VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízdné ve veřejné dopravě v Pardubickém kraji se zatím nezmění

Pardubice – Pardubický kraj zatím neplánuje měnit v příštím roce ceny jízdného. Hejtmanství také zachová příspěvky dopravcům na dopravní obslužnost. Během příštího roku by se ale do cen mohla promítnout změna sazby daně z přidané hodnoty, řekl ČTK krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek (SPOZ).

9.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Deník/Jarmila Kuncová

„Nemělo by se nic měnit, tomu by musela předcházet hlubší analýza. Zatím ale neznáme definitivní sazbu DPH," uvedl Dušek.

Ceny ve veřejné dopravě nastavuje organizátor regionální dopravy, firma Oredo. Autobusoví dopravci si určují jízdné sami jen u dálkových linek, které provozují bez příspěvků hejtmanství. Pardubický kraj doplácí nyní asi 18 korun na ujetý kilometr u autobusů a 92 korun na kilometr železniční dopravy.

Podle Duška by se mohlo jízdné v příštím roce o několik procent zvýšit. „Zatím je to jen úvaha, možná by k tomu mohlo dojít na jaře," řekl Dušek.

Od loňského prosince v Pardubickém i Královéhradeckém kraji začal fungovat takzvaný tarif Iredo (Integrovaná regionální doprava). Lidé mají možnost jezdit na jednu společnou jízdenku vlakem i autobusem. Jízdenka platí pro všechny autobusové dopravce na regionálních spojích a také vlaky v Pardubickém i Královéhradeckém kraji. Systém nabízí i sedmidenní a třicetidenní jízdenky.

Letos na příspěvky dopravcům kraj plánoval vydat 770 milionů korun, z toho na železnici 449 milionů korun. Výdaje na veřejnou dopravu činí největší položku krajského rozpočtu. Konečný roční účet za dopravní obslužnost bude zřejmě ještě vyšší. Před deseti lety vynakládal na tyto účely 266 milionů korun. Na příští rok je v rozpočtu navrženo na dopravní obslužnost 615 milionů korun.

Pardubický kraj plánuje podle Duška v příštím roce omezit rozsah autobusové dopravy ze současných 18,6 na 16,8 milionu kilometrů ročně, později na 16,5 milionu kilometrů. Železniční doprava zůstane obdobná jako letos. Hejtmanství chce obnovit provoz na některých nevyužívaných tratích a přibude míst, kde vlaky staví. V novém jízdním řádu, který dnes vstoupil v platnost, také přibyly například dva spěšné vlaky a rychlejší spojení mezi Pardubicemi a Trutnovem.

Autor: ČTK

9.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém včera ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies