VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující sveze nový autobus

Svitavsko - Vozidlo nové generace včera svezlo lidi na lince Polička – Svitavy. V ostrém provozu bylo vůbec poprvé v ČR.

14.10.2015
SDÍLEJ:

Nový autobus si mohli lidé vyzkoušet na trase Polička - Svitavy.Foto: Deník/M.Vojáček

V příštích měsících se zvýší komfort cestování na příměstských linkách. ČSAD Ústí nad Orlicí totiž do konce roku převezme třicet osm nových autobusů. Část z nich bude jezdit i na Svitavsku, zatím však není jisté, kolik přesně to bude.

V úterý dopoledne měli první cestující na trase mezi Poličkou a Svitavami možnost si cestu novým autobusem vyzkoušet. „Moc se mi to líbilo. Jelo se mi tím dobře. Navíc mi dali nějaký leták do soutěže," nechala se slyšet spokojená seniorka Anna Novotná, která si pochvalovala hlavně fakt, že se do vozu dobře nastupuje.

Komfortní cestování

„Sledujeme trendy v autobusové dopravě a chceme, aby naši cestující využívali vozidla, která umožňují komfortní přepravu. Tento náš typicky modrobílý autobus s kapacitou sezení pro cestující až 45 míst je určen pro provoz na vnitrostátní regionální lince Svitavy – Polička a zpět. Široké veřejnosti nabízí cestování v klimatizovaném prostředí v pohodlných sedačkách s dostatečným prostorem pro sezení. Nízkopodlažní provedení autobusu umožňuje, především starším lidem, maminkám s kočárky či zdravotně postiženým, snadné nastupování a vystupování," řekla k pořízení nového autobusu značky Setra Kateřina Kratochvílová, předsedkyně představenstva ČSAD Ústí nad Orlicí.

„Tento autobus bude jezdit i na jiných linkách na Svitavsku. V současné době se rozděluje dalších třicet sedm autobusů. Jedná se o kompletní výměnu autobusové flotily," sdělila manažerka komunikace společnosti ICOM Petra A. Nováková.

Na nový stroj si rychle zvykl i řidič Jiří Gregor. „Jezdí se s ním velice pěkně, je to pohodlný a moderní autobus," zhodnotil jízdní vlastnosti šofér a dodal: „Je nízkopodlažní, ale žádný velký rozdíl v řízení oproti ostatním autobusům není."

Při nákupu nových strojů mysleli i na ochranu životního prostředí. „Myslíme i na ekologickou stránku provozu, protože tento model splňuje nejpřísnější emisní normy EURO 6," uvedla Kateřina Kratochvílová. ICOM transport v současné době modernizuje vozový park nákupem 180 nových autobusů. Jednu pětinu z celkového počtu bude mít k dispozici právě ČSAD Ústí nad Orlicí.
První dny v ostrém provozu, do něhož se tento autobus na lince Polička – Svitavy dostal vůbec poprvé v České republice, mají možnost zhodnotit i samotní cestující.

Svou spokojenost a případné připomínky můžou dopravci sdělit v hodnotícím dotazníku. Ten je na webu ČSAD nebo vytisknutý přímo v autobusu, kde si ho můžou lidé vzít i odevzdat. Ze tří lidí, kteří tímto způsobem dají zpětnou vazbu, pak v centrále vyberou tři šťastné výherce, kteří získají věcné ceny.

Autor: Michele Vojáček

14.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies