VYBERTE SI REGION

Tour chystá test: etapy bez vysílaček

Tarbes - Cyklisté se proti riskantnímu záměru bouří.

13.7.2009
SDÍLEJ:

Lance Armstrong dává jasně najevo, co si o zrušení vysílaček myslí.Foto: REUTERS/Char­les Platiau

Johan Bruyneel, manažer týmu Astana, stojí v čele „povstání“ za ponechání týmových vysílaček v uších cyklistů. Pro revoluční krok, který má ze závodění zase udělat závodění a ne jen taktické hrátky manažerů v doprovodných vozidlech, se rozhodli pořadatelé Tour de France.

Experiment plánují na zítřejší 10. etapu mezi Limoges a Issodunem a 13. horskou z Vittelu do Colmaru. Bez dvou (francouzských) týmů podepsali petici podporující zachování vysílaček všechny ekipy.

„A co když řeknou ne?“ ptal se reportér.

„A co když řekneme ne my?“ odvětil Bruyneel o možnosti stávky závodníků.

ASO i s ředitelem závodu Christianem Prudhommem si ale za svým rozhodnutím stojí. Svolení dostaly i od Mezinárodní cyklistické unie UCI.

„Tour de France ale rozhodně není místem pro experimenty nebo testování,“ nechal se Bruyneel slyšet v rozhovoru pro New York Times. „Myslím, že nejdřív by se to mělo zkoušet na trénincích nebo menších závodech. Takhle nelze tak vážný zásah akceptovat.“

Christophe Marchadier, mluvčí ASO, obhajuje pokus tím, že francouzský šampionát, který předcházel start Tour, se taky odzávodil bez vysílaček. A bez problémů. „Je to cyklistika jako za starých časů, závodníci zase budou víc o závodění přemýšlet,“ říkal. „Nebudou jen slepě poslouchat příkazy.“

Jenže druhou stránkou zákazu vysílaček je ohrožení bezpečnosti pelotonu, jezdci by se třeba nedozvěděli o nástrahách na trati. V závodě takové velikosti velký hendikep…

„Při Tour je na silnici spousta lidí, objeví se nehoda nebo kamion u cesty, olej na vozovce. Vysílačky nám můžou zachránit kůži,“ bojoval za jejich zachování i Němec Jens Voigt. „Mohli bychom třeba jet dva dny bez přileb. Co vy na to? Nebo dva dny, kdy bychom si přestřihli lanka k brzdám.“

Cyklisté závodili bez rádia do poloviny devadesátých let. Předtím musel manažer se svým vozem přijet až k závodníkovi a svoje taktická přání na něj halekal. Každý doprovodný vůz měl jiný zvuk klaksonu a jezdec tak věděl, že se má dostavit na poradu.

Autor: Filip Grim

13.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies