VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tour chystá test: etapy bez vysílaček

Tarbes - Cyklisté se proti riskantnímu záměru bouří.

13.7.2009
SDÍLEJ:

Lance Armstrong dává jasně najevo, co si o zrušení vysílaček myslí.Foto: REUTERS/Char­les Platiau

Johan Bruyneel, manažer týmu Astana, stojí v čele „povstání“ za ponechání týmových vysílaček v uších cyklistů. Pro revoluční krok, který má ze závodění zase udělat závodění a ne jen taktické hrátky manažerů v doprovodných vozidlech, se rozhodli pořadatelé Tour de France.

Experiment plánují na zítřejší 10. etapu mezi Limoges a Issodunem a 13. horskou z Vittelu do Colmaru. Bez dvou (francouzských) týmů podepsali petici podporující zachování vysílaček všechny ekipy.

„A co když řeknou ne?“ ptal se reportér.

„A co když řekneme ne my?“ odvětil Bruyneel o možnosti stávky závodníků.

ASO i s ředitelem závodu Christianem Prudhommem si ale za svým rozhodnutím stojí. Svolení dostaly i od Mezinárodní cyklistické unie UCI.

„Tour de France ale rozhodně není místem pro experimenty nebo testování,“ nechal se Bruyneel slyšet v rozhovoru pro New York Times. „Myslím, že nejdřív by se to mělo zkoušet na trénincích nebo menších závodech. Takhle nelze tak vážný zásah akceptovat.“

Christophe Marchadier, mluvčí ASO, obhajuje pokus tím, že francouzský šampionát, který předcházel start Tour, se taky odzávodil bez vysílaček. A bez problémů. „Je to cyklistika jako za starých časů, závodníci zase budou víc o závodění přemýšlet,“ říkal. „Nebudou jen slepě poslouchat příkazy.“

Jenže druhou stránkou zákazu vysílaček je ohrožení bezpečnosti pelotonu, jezdci by se třeba nedozvěděli o nástrahách na trati. V závodě takové velikosti velký hendikep…

„Při Tour je na silnici spousta lidí, objeví se nehoda nebo kamion u cesty, olej na vozovce. Vysílačky nám můžou zachránit kůži,“ bojoval za jejich zachování i Němec Jens Voigt. „Mohli bychom třeba jet dva dny bez přileb. Co vy na to? Nebo dva dny, kdy bychom si přestřihli lanka k brzdám.“

Cyklisté závodili bez rádia do poloviny devadesátých let. Předtím musel manažer se svým vozem přijet až k závodníkovi a svoje taktická přání na něj halekal. Každý doprovodný vůz měl jiný zvuk klaksonu a jezdec tak věděl, že se má dostavit na poradu.

Autor: Filip Grim

13.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Simona Janů.
1

Syna zpopelnili bez jejího vědomí. Matka mluví o vraždě a žaluje pohřební službu

Unikátní model LaFerrari Aperta, který italská automobilka vyrobila ke svému 70. výročí
49

FOTOGALERIE: LaFerrari Aperta za 40 milionů bude mít v Česku jediný majitel

AKTUALIZOVÁNO

Další útok v Antverpách: Muž chtěl najet do nákupní zóny, byl zatčen

V Antverpách dnes policie a armáda zmařily pokus o atentát. Oznámil to antverpský starosta Bart De Wever poté, co jistý muž najel autem vysokou rychlostí do nákupní zóny. Řidič byl zatčen. Podle belgického federálního prokurátora jde o Francouze; policie hovoří o muži "severoafrického původu". V autě byly nože a další zbraně. Incident se obešel bez obětí a raněných. V Antverpách byla posílena bezpečnostní opatření.

AKTUALIZOVÁNO

Věra Špinarová zkolabovala na jevišti v Čáslavi. Její stav je prý vážný

Čáslav – V době koncertu v čáslavském divadle zkolabovala zpěvačka Věra Špinarová. Její manažer Michal Kindl uvedl, že je v bezvědomí a její stav je velmi vážný.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Vláda chce vyhnat divočáky z úkrytu. Z řepky a kukuřice

Zmenšit pole a zvýšit pokuty za nepovolený vstup do lesa. To jsou jedny z nejdiskutovanějších bodů novely zákona o myslivosti, který včera prosadil kabinet Bohuslava Sobotky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies