VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mezi Pardubicemi a Hradcem chtějí dvoukolejnou trať

Pardubice - Rekonstrukce pardubického vlakového nádraží by prý vyšla na 450 milionů korun

21.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Zdvojkolejnit trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. To je v současnosti hlavní cíl představitelů Pardubického kraje v železniční dopravě.
„S modernizací tratě se začne už letos, ale netroufám si odhadnout, jak dlouho to bude trvat. Zatím je ze státního rozpočtu vyčleněno asi 300 milionů korun, zatím na polovinu trasy. Vlaky se tak budou mít kde křížit a mohou tak z cílových stanic vyjíždět zhruba každých dvacet minut,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.

Na lokálních tratích je prioritou rychlost

Plánem kraje je, aby v budoucnu mohla být na trati mezi krajskými městy zavedena taktová doprava a vlaky by tak pravděpodobně vytlačily jiné druhy dopravy. Podle hejtmana by modernizace regionálních tratí měla být prioritou, ovšem vzhledem k prohlášením vlády je Radko Martínek ohledně peněz ze státního rozpočtu spíše skeptický.
„Prioritou je rychlost. Dokud bude na některých lokálních tratí maximální rychlost 40 kilometrů za hodinu, tak se nehneme z místa. Aby byly vlaky konkurenceschopné, je potřeba, aby byla maximální rychlost dvojnásobná,“ podotkl Radko Martínek.

Modernizace tratí je navíc podmínkou pro obnovování vozového parku.
„Nemá cenu nasazovat nová vozidla, jejichž maximální rychlost bude 120 kilometrů v hodině, na neopravené tratě,“ vysvětlil generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.
Ten se do Pardubic na jednání se zástupci kraje vypravil také kvůli tomu, aby zde podepsal smlouvu o začlenění dálkových vlaků do integrovaného dopravního systému IREDO. Dosud bylo možné používat jízdní doklady IREDO pouze v regionálních vlacích.

Chtějí renovovat stanice a nádraží

Na přetřes přišla i otázka modernizace železničních stanic a nádraží. Zástupci Českých drah byli seznámeni s projektem přednádraží, kde by mohl vzniknout uzel hromadné dopravy. S opravou samotného nádraží to ale nebude vůbec jednoduché. Pardubické vlakové nádraží je totiž památkově chráněná budova.
„Nádraží bychom chtěli renovovat, ale pokud bychom splnili všechny podmínky památkářů, tak by rekonstrukce vyšla na 450 milionů. To je pro České dráhy neúnosná částka,“ konstatoval Petr Žaluda. Renovaci by tak pravděpodobně musel zafinancovat soukromý investor.

LUKÁŠ DUBSKÝ

Autor: Redakce

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka
26 12

Odvolání Hermana? Babiš jen odvádí pozornost, tvrdí Sobotka

Tradiční výstava Zahrada.
13

Tradiční výstava Zahrada může být letos poslední. Kvůli EET

AKTUALIZOVÁNO

Češi ovládli divokou přestřelku. Švédům nasázeli osmičku a slaví prvenství

Ve svém druhém vystoupení na Carlson Hockey Games vyhrál národní tým České republiky v báječném utkání nad Švédskem 8:4 a s předstihem si zajistil prvenství v turnaji. V neděli se rozloučí s diváky na jihu Čech zápasem s Ruskem (18.30).

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Turecko odstřihlo Turky od Wikipedie. Prý ohrožuje bezpečnost země

Celosvětově veřejná encyklopedie představuje prý mimořádné nebezpečí pro turecký stát. Vláda tak zablokovala uživatelům internetu tuto adresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies