VYBERTE SI REGION

Mezi Pardubicemi a Hradcem chtějí dvoukolejnou trať

Pardubice - Rekonstrukce pardubického vlakového nádraží by prý vyšla na 450 milionů korun

21.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Zdvojkolejnit trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. To je v současnosti hlavní cíl představitelů Pardubického kraje v železniční dopravě.
„S modernizací tratě se začne už letos, ale netroufám si odhadnout, jak dlouho to bude trvat. Zatím je ze státního rozpočtu vyčleněno asi 300 milionů korun, zatím na polovinu trasy. Vlaky se tak budou mít kde křížit a mohou tak z cílových stanic vyjíždět zhruba každých dvacet minut,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.

Na lokálních tratích je prioritou rychlost

Plánem kraje je, aby v budoucnu mohla být na trati mezi krajskými městy zavedena taktová doprava a vlaky by tak pravděpodobně vytlačily jiné druhy dopravy. Podle hejtmana by modernizace regionálních tratí měla být prioritou, ovšem vzhledem k prohlášením vlády je Radko Martínek ohledně peněz ze státního rozpočtu spíše skeptický.
„Prioritou je rychlost. Dokud bude na některých lokálních tratí maximální rychlost 40 kilometrů za hodinu, tak se nehneme z místa. Aby byly vlaky konkurenceschopné, je potřeba, aby byla maximální rychlost dvojnásobná,“ podotkl Radko Martínek.

Modernizace tratí je navíc podmínkou pro obnovování vozového parku.
„Nemá cenu nasazovat nová vozidla, jejichž maximální rychlost bude 120 kilometrů v hodině, na neopravené tratě,“ vysvětlil generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.
Ten se do Pardubic na jednání se zástupci kraje vypravil také kvůli tomu, aby zde podepsal smlouvu o začlenění dálkových vlaků do integrovaného dopravního systému IREDO. Dosud bylo možné používat jízdní doklady IREDO pouze v regionálních vlacích.

Chtějí renovovat stanice a nádraží

Na přetřes přišla i otázka modernizace železničních stanic a nádraží. Zástupci Českých drah byli seznámeni s projektem přednádraží, kde by mohl vzniknout uzel hromadné dopravy. S opravou samotného nádraží to ale nebude vůbec jednoduché. Pardubické vlakové nádraží je totiž památkově chráněná budova.
„Nádraží bychom chtěli renovovat, ale pokud bychom splnili všechny podmínky památkářů, tak by rekonstrukce vyšla na 450 milionů. To je pro České dráhy neúnosná částka,“ konstatoval Petr Žaluda. Renovaci by tak pravděpodobně musel zafinancovat soukromý investor.

LUKÁŠ DUBSKÝ

Autor: Redakce

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Ilustrační foto.
25 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725

Praha - Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725. Úřad by také mohl mít na konci roku o téměř 250 více civilních zaměstnanců. Na dotaz to sdělil Jiří Caletka z tiskového oddělení ministerstva obrany. Loni se v resortu zvýšil počet vojáků z povolání o 1214, přibylo také více než 120 občanských a státních zaměstnanců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies