VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další změny v dopravě se nelíbí. Některé obce proti nim chtějí vystoupit

Pardubický kraj - Návrat veřejné dopravy do stavu před prosincem 2011, který v pondělí ohlásilo vedení Pardubického kraj, část obcí odmítá. Podle nich by bylo lepší současné jízdní řády jen mírně přizpůsobit. Lidé si na ně totiž již po více než roce fungování zvykli, některé instituce se jim také přizpůsobily.

18.1.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Bílek

Podle krajského radního pro dopravu Jaromíra Duška (SPOZ) se ale optimalizace veřejné dopravy neosvědčila.

Způsobila mnoho obtíží cestujícím, navíc se navzdory očekáváním prodražila. Proto kraj chce od 3. března obnovit původní jízdní řády z roku 2011. Obce ale další změny, již čtvrté během 13 měsíců, považují za nešťastné.

Způsobí změny lidem potíže?

„Rok řešíme optimalizaci, hádáme se o nejrůznější spoje, děláme ústupky, diskutujeme s občany, a teď, když již si to skoro 'sedlo', kraj přijde s takovou změnou. Vybrali si nejjednodušší řešení, jak se problému zbavit, ale způsobí spoustu potíží lidem," řekla starostka Rudoltic na Orlickoústecku Lenka Bartlová.

Někteří zaměstnavatelé také kvůli jízdním řádům změnili pracovní dobu. Starostka by byla ochotná přehodnotit některé spoje a ty nejméně vytížené případně zrušit, aby se náklady na veřejnou dopravu snížily.

Obdobné mínění mají i další radnice. „Přijde mi, že je to ode zdi ke zdi. Sotva si na jízdní řády lidé trochu zvykli, zase se to překope," uvedl místostarosta Bystrého u Poličky na Svitavsku Jan Neudert.

Radnice musela podle příjezdů autobusů upravit začátek vyučování v místní základní škole, ten by se nyní musel opět změnit. Prostor pro škrty méně vytížených spojů radnice příliš nevidí.

„Obávám se, že aby se dosáhlo avizovaných úspor, muselo by se zrušit tolik autobusů, že by to bylo horší než před optimalizací dopravy," podotkl starosta Bystrého Miloslav Sejkora.

Loňský limit na zajištění dopravní obslužnosti v kraji byl překročen o 80 milionů korun a dosáhl zhruba 850 milionů korun. Zvýšení způsobil růst cen pohonných hmot i navýšení objednané přepravy o dva miliony autobusových kilometrů nad rámec zadání hejtmanství. Letos kraj počítá na dopravní obslužnost s 615 miliony korun.

Chtějí se spojit a společně vystoupit

Podle Bartlové změny odmítají také další obce na Orlickoústecku a Svitavsku, například Hnátnice, Moravská Třebová, Strážná nebo Koclířov. Starostové se chtějí spojit a proti změnám jízdních řádů společně vystoupit. 

Autor: Redakce, ČTK

18.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
4 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Na křižovatce ulic Boleslavská a V Kolonii došlo ke střetu Škody Fabia a policejního vozu, který pod houkačkami spěchal k jinému případu.
AKTUALIZOVÁNO
13

Jako z akčního filmu: houkající policejní vůz k případu nedojel

DOTYK.CZ

Technologie mění sport. Video by měla být povinnost

Fotbal je nejoblíbenější světový sport. Ale taky jeden z nejkonzervativnějších. I při světově nejsledovanějších zápasech rozhoduje většinou chybující lidský faktor. V jiných sportech už přitom byly začleněny do rozhodování moderní technologie. Přinést mají zpřesnění i zatraktivnění hry.

Automobilka Tesla riskuje. Sází na nevyzkoušenou výrobní linku

Zatímco ostatní automobilky před náběhem výroby zkouší veškeré montážní postupy a nástroje na testovací lince, Elon Musk a jeho Tesla chce svůj revoluční Model 3 vyrábět rovnou v ostrém provozu.

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

Babišovy dluhopisy? Sobotka označil jeho zprávu za politický pamflet

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) není spokojen s informacemi, které dnes dostala vláda od ministra financí Andreje Babiše (ANO) o postupu Finanční správy v záležitosti jednokorunových dluhopisů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies