Během zkušebního provozu potřebují zhruba sto zaměstnanců. S nástupem ostrého provozu, který plánují za půl roku, se počet zaměstnanců navýší o další stovku. V budoucnu by chtěli v podniku nabídnout práci ještě více lidem, mělo by jich být až 960.

Firma by ráda kromě kvalifikovaných zaměstnanců spolupracovala i se středními školami při vzdělání budoucích absolventů. „Můžeme dát školám 
k dispozici stroje, které už neslouží v našem provozu, protože jsou nahrazovány modernější technologií, ale přesto budou dalších 20 let plně funkční. Když je budou umět učni obsluhovat, tak pak snadněji přejdou k moderním strojům," uvedl ředitel společnosti INA Lanškroun Jan Goláň.

V současnosti firma již delší dobu sváží do Lanškrouna zaměstnance 
z okruhu zhruba šedesát kilometrů.

Společnost se věnuje hlavně výrobě kombinovaných nástrojů, vstřikovacích forem a náhradních dílů pro další výrobu ložisek. Ve Svitavách bude nosným produktem třícestný ventil pro chladicí systémy. Ten slouží ke snižování emisí a spotřebě paliva. Využívá jej například automobilka Audi.

Firma patří německé skupině Schaeffler Group 
a sídlí v průmyslovém areálu, který zbyl po někdejší Tesle Lanškroun. Společnost INA chce do rozšíření výroby postupně vložit dvě a půl miliardy korun včetně původního závodu v Lanškrouně.

Podle ministerstva průmyslu bude projekt pokračovat do konce roku 2019. Na rozvojový projekt získala firma státní investiční pobídku a od státu může získat maximálně deset procent nákladů, tedy asi čtvrt miliardy korun.