VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další změny v dopravě se nelíbí. Některé obce proti nim chtějí vystoupit

Pardubický kraj - Návrat veřejné dopravy do stavu před prosincem 2011, který v pondělí ohlásilo vedení Pardubického kraj, část obcí odmítá. Podle nich by bylo lepší současné jízdní řády jen mírně přizpůsobit. Lidé si na ně totiž již po více než roce fungování zvykli, některé instituce se jim také přizpůsobily.

18.1.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Bílek

Podle krajského radního pro dopravu Jaromíra Duška (SPOZ) se ale optimalizace veřejné dopravy neosvědčila.

Způsobila mnoho obtíží cestujícím, navíc se navzdory očekáváním prodražila. Proto kraj chce od 3. března obnovit původní jízdní řády z roku 2011. Obce ale další změny, již čtvrté během 13 měsíců, považují za nešťastné.

Způsobí změny lidem potíže?

„Rok řešíme optimalizaci, hádáme se o nejrůznější spoje, děláme ústupky, diskutujeme s občany, a teď, když již si to skoro 'sedlo', kraj přijde s takovou změnou. Vybrali si nejjednodušší řešení, jak se problému zbavit, ale způsobí spoustu potíží lidem," řekla starostka Rudoltic na Orlickoústecku Lenka Bartlová.

Někteří zaměstnavatelé také kvůli jízdním řádům změnili pracovní dobu. Starostka by byla ochotná přehodnotit některé spoje a ty nejméně vytížené případně zrušit, aby se náklady na veřejnou dopravu snížily.

Obdobné mínění mají i další radnice. „Přijde mi, že je to ode zdi ke zdi. Sotva si na jízdní řády lidé trochu zvykli, zase se to překope," uvedl místostarosta Bystrého u Poličky na Svitavsku Jan Neudert.

Radnice musela podle příjezdů autobusů upravit začátek vyučování v místní základní škole, ten by se nyní musel opět změnit. Prostor pro škrty méně vytížených spojů radnice příliš nevidí.

„Obávám se, že aby se dosáhlo avizovaných úspor, muselo by se zrušit tolik autobusů, že by to bylo horší než před optimalizací dopravy," podotkl starosta Bystrého Miloslav Sejkora.

Loňský limit na zajištění dopravní obslužnosti v kraji byl překročen o 80 milionů korun a dosáhl zhruba 850 milionů korun. Zvýšení způsobil růst cen pohonných hmot i navýšení objednané přepravy o dva miliony autobusových kilometrů nad rámec zadání hejtmanství. Letos kraj počítá na dopravní obslužnost s 615 miliony korun.

Chtějí se spojit a společně vystoupit

Podle Bartlové změny odmítají také další obce na Orlickoústecku a Svitavsku, například Hnátnice, Moravská Třebová, Strážná nebo Koclířov. Starostové se chtějí spojit a proti změnám jízdních řádů společně vystoupit. 

Autor: Redakce, ČTK

18.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
AKTUALIZOVÁNO
1 17

Prezident zítra odvolá ministra financí Babiše, jmenuje Pilného

První dáma se setkala s Jiřím Kajínkem.
3 14

Je to tady! Jiří Kajínek opustí vězení, Zeman podepsal milost

Bouře na magistrátu. Vznikne Blanka II?

Vedení města se nemůže dohodnout na podobě dokončení severovýchodní části městského okruhu. Ve hře jsou dvě varianty.

Nedůstojná pohřební praxe dál pokvete. Hromadný svoz nebožtíků neskončí

/INFOGRAFIKA/- Část pohřebních služeb vydělává až miliony korun ročně na neetické dopravě zemřelých do krematorií.

Vaření bez hranic aneb Varné desky bez vymezených varných zón

Také vás nudí hledat hrnce, které svým dnem přesně padnou na velikost plotýnky? Nebo už jste od tohoto hledání osvobozeni, vaříte podle libosti v čemkoliv, a přesto neplýtváte energií?

Prach a mrtvá těla: svědci popisují útok v Manchesteru

Svědci popsali scény chaosu a hororu po smrtelném výbuchu na konci koncertu americké popové hvězdy Ariany Grandeové v Manchesterské aréně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies