VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mezi Pardubicemi a Hradcem chtějí dvoukolejnou trať

Pardubice - Rekonstrukce pardubického vlakového nádraží by prý vyšla na 450 milionů korun

21.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Zdvojkolejnit trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. To je v současnosti hlavní cíl představitelů Pardubického kraje v železniční dopravě.
„S modernizací tratě se začne už letos, ale netroufám si odhadnout, jak dlouho to bude trvat. Zatím je ze státního rozpočtu vyčleněno asi 300 milionů korun, zatím na polovinu trasy. Vlaky se tak budou mít kde křížit a mohou tak z cílových stanic vyjíždět zhruba každých dvacet minut,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.

Na lokálních tratích je prioritou rychlost

Plánem kraje je, aby v budoucnu mohla být na trati mezi krajskými městy zavedena taktová doprava a vlaky by tak pravděpodobně vytlačily jiné druhy dopravy. Podle hejtmana by modernizace regionálních tratí měla být prioritou, ovšem vzhledem k prohlášením vlády je Radko Martínek ohledně peněz ze státního rozpočtu spíše skeptický.
„Prioritou je rychlost. Dokud bude na některých lokálních tratí maximální rychlost 40 kilometrů za hodinu, tak se nehneme z místa. Aby byly vlaky konkurenceschopné, je potřeba, aby byla maximální rychlost dvojnásobná,“ podotkl Radko Martínek.

Modernizace tratí je navíc podmínkou pro obnovování vozového parku.
„Nemá cenu nasazovat nová vozidla, jejichž maximální rychlost bude 120 kilometrů v hodině, na neopravené tratě,“ vysvětlil generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.
Ten se do Pardubic na jednání se zástupci kraje vypravil také kvůli tomu, aby zde podepsal smlouvu o začlenění dálkových vlaků do integrovaného dopravního systému IREDO. Dosud bylo možné používat jízdní doklady IREDO pouze v regionálních vlacích.

Chtějí renovovat stanice a nádraží

Na přetřes přišla i otázka modernizace železničních stanic a nádraží. Zástupci Českých drah byli seznámeni s projektem přednádraží, kde by mohl vzniknout uzel hromadné dopravy. S opravou samotného nádraží to ale nebude vůbec jednoduché. Pardubické vlakové nádraží je totiž památkově chráněná budova.
„Nádraží bychom chtěli renovovat, ale pokud bychom splnili všechny podmínky památkářů, tak by rekonstrukce vyšla na 450 milionů. To je pro České dráhy neúnosná částka,“ konstatoval Petr Žaluda. Renovaci by tak pravděpodobně musel zafinancovat soukromý investor.

LUKÁŠ DUBSKÝ

Autor: Redakce

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

PETR JAŠEK. V Súdánu je 
od roku 2015.
1

Čech odsouzený v Súdánu byl propuštěn, přiletí se Zaorálkem

Oto Košta
AKTUALIZOVÁNO
5 14

Zmatek a chaos: Nechtěný hejtman Košta přijel na sněm Ano

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

Brno – Bum! Rány se ozývaly každou chvíli brněnskými Kníničkami. Místní chasa totiž v sobotu odpoledne slavila masopust. Ulicemi procházel průvod v maskách. Lidé v ulicích potkali tradiční masky, které k fašanku patří, ale třeba i Čerta a Káču, nebo bandu pirátů i se střílející pirátskou lodí.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Zachránili život sebevraha

Muž (26) chtěl ve středu 22. února ukončit svůj život a vybral si k tomu most přes řeku Otavu v ulici Ellerova ve Strakonicích.

Národní galerie je zavřená i dnes, otevře v úterý

Všechny budovy Národní galerie zůstávají kvůli sporu s bezpečnostní agenturou uzavřené i dnes. Agentura v pátek vypověděla smlouvu. Tvrdí, že ji galerie od listopadu neplatí za služby. Národní galerie chce znovu otevřít příští týden, zatím ale neví jak a kdy. Platnost zakoupených vstupenek je prodloužena do května.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies