VYBERTE SI REGION

Do čtyř let by měly stát nové úseky R35

Pardubický kraj - Podle slov premiéra je peněz na výkupy pozemků i na vlastní stavbu dostatek.

14.9.2014 2
SDÍLEJ:

Premiér Bohuslav SobotkaFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

První dva úseky rychlostní silnice R35 v Pardubickém kraji Opatovice nad Labem – Časy a Časy – Ostrov by se měly postavit v letech 2016 až 2018. Prohlásil to během své návštěvy Pardubic premiér Bohuslav Sobotka. Urychlení výstavby očekává od vyšších výkupních cen pozemků, které přináší už schválená novela zákona. Dosavadní ceny vlastníky odrazovaly.

„V těchto dvou úsecích byl zastaven výkup pozemků, lidé přestali prodávat a objevilo se ze strany Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obrovské množství návrhů na vyvlastnění. To by přirozeně nefungovalo," konstatoval Bohuslav Sobotka. Podle něj při zlepšení přípravy staveb ŘSD předpokládá termín realizace obou úseků do roku 2018.

Výstavba silnice R35 je součástí programového prohlášení vlády. Měl by jí také napomoci připravovaný zákon o liniových stavbách. Zatím se dostavuje třetí patro křižovatky u Opatovic.

Podle slov premiéra je peněz na výkupy pozemků i na vlastní stavbu dostatek, ale stát a jeho organizace je nedokážou vyčerpat. Pro silniční stavby bude možné od příštího roku využít také dotace Evropské unie.

Dosavadní silnice R35 je kvůli opravám dálnice D1 značně zatížena. Přibylo na ní i smrtelných dopravních nehod, Pardubický kraj proto spustil kampaň za 100 tisíc korun, která má řidiče vést k bezpečné jízdě a požaduje, aby na silnici místy přibyly další jízdní pruhy. Na rizikových místech se bude také častěji měřit rychlost. Zvýší se i počet dopravních značek, zvýrazní se dělicí ostrůvky. Na drobnější opatření stát letos dá asi deset milionů korun, stejně tak příští rok.

Autor: Tomáš Dvořák, ČTK

14.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies