VYBERTE SI REGION

Kraj podpořil boj 
proti kamionům

Svitavsko - Zatím to není definitivní, ale Litomyšl, Česká Třebová a okolní obce získaly spojence v boji proti nákladní dopravě.

21.7.2016
SDÍLEJ:

Kamiony v obci. Ilustrační foto.Foto: archiv DENÍKU

Úředníci z Pardubického kraje vydali opatření, na jehož základě šoféři nákladních aut 
s hmotností nad 12 tun nebudou moci vjet na určené komunikace. Proti vyhlášce však lze od 2. srpna po dobu 30 dní podat písemnou formou námitky.

U ZÁMKU BEZ TRANZITU?

Mezi vybranými silnicemi je i II/358 vedoucí kolem litomyšlského zámku. Znamená to tedy konec nákladním autům poblíž historické památky? „Nedovedu si představit, že na původní dlažbě v okolí zámku, který je zařazen na listinu světového kulturního dědictví UNESCO, by nadále v poměrně křivolakých uličkách jezdily těžké nákladní vozy," sdělil hejtman Martin Netolický, který se ve sporu měst 
s Ředitelstvím silnic 
a dálnic přidal na stranu místních samospráv.

Vedení ŘSD, které stopku pro nákladní dopravu v minulosti nedoporučilo, přitom argumentovalo obavami o plynulost provozu. Podle ŘSD je totiž navrhovaná objízdná trasa přes silnici I/43 u Opatova nevhodná. „Silnice první třídy je přetížená a nepovažujeme za vhodné tam přivádět další zátěž," uvedl v červnu pro Deník vedoucí provozního úseku ŘSD Pardubice Jiří Hostaša.

Stanovisko ŘSD před prázdninami překazilo plány vedení Litomyšle a České Třebové. Starostové totiž chtěli ve vybraných částech města zakázat vjezd nákladní dopravě už na začátku července. Minulé týdny čekali na vyjádření krajského úřadu, který mělo spor rozhodnout. „Jsme rádi, že zvítězil selský rozum," řekl 
k rozhodnutí krajských úředníků litomyšlský starosta Radomil Kašpar.

PRŮTAHŮ SE NEBOJÍ

Jaroslav Zedník, starosta České Třebové, se připomínkování dopravního opatření a dalších průtahů nebojí: „Vidím to pozitivně. Myslím si, že praxe ukáže, že to bylo správné rozhodnutí. Nákladní doprava mezi Českou Třebovou a Litomyšlí se zklidní. I dopravci pochopí, že je to pro ně lepší než jezdit přes kopec."

Město chce dopravce 
o změně dopravního značení předem informovat. Až budou značky osazeny, první měsíc, dva bude městská policie řidiče upozorňovat, později ale přistoupí 
k sankcím. „Jsem přesvědčený, že deset procent řidičů pojede podle navigace a bude jim jedno kudy. Prostřednictvím městské policie si to pohlídáme," potvrdil starosta.

Nehledě na možné připomínky však podle hejtmana Martina Netolického velká auta na lokálních komunikacích nemají co dělat. „Nákladní doprava na silnici II/358 v současném rozsahu již dávno nepatří. Výstavbou logistického terminálu společnosti Metrans v České Třebové vzrostla zátěž této komunikace, která původně sloužila pouze pro místní nákladní dopravu, nikoliv pro tranzitní," prohlásil.

Autor: Michele Vojáček

21.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
AKTUALIZOVÁNO
28 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Prezident nevylučuje, že podá kárnou žalobu kvůli kauze Rath

Třemošná - Prezident Miloš Zeman dnes nevyloučil, že podá kárnou žalobu na soudce, který v korupční kauze Davida Ratha rozhodl o nezákonnosti pořízených odposlechů. "I prezident má právo podat kárnou žalobu v případě, kdy soudce pochybí. A já nevylučuji, že právě v této kauze této kárné žaloby využiji," řekl Zeman na setkání s obyvateli v Třemošné u Plzně.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies