VYBERTE SI REGION

Bude cestování mezi oběma metropolemi jednodušší?

Pardubice/Hradec Králové - Pardubice a Hradec Králové si nechají zpracovat Studii harmonizace elektronického odbavení cestujících.

25.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: archiv Deníku

Cestování Pardubickem a Královéhradeckem může být jednodušší. „Obě východočeské metropole, Pardubice a Hradec Králové, si nechají zpracovat Studii harmonizace elektronického odbavování cestujících. Města by na jejím základě měla získat jednotný systém (případně dva vzájemně propojitelné systémy) odbavování cestujících, který by jim umožnil na jednu jízdenku cestovat vlakem, linkovým autobusem a městskou hromadnou dopravou v obou krajích," uvedla Nataša Hradní z tiskového úseku pardubického magistrátu.

Centrální dopravní systém OREDO

„V současné době působí na území obou krajů centrální integrovaný dopravní systém OREDO, který sdružuje dopravce linkové autobusové dopravy a regionální železniční dopravy na celém území Pardubického a Královéhradeckého kraje. Oba dopravní podniky krajských měst do systému nejsou zapojeny. Akceptována je pouze možnost vzájemného používání karet obou městských dopravních podniků. Nový systém by měl tuto disproporci odstranit," řekl náměstek pardubického primátora Jan Řehounek.

„Cestující by si mohl například v Chrasti zakoupit jízdenku, jet autobusem do Pardubic, odtud vlakem do Hradce Králové a tam městskou hromadnou dopravou třeba do nemocnice," popsal náměstek systém fungování systému, jehož vybudování chtějí města společně financovat v rámci integrované územní investice (ITI).

Bezkontaktní karty nové generace

„Rada města Pardubic schválila spolupráci Pardubic s Hradcem Králové na tomto projektu, spolufinancování studie ve výši jednoho milionu korun a zadávací podmínky výběrového řízení na firmu, která kompletní studii vycházející z podrobných analýz současného technologického i organizačního stavu zpracuje," informovala náš Deník Nataša Hradní.

Studie pak bude součástí žádosti o podporu z operačního programu IROP v rámci ITI. „Bude zaměřená na modernizaci odbavovacího systému hromadné dopravy obou městských dopravních podniků," dodala Nataša Hradní.

„Minimalistickým cílem je mít v rámci aglomerace kompatibilní bezkontaktní karty nové generace, jejichž aplikace budou funkční v regionální autobusové a vlakové dopravě včetně městské hromadné dopravy statutárních měst," uzavřel náměstek pardubického primátora Jan Řehounek.

Autor: Redakce

25.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies