VYBERTE SI REGION

Jednání přineslo úspěch. Kamionů jezdí Němčicemi méně!

Němčice - Obyvatelům obce se ulevilo. Některé kamiony mířící do překladiště v České Třebové přestaly jezdit kolem jejich domů. K zlepšení situace pomohlo jednání, které se před nedávnem uskutečnilo v Semaníně.

13.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Výsledky jsou nyní vidět. „V tuto chvíli je znát úbytek kamionové dopravy v obci," říká starosta obce Josef Racek. Spokojeni jsou i jeho spoluobčané. „Situace je rozhodně lepší. Náklaďáků jezdí méně,"  potvrzuje Anna Miklová, která bydlí v blízkosti frekventované silnice.

Slíbenou schůzku všech zainteresovaných zástupců místních samospráv, státní správy, generálního ředitele firmy Metrans, silničářů i dopravního inspektorátu Policie České republiky svolal hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. „Považoval jsem za důležité, aby se všichni sešli na jednom místě a vyříkali si své požadavky a možnosti přímo. Je nám všem jasné, že zásadním řešením může být až výstavba přivaděčů k budoucí silnici R35, a to mimo osídlení. To sice nebude hned, ale jsou možná jiná opatření, která mohou situaci ulehčit už v nejbližší době," uvedl Martin Netolický.

Dopis od firmy Metrans

S jedním takovým opatřením přišla právě firma Metrans, která provozuje terminál. Vedení firmy zareagovalo na četné stížnosti od občanů a představitelů samospráv z okolí. Všem dopravcům jezdícím na terminál poslalo dopis, ve kterém je žádá, aby používali silnice první třídy. „Zároveň požadujeme, aby vaši řidiči nejezdili po silnici II/358, kde se jezdí kolem litomyšlského zámku a přes  Němčice, ale využívali objízdnou trasu zejména přes Opatov,"  napsali zástupci firmy. Motivací pro dopravce je finanční kompenzace za ujeté kilometry navíc. 

Brzy po setkání s hejtmanem se dostavily výsledky, proto se starosta Němčic hodnotí pozitivně. Podobného názoru je rovněž starosta Litomyšle Michal Kortyš. „Konečně jsme se setkali všichni, kterých se to týká a bylo jasně řečeno, o co v tomto problému jde,"  řekl Michal Kortyš.

Jedním dopisem ovšem jednání nekončí. Krajský úřad v současné době přezkoumá rozhodnutí Městského úřadu v Litomyšli, který zakázal kamionům delším než  deset metrů jízdu po silnici třetí třídy přes Semanín, a buď rozhodnutí potvrdí, nebo zruší. Pardubický kraj rovněž vyzval policii k častějším namátkovým kontrolám dodržování předpisů. „Máme informace, že kamiony využívají kratších cest po silnicích třetí třídy. Chceme zamezit nadměrnému zatěžování těchto komunikací," dodal hejtman.

Celý problém však může trvale vyřešit pouze vybudování  přivaděčů k budoucí silnici R35, a to mimo osídlení. „Ukazuje se, že stát  v tomto ohledu zaspal," dodal němčický starosta Josef Racek.

Autor: Petr Šilar

13.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies