VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tour chystá test: etapy bez vysílaček

Tarbes - Cyklisté se proti riskantnímu záměru bouří.

13.7.2009
SDÍLEJ:

Lance Armstrong dává jasně najevo, co si o zrušení vysílaček myslí.Foto: REUTERS/Char­les Platiau

Johan Bruyneel, manažer týmu Astana, stojí v čele „povstání“ za ponechání týmových vysílaček v uších cyklistů. Pro revoluční krok, který má ze závodění zase udělat závodění a ne jen taktické hrátky manažerů v doprovodných vozidlech, se rozhodli pořadatelé Tour de France.

Experiment plánují na zítřejší 10. etapu mezi Limoges a Issodunem a 13. horskou z Vittelu do Colmaru. Bez dvou (francouzských) týmů podepsali petici podporující zachování vysílaček všechny ekipy.

„A co když řeknou ne?“ ptal se reportér.

„A co když řekneme ne my?“ odvětil Bruyneel o možnosti stávky závodníků.

ASO i s ředitelem závodu Christianem Prudhommem si ale za svým rozhodnutím stojí. Svolení dostaly i od Mezinárodní cyklistické unie UCI.

„Tour de France ale rozhodně není místem pro experimenty nebo testování,“ nechal se Bruyneel slyšet v rozhovoru pro New York Times. „Myslím, že nejdřív by se to mělo zkoušet na trénincích nebo menších závodech. Takhle nelze tak vážný zásah akceptovat.“

Christophe Marchadier, mluvčí ASO, obhajuje pokus tím, že francouzský šampionát, který předcházel start Tour, se taky odzávodil bez vysílaček. A bez problémů. „Je to cyklistika jako za starých časů, závodníci zase budou víc o závodění přemýšlet,“ říkal. „Nebudou jen slepě poslouchat příkazy.“

Jenže druhou stránkou zákazu vysílaček je ohrožení bezpečnosti pelotonu, jezdci by se třeba nedozvěděli o nástrahách na trati. V závodě takové velikosti velký hendikep…

„Při Tour je na silnici spousta lidí, objeví se nehoda nebo kamion u cesty, olej na vozovce. Vysílačky nám můžou zachránit kůži,“ bojoval za jejich zachování i Němec Jens Voigt. „Mohli bychom třeba jet dva dny bez přileb. Co vy na to? Nebo dva dny, kdy bychom si přestřihli lanka k brzdám.“

Cyklisté závodili bez rádia do poloviny devadesátých let. Předtím musel manažer se svým vozem přijet až k závodníkovi a svoje taktická přání na něj halekal. Každý doprovodný vůz měl jiný zvuk klaksonu a jezdec tak věděl, že se má dostavit na poradu.

Autor: Filip Grim

13.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman
AKTUALIZOVÁNO
82 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš
DOTYK.CZ
4

Babiš chce v Praze Muchovo muzeum. Není to priorita, oponuje Krnáčová

Premiér Sobotka vyzval prezidenta Macrona: Zvyšujte platy v České republice

V Bruselu se dnes dopoledne odehrála důležitá schůzka mezi francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a státy Visegrádské skupiny. Setkání navrhl už před dvoudenním summitem EU v Bruselu Emmanuel Macron a jak předpokládal, hlavním tématem měla být politika přerozdělování uprchlíků a odpor střední Evropy k povinným kvótám. Toto téma však nakonec zcela zapadlo. Maďarsko, Polsko, Slovensko a v neposlední řadě i Česko vyložily na stůl zcela jiné karty.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

Drtí vás kuchyňský odpad? Zdrťte ho vy!

Kuchyňské drtiče odpadků se k nám dostávají jen pomalu. Zatímco v USA jsou prakticky nedílnou součástí kuchyně, v Čechách je má jen málokdo. Má to mnoho důvodů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies