VYBERTE SI REGION

Jízdní řády kraj změnil. Lidé už si stěžují

Svitavy - Obyvatelé Březové nad Svitavou a dalších menších obcí trápí zhoršená dopravní obslužnost autobusy. Navíc Pardubický kraj od neděle na některých trasách dovolil sloučení linek a změnu dopravce.

19.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Pleva

U integrovaného systému dopravy v kraji radní přistoupili ke změnám na čtyřech linkách v okrese. „Na základě podnětů od obcí a občanů Pardubický kraj přistoupil k několika úpravám, které by měly přispět ke zlepšení dopravní obslužnosti. Zároveň budou omezeny či zrušeny některé málo využívané spoje nebo jejich zajížďky," hájí změny náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek. Jenže za čtyři dny provozu nových jízdních řádů se ukazuje, že novinka se neosvědčila. Naopak ztěžuje obyčejným lidem život.

Obtížně do zaměstnání

V Březové nad Svitavou se lidé ranními spoji obtížně dostávají do zaměstnání. Změny se totiž dotkly autobusového spojení na lince Březová – Študlov, kterou provozuje firma Pavlína Hnátová. Linku Březová – Rudná zase zajišťuje společnost ČSAD Tišnov. Obě byly sloučené. „Základní problém nastal už před dvěma lety, kdy se začaly redukovat linky. Chápu, že není možné provozovat méně využívané linky, to nechceme ani my. Na druhou stranu už teď tu máme stížnosti občanů," připomíná starosta Březové nad Svitavou Martin Kiss. Březová bývala frekventovanou dopravní tepnou směrem na Brno, přes níž denně projížděly dálkové autobusové komerční linky. Podle vedení města se však postupně ocitá na druhé koleji po redukci některých spojů a napovídá tomu i současné omezení ze strany kraje. „Máme sice spojení přes Pohledy či Hradec nad Svitavou. Jenže doba jízdy trvá až čtyřicet minut," říká starosta Březové nad Svitavou.

Podle Martina Kisse není kraj ve spolupráci s obcemi schopný jízdní řády ustálit. „I když to s námi neustále někdo alespoň konzultuje. Druhá věc je to, že lidé už v linkách mají zmatek. Já sám jsem se v řádech orientoval vždycky dobře, ale teď se v tom i já začínám ztrácet," netají starosta. Bude chtít jednat s krajskými představiteli a domluvit se na kompromisu.

Kraj se rozhodl pro změny i na trase mezi Svitavami a Kamennou Horkou, která byla také sloučená. Spojení z Městečka Trnávka do Vranové Lhoty nově zajistí společnost Matocha. V těchto obcích zatím problémy nehlásí.

Autor: Bohuslav Stehno

19.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies