Už více než dva roky se město připravuje 
na přestavbu prostoru před vlakovým nádražím na přestupní terminál. Denně tudy projde pět tisíc cestujících.

Potýkají se s rozbitými chodníky a vysokými obrubníky. Když prší, čekají 
na autobusové spoje v dešti, protože chybí přístřešky.
Přijedou-li autem, nemají kde zaparkovat.

Ovšem vzhledem k tomu, jak pomalu postupují operace spojené s žádostí o evropské dotace, se Dukelské náměstí před vlakovým nádražím nepromění ve staveniště s velkou pravděpodobností ani na jaře roku 2017. To byl jeden z posledních termínů, ve který přeloučská radnice doufala.

STAROSTKU ČEKÁ OBHAJOBA ZÁMĚRU

„Teprve začátkem října byla vyhlášena výzva pro předkládání projektů z takzvané integrované územní investice (ITI) Hradecko-pardu-bické aglomerace. Teď připravujeme projektový záměr a pokud ho před pracovní skupinou ITI obhájím, můžeme zpracovat žádost pro samotnou dotaci," popsala starostka Přelouče Irena Burešová. Centrum regionálního rozvoje pak má na další posouzení podkladů až sedm měsíců.

„Všechny projekty musí projít jednáním pracovní skupiny a řídícího výboru ITI, kde bude pečlivě posuzován jejich soulad se schválenou strategií ITI," vysvětlil Deníku již před časem manažer ITI Miroslav Janovský.

Teprve po tomto procesu budou úspěšní zájemci vyplňovat standardní projektové žádosti a předkládat je k dalšímu posouzení.

„Velice rádi bychom začali stavět v příštím roce, ale 
s ohledem na termíny to vidím spíš až na jaro 2018," dodala starostka Přelouče.

Terminál za odhadem 26 milionů korun bude sloužit jako bezbariérová spojnice mezi autobusovou a vlakovou dopravou.

PĚT ZASTÁVEK A MÍSTO PRO KOLA I AUTA

Součástí bude asi pět autobusových zastávek, přístřešek pro cestující a počítá se také s prostorem pro odložení kol.

Dotace by mohla pokrýt devadesát procent uznatelných nákladů na stavbu, zbytek půjde z rozpočtu Přelouče.

Městu se podařilo vykoupit od Českých drah také přilehlý pozemek, a tak bude možné díky projektu vybudovat i padesát nových parkovacích míst.