková. Teď ale Harrachov poutá pozornost jinak. Krkonošské středisko má problém.

Račte vstoupit, Bílý dům je váš

Donald Trump je teprve třetí ze 45 amerických prezidentů, který složí přísahu na bibli Abrahama Lincolna. Tím prvním byl sám Lincoln, jako druhý přísahal Barack Obama.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies