Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízdné ve veřejné dopravě v Pardubickém kraji se zatím nezmění

Pardubice – Pardubický kraj zatím neplánuje měnit v příštím roce ceny jízdného. Hejtmanství také zachová příspěvky dopravcům na dopravní obslužnost. Během příštího roku by se ale do cen mohla promítnout změna sazby daně z přidané hodnoty, řekl ČTK krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek (SPOZ).

9.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Deník/Jarmila Kuncová

„Nemělo by se nic měnit, tomu by musela předcházet hlubší analýza. Zatím ale neznáme definitivní sazbu DPH," uvedl Dušek.

Ceny ve veřejné dopravě nastavuje organizátor regionální dopravy, firma Oredo. Autobusoví dopravci si určují jízdné sami jen u dálkových linek, které provozují bez příspěvků hejtmanství. Pardubický kraj doplácí nyní asi 18 korun na ujetý kilometr u autobusů a 92 korun na kilometr železniční dopravy.

Podle Duška by se mohlo jízdné v příštím roce o několik procent zvýšit. „Zatím je to jen úvaha, možná by k tomu mohlo dojít na jaře," řekl Dušek.

Od loňského prosince v Pardubickém i Královéhradeckém kraji začal fungovat takzvaný tarif Iredo (Integrovaná regionální doprava). Lidé mají možnost jezdit na jednu společnou jízdenku vlakem i autobusem. Jízdenka platí pro všechny autobusové dopravce na regionálních spojích a také vlaky v Pardubickém i Královéhradeckém kraji. Systém nabízí i sedmidenní a třicetidenní jízdenky.

Letos na příspěvky dopravcům kraj plánoval vydat 770 milionů korun, z toho na železnici 449 milionů korun. Výdaje na veřejnou dopravu činí největší položku krajského rozpočtu. Konečný roční účet za dopravní obslužnost bude zřejmě ještě vyšší. Před deseti lety vynakládal na tyto účely 266 milionů korun. Na příští rok je v rozpočtu navrženo na dopravní obslužnost 615 milionů korun.

Pardubický kraj plánuje podle Duška v příštím roce omezit rozsah autobusové dopravy ze současných 18,6 na 16,8 milionu kilometrů ročně, později na 16,5 milionu kilometrů. Železniční doprava zůstane obdobná jako letos. Hejtmanství chce obnovit provoz na některých nevyužívaných tratích a přibude míst, kde vlaky staví. V novém jízdním řádu, který dnes vstoupil v platnost, také přibyly například dva spěšné vlaky a rychlejší spojení mezi Pardubicemi a Trutnovem.

Autor: ČTK

9.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Matka Dalibora z dokumentu Svět podle Daliborka.
6

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

Ilustrační foto
5 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení