VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Měli jsme se brodit třídou Míru radostněji, ptá se občan

Pardubice - V Radničním zpravodaji Pardubic 9/2014 se vyjadřoval odbor dopravy města ke stížnosti na situaci na staveništi na třídě Míru a ve Sladkovského ulici tak, že zhotoviteli stavby nelze nařizovat konkrétní úpravu povrchu a že negativní důsledky stavby byly známy.

7.10.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Tato odpověď je alibistickým a nepoučeným blábolem, svědčícím o přezíravém až arogantním vztahu nejen k tazatelce, ale i k občanům města, kteří rekonstruovanými ulicemi musí procházet, nebo tu dokonce bydlí. Pokud musí být stavba prováděna za úplného nebo částečného provozu, pak nikoliv může, nýbrž musí objednatel se zhotovitelem dohodnout podmínky provádění stavby i podmínky provozu (zájmy stavby i provozu se kříží).

Zájem na tom musí mít především objednatel stavby, zejména když objednatelem stavby je město Pardubice, které by se mělo snažit dohodnout takové podmínky, které by situaci učinily pro občany snesitelnější.

Z odpovědi je zřejmé, že příslušní pracovníci se dosud nenaučili ani to elementární, totiž, že nejde o výkon rozhodovací pravomoci (nařizovat v tomto směru skutečně nemohou), ale o sjednání smluvních podmínek, jejichž plnění pak mohou kontrolovat a vymáhat. O profesionalitě takto nepoučených pracovníků se pak nedá hovořit. Otázkou ovšem je, jak je to s profesionalitou těch z vedení, kteří za ně (a za tuto smlouvu) nesou odpovědnost.

Oprávněná stížnost

Stížnost Lenky Otáhalové je nejen oprávněná, ale i důvodná. Z vlastní zkušenosti (bydlím zde) vím, že obě ulice jsou obtížně schůdné za sucha, ale zejména po deštích se brodíme blátem. Na to, že situace bude tak špatná, jsme upozorněni nebyli (a snad vedení města ani odboru dopravy neuniklo, že obyvatelé města nechodí normálně v gumových holínkách či galoších).

Řešení, které by průchod těmito ulicemi alespoň usnadnilo, by bylo tedy nejen právně, ale i technicky, možné.

Firmy provádějící stavbu jsou vybaveny přechodními můstky, používají je však na překlenutí hlubších příkopů. Postačil by tedy jejich větší počet a seřadit je, aby byl umožněn bezpečnější průchod kritických míst a odpadlo by také potom hledání, kudy vlastně máme jít, abychom se dostali k cíli.

Město Pardubice má mimořádné štěstí, že zatím nedošlo (pokud vím) k žádnému úrazu v důsledku této situace, když obtížně průchodnými místy musí procházet i maminky s kočárky a lidé starší i postižení, s omezenou pohyblivostí. Že by se magistrát postaral alespoň o informování občanů o konkrétní situaci svými pracovníky na místě, kteří by potřebným mohli s přechodem nejhorších míst pomoci, to zřejmě ve vedení města ani na magistrátu nikoho nenapadlo.

Dodatek v odpovědi, že byli občané o chystané rekonstrukci informováni a že svůj pohyb musí přizpůsobit situaci, svědčí o absenci logického uvažování autora odpovědi a o jeho celkové úrovni. Pominu-li, že jsme byli informováni jen o provádění rekonstrukce, ale nikoliv o tom, jak bude prováděna a s jakými problémy se budeme potýkat, pak bych rád věděl, jak jsme podle představy autora odpovědi měli s tímto upozorněním naložit.

Vystěhovat se?

Měli jsme se vystěhovat? Nechodit těmito ulicemi? Nebo jsme – s vědomím této informace – se měli blátem a bahnem, někdy i s hledáním cesty k cíli, brodit radostněji, nejlépe snad za zpěvu oslavných ód na vedení města a magistrát?

Seriózní investor zajistí před zahájením rekonstrukce, je-li to možné, náhradní trasy a upraví jejich stav (vyznačená objízdná trasa z ulice Na Hrádku do vnitrobloku obsahovala výtluky do hloubky až 20 centimetrů, srovnána byla provizorně sutí až první týden v září, tedy po 6 (!) měsících stavby a schválením vyžádaného harmonogramu, který zajistí co nejkratší a nejhospodárnější provádění stavby (podle informace od pracovníků stavby byla z rekonstrukce sítí jako poslední prováděna rekonstrukce kanalizace, položená nejhlouběji, takže některé vrstvy byly nad sítěmi vykopávány a zasypávány dvakrát až třikrát).

Absolutorium tedy město a jeho vedení za tyto akce nezaslouží.

Jiří Stareček

Autor: Redakce

7.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies