Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj podpořil boj Třebové a Litomyšle proti kamionům

Česká Třebová - Zatím to není definitivní, ale Litomyšl, Česká Třebová a okolní obce získaly spojence v boji proti nákladní dopravě. Úředníci z Pardubického kraje vydali opatření, na jehož základě šoféři nákladních aut s hmotností nad 12 tun nebudou moci vjet na určené komunikace. Proti vyhlášce však lze od 2. srpna po dobu 30 dní podat písemnou formou námitky.

22.7.2016
SDÍLEJ:

Železniční kontejnerové překladiště společnosti Metrans v České Třebové.Foto: Michal Horák

Českotřebovský starosta Jaroslav Zedník se připomínkování dopravního opatření a dalších průtahů nebojí: „Vidím to pozitivně. Myslím si, že praxe ukáže, že to bylo správné rozhodnutí. Nákladní doprava mezi Českou Třebovou a Litomyšlí se zklidní. I dopravci pochopí, že je to pro ně lepší než jezdit přes kopec."

Podle ŘSD je navrhovaná objízdná trasa přes silnici I/43 u Opatova nevhodná. „Silnice první třídy je přetížená a nepovažujeme za vhodné tam přivádět další zátěž," uvedl v červnu pro Deník vedoucí provozního úseku ŘSD Pardubice Jiří Hostaša. Stanovisko ŘSD před prázdninami překazilo plány vedení Litomyšle a České Třebové. Starostové totiž chtěli ve vybraných částech města zakázat vjezd nákladní dopravě už na začátku července.

Minulé týdny starostové čekali na vyjádření krajského úřadu. „Jsme rádi, že zvítězil selský rozum," řekl k rozhodnutí krajských úředníků litomyšlský starosta Radomil Kašpar.

Mezi vybranými silnicemi je i II/358 vedoucí kolem litomyšlského zámku. Znamená to tedy konec nákladním autům poblíž historické památky? „Nedovedu si představit, že na původní dlažbě v okolí zámku, který je zařazen na listinu světového kulturního dědictví UNESCO, by nadále v poměrně křivolakých uličkách jezdily těžké nákladní vozy," sdělil hejtman Martin Netolický, který se ve sporu měst s Ředitelstvím silnic 
a dálnic přidal na stranu místních samospráv.

V České Třebové se zákazové značky objeví také na silničkách směrem na Skuhrov a Přívrat. Město chce dopravce o změně dopravního značení předem informovat. Až budou značky osazeny, první měsíc, dva bude městská policie řidiče upozorňovat, později ale přistoupí k sankcím. „Jsem přesvědčený, že deset procent řidičů pojede podle navigace a bude jim jedno kudy. Prostřednictvím městské policie si to pohlídáme," potvrdil starosta.
Nehledě na možné připomínky však podle hejtmana Martina Netolického velká auta na lokálních komunikacích nemají co dělat. „Nákladní doprava na silnici II/358 v současném rozsahu již dávno nepatří. Výstavbou logistického terminálu společnosti Metrans v České Třebové vzrostla zátěž této komunikace, která původně sloužila pouze pro místní nákladní dopravu, nikoliv pro tranzitní," prohlásil hejtman.

Autor: Michele Vojáček, Šárka Mikulecká

22.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení