VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravci vzkazují: Snižte daň z nafty a zdražte mýto

Východní Čechy - Česmad žádá kvůli drahému tankování snížení spotřební daně z nafty výměnou za dražší mýtné. Silničáři i kraje jsou proti.

19.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

Jen si ten obchod představte: na pumpách bude levnější nafta, ale v důsledku začneme mít přeplněné vedlejší silnice, kam se stáhnou kamiony kvůli dražšímu mýtu na dálnicích a státovkách.

„To by byla pro nás rána. Už tak zápasíme s katastrofálním stavem  silnic II. a III. tříd, další kamiony  by jejich tristní stav jen podtrhly,“ odmítá čerstvý návrh autodopravců šéf pardubických krajských silničářů Miroslav Němec.

Odliv kamionové dopravy na vedlejší silnice by poznamenal i život obyvatel v desítkách obcí a měst ve východních Čechách, kterými „dvojky“ procházejí. V naprosté většině případů totiž nejsou vedeny obchvaty těchto sídel.

„Návrh autodopravců je celkem rozumný, ale právě z důvodu následného vyššího zatížení silnic druhých tříd jako objízdných tras zpoplatněných 'státovek' ho nelze přijmout,“ přisvědčil pardubický hejtman Radko Martínek.

S návrhem zvýšit mýtné výměnou za dlouhodobě požadované snížení spotřební daně z nafty přišlo sdružení autodopravců Česmad Bohemia.

Česko má totiž pátou nejdražší naftu v Evropě. U benzinu tak kritická situace není, ve většině evropských zemí je naopak dražší.

„Jako logistická firma máme dobrý přehled o cenách pohonných hmot v Evropě a je pravda, že nafta v Česku patří k nejdražším. Jsme navíc tranzitním státem a zejména pro zahraniční dopravce, kteří jen projíždějí, není problém natankovat v sousedních zemích,“ řekla jednatelka velké spediční firmy Šmídl ze Žamberka Martina Šmídlová.

Mýto je podle ní v tomto ohledu jistějším příjmem státní pokladny, protože jej platí všechny kamiony, které jezdí po českých dálnicích.

Vláda návrh snížit spotřební daň u nafty o 2,5 koruny na litr a u benzinu o 1,5 koruny před týdnem odmítla s poukazem na mezinárodní dohody, navíc by znamenala až 15milionový výpadek příjmů státního rozpočtu.

V prosinci přitom autodopravci kvůli slevám na mýto vyhlásili stávkovou pohotovost. Vadilo jim, že vláda rozhodla o navýšení sazeb mýtného od ledna o 25 procent, ale již neprosadila slíbené zavedení množstevních slev pro tuzemské dopravce.

Autor: Kamil Dubský

19.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oslav sedmdesátého výročí položení základního kamene nové obce Lidice se zúčastnili vzácní hosté.
28 35

Prezident Miloš Zeman převzal symbolický klíč od obce Lidice

Slavia zvítězila nad Brnem 4:0 a mohla slavit titul
AKTUALIZOVÁNO
32

Slavia přerušila nadvládu Plzně. Titul slaví v Praze

Počítače zkolabovaly a zkolabovaly i British Airways. Nelétají.

Celosvětový výpadek firemních počítačových sítí způsobilo, že jedna z nejstarších světových leteckých společností British Airways (BA) přestalo dnes odbavovat lety na letištích v různých koutech světa. Výpadek se projevil i na linkách mezi Prahou a Londýnem.

Jsem prostě nejlepší. Donald Trump se před odletem ze summitu pochválil

Kdyby si americký prezident k projevu před americkými vojáky na základně Sigonella, kde se s nimi setkal, než nastoupil do letadla směr Washington, pustil známý hit českého zpěváka Leška Semelky „Jsi prostě nejlepší", byl by to stylový podkres jeho vystoupení.

Chiméra, nebo realita? Číňané chtějí zaplatit podmořský tunel na Krym

Okupace Krymu a sankce vůči Rusku asi jen tak neskončí. Lze to vyvozovat jednak ze závěrů summitu států G7, který skončil na Sicílii a jednak z toho, že se čínští investoři vážně zajímají o budování podmořské komunikace z Kerčského poloostrova na poloostrov krymský.

AKTUALIZOVÁNO

Čunek poražen. Bělobrádek obhájil křeslo předsedy

Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek. Vicepremiér a úřadující předseda strany dnes na lidoveckém sjezdu v Praze porazil zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Pro Bělobrádka hlasovalo 227 delegátů z 276 přítomných, získal tak 84 procent hlasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies