VYBERTE SI REGION

Do modernizace nádraží v Letohradu investují téměř miliardu

Letohrad - Železniční nádraží v Letohradu je zastaralé a žádá si modernizaci. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) proto plánuje jeho rekonstrukci a obnovení jednání se zástupci města o nové podobě stanice. Podle vyjádření investora by stavba mohla být zahájena nejdříve v roce 2017. Celkové náklady dosáhnou téměř jedné miliardy korun.

18.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Rekonstrukce nádraží, včetně oprav kolejiště nebo výstavby podchodu k nástupištím, je druhou fází projektu elektrizace trati, jehož přípravná dokumentace byla vypracována již v roce 2008. „V současné době se připravuje aktualizace zmíněné dokumentace pro vydání územního rozhodnutí, včetně vlivu stavby na životní prostředí," uvedl tiskový mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Starosta Letohradu Petr Fiala krok SŽDC vítá a chce hned od počátku jednání prosazovat požadavek města na výstavbu podchodu směrem ke Kunčicím. „V rámci projektu pro nás bude zásadní společné řešení se SŽDC, aby podchod od budoucího nástupiště nevedl jen k výpravní budově, ale i směrem na druhou stranu města, tedy směrem ke Kunčicím. Přitom by nemusel být ani nijak zásadně široký," řekl starosta a připojil zdůvodnění: „Odpadl by tím zásadní problém současného přebíhání lidí přes koleje, protože pěší, který dodržuje bezpečnost, musí dojít de facto až pod náměstí a k nádraží se vracet. Odhaduji, že si v současnosti cestující prodlouží chůzi o jeden kilometr, než by tomu bylo v případě využití podchodu."
Za město je Petr Fiala připraven na přípravě a realizaci takového řešení spolupracovat. Ačkoliv je otázka podchodu zatím otevřená, podle starosty je kladné stanovisko na místě: „V opačném případě by investor popřel, že nové řešení železniční stanice by mělo přispět i k celkově vyšší bezpečnosti."

Mluvčí SŽDC Pavel Tesař potvrdil, že požadavek města na zřízení podchodu organizace přijala. Nyní bude předmětem připravované zadávací dokumentace na zpracování přípravné dokumentace, která vyvrcholí v samotný projekt stavby pro vydání stavebního povolení.

Kompletní rekonstrukce železniční stanice se bude týkat území vymezeného přechodem pro pěší u bývalého Montostavu a přejezdem u firmy BBCom – bývalé pily Letohrad. Dokumentace počítá jak s výstavbou nástupišť, podchodu a systému odvodnění, tak i s realizací mostů, pozemních staveb, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a protihlukových opatření.

Zastávka na Orlici se neplánuje

Rekonstrukce železniční trati nepočítá s realizací nových zastávek. Zřízení zastávky by se nabízelo například v místní části na Orlici, o tom však SŽDC neuvažuje. „Tato lokalita se nachází u tratě ve směru na Lichkov, tedy v místě stavby, která již byla dokončena v roce 2009," zdůvodnil Pavel Tesař.

Historie elektrifikace trati

Železniční stanice Letohrad a úsek ve směru na Ústí nad Orlicí byly elektrifikovány již v roce 1984.

V roce 2008 byla zpracována přípravná dokumentace pro územní řízení s názvem projektu Elektrizace trati Letohrad – Lichkov. Druhou stavbou měla být železniční stanice Letohrad. Ta byla jednou ze tří staveb celého komplexu elektrizace a předelektrizačních úprav v úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad – Lichkov – státní hranice s Polskem. V roce 2009 byla dokončena pouze první část, elektrizace trati Letohrad – Lichkov, která měla největší význam pro tuto lokalitu.

Pavel Tesař

Autor: Veronika Kopecká, Dana Pokorná

18.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Co dneska pijeme?
4 4

Kam zmizelo pravé podmáslí?

Situace v hotelu po pádu laviny.
25

Nová naděje. Z trosek italského hotelu po pěti dnech zachránili tři štěňata

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Český agrární diplomat kvůli Trumpovi možná do USA nezamíří

Praha - Nový český agrární diplomat, který měl letos nastoupit do Spojených států amerických, možná do zámoří nezamíří. Ministerstva se rozhodnou těsně před jeho jmenováním. Bude záviset i na tom, zda bude nová americká administrativa v čele s prezidentem Donaldem Trumpem zavádět dovozová cla. Dnes to na tiskové konferenci řekl ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL). ČR má v zahraničí čtyři agrární diplomaty, další tři měli letos nastoupit. Kromě USA by měli zamířit do Japonska a Libanonu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies