Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mezi Pardubicemi a Hradcem chtějí dvoukolejnou trať

Pardubice - Rekonstrukce pardubického vlakového nádraží by prý vyšla na 450 milionů korun

21.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Zdvojkolejnit trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. To je v současnosti hlavní cíl představitelů Pardubického kraje v železniční dopravě.
„S modernizací tratě se začne už letos, ale netroufám si odhadnout, jak dlouho to bude trvat. Zatím je ze státního rozpočtu vyčleněno asi 300 milionů korun, zatím na polovinu trasy. Vlaky se tak budou mít kde křížit a mohou tak z cílových stanic vyjíždět zhruba každých dvacet minut,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.

Na lokálních tratích je prioritou rychlost

Plánem kraje je, aby v budoucnu mohla být na trati mezi krajskými městy zavedena taktová doprava a vlaky by tak pravděpodobně vytlačily jiné druhy dopravy. Podle hejtmana by modernizace regionálních tratí měla být prioritou, ovšem vzhledem k prohlášením vlády je Radko Martínek ohledně peněz ze státního rozpočtu spíše skeptický.
„Prioritou je rychlost. Dokud bude na některých lokálních tratí maximální rychlost 40 kilometrů za hodinu, tak se nehneme z místa. Aby byly vlaky konkurenceschopné, je potřeba, aby byla maximální rychlost dvojnásobná,“ podotkl Radko Martínek.

Modernizace tratí je navíc podmínkou pro obnovování vozového parku.
„Nemá cenu nasazovat nová vozidla, jejichž maximální rychlost bude 120 kilometrů v hodině, na neopravené tratě,“ vysvětlil generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.
Ten se do Pardubic na jednání se zástupci kraje vypravil také kvůli tomu, aby zde podepsal smlouvu o začlenění dálkových vlaků do integrovaného dopravního systému IREDO. Dosud bylo možné používat jízdní doklady IREDO pouze v regionálních vlacích.

Chtějí renovovat stanice a nádraží

Na přetřes přišla i otázka modernizace železničních stanic a nádraží. Zástupci Českých drah byli seznámeni s projektem přednádraží, kde by mohl vzniknout uzel hromadné dopravy. S opravou samotného nádraží to ale nebude vůbec jednoduché. Pardubické vlakové nádraží je totiž památkově chráněná budova.
„Nádraží bychom chtěli renovovat, ale pokud bychom splnili všechny podmínky památkářů, tak by rekonstrukce vyšla na 450 milionů. To je pro České dráhy neúnosná částka,“ konstatoval Petr Žaluda. Renovaci by tak pravděpodobně musel zafinancovat soukromý investor.

LUKÁŠ DUBSKÝ

Autor: Redakce

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie, Manila, Filipíny
6

Na Filipínách zuří drogová válka, za tři dny zemřelo 60 lidí

Bouřka. Ilustrační foto.
41

Část Moravy čekají v pátek vedra, do Čech dorazí bouřky

Manažer Českého Švýcarska: Chalupáři zachránili celý fond starých domů

/ROZHOVOR/ České Švýcarsko je podle názoru Jiřího Raka, manažera stejnojmenné obecně prospěšné společnosti z Krásné Lípy, jednou z nejatraktivnějších a nejromantičtějších krajin u nás. Krásné rozeklané skály kombinované s čedičovými kopci, vzniklými sopečnou činností mu učarovaly již v dětství.

V Barceloně i v dalších městech sílí protesty proti turistům

Stálí obyvatelé evropských center turistického ruchu jsou otrávení z masové turistiky a hledají různé způsoby, jak turistům destinaci znechutit. ve Španělsku se protesty rozšířily z Barcelony do dalších měst, nespokojenost se ozývá i z jiných evropských zemí.

Svědkyni v kauze smíchovské vražedkyně odvezla od soudu sanitka

Výslechem svědků pokračuje ve čtvrtek u Obvodního soudu pro Prahu 1 projednávání kauzy dvou policistů, kteří loni 5. července v kavárně na Újezdě zasahovali proti pozdější vražedkyni z obchodního centra na Smíchově Michelle Sudků – a podle obžaloby nepředali psychiatrům v Bohnicích informaci, že už tam se snažila zabíjet. Náhodně vybranou návštěvnici škrtila na toaletách vlastním vysvlečeným tričkem.

Nová Honda Civic dostane i naftový motor. Šestnáctistovka nabídne 120 koní

Honda podle očekávání rozšíří nabídku motorizací nového Civicu o 1,6litrový turbodiesel. Zákazníkům jej nabídne v březnu příštího roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení