VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mosty jsou v havarijním stavu

Orlickoústecko - Na špatný technický stav některých mostů na Orlickoústecku poukazuje nová studie Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

13.4.2015
SDÍLEJ:

Ve Vilémově se na dělníky v září 2014 zřítil opravovaný silniční most.Foto: Deník

Na mostech na silnicích druhé a třetí třídy, které statická analýza vyhodnotila jako nevyhovující, budou provedena opatření, která konstrukci umožní prodloužit životnost, dokud nebudou opraveny. Omezení povolené tonáže však zřejmě zkomplikuje zimní údržbu dotčených úseků, myslí si Roman Vodička z ústeckého provozu „susky". Snížení únosnosti mostů totiž zamezí vjezdu těžkých vozů stejně jako autobusů, které po neudržovaných komunikacích jezdit nesmí.

„Z našeho pohledu si neumíme představit, že bychom se těm mostům měli vyhýbat, protože otočit sypač lze na rozšířeném místě, což před mostem dobře nepůjde, a navíc by to znamenalo obrovské zdržení," komentoval situaci Roman Vodička.

Závadné mosty v okrese
Brandýs nad Orlicí: silnice 3155
Choceň (nad tratí ČD): silnice 317
Lanškroun (ulice TGM): silnice 31514
Mladkov: silnice 311
Heřmanice: silnice 31225
Luková: silnice 36818

Stav mostů správa kontroluje průběžně a zabezpečuje příslušné značení únosnosti. Technický náměstek správy a údržby silnic Antonín Jalůvka informoval, že konkrétní údaje o tom, které mosty navrhnou dopravnímu úseku Pardubického kraje zařadit do plánu oprav, ještě budou předmětem vyhodnocování. „Výsledek by měl být znám na konci tohoto týdne. Těch mostů, jejichž stav je havarijní, je jen pár. Ty další mají sice menší únosnost, ale technicky jsou ještě v pořádku," ubezpečil Antonín Jalůvka.

V celém Pardubickém kraji je v nevyhovujícím stavu pěta-
dvacet mostů, které se budou podle investičních možností kraje postupně opravovat. „Ve velmi špatném stavu máme do dvaceti mostů, ale jde o malé do deseti metrů," vypočítává mostař Pavel Dubrovský z pardubického ředitelství silnic a dálnic.

Jeden takový na hranici životnosti najdeme také na Orlickoústecku. Přes mostek na Dolní Moravě se už nejezdí.

Aby se stav mostů, které nesplňují normové standardy, nadále nezhoršoval a nekomplikoval situaci silničářům i řidičům, je podle Romana Vodičky důležité zajistit náležité dopravní označení přehodnoceného povoleného zatížení co nejdříve. „Omezení je nutné avizovat, aby ho řidiči mohli respektovat a věděli o tom, což je naší povinností zajistit," dodává. 

Autor: Veronika Kopecká, Jiří Fejgl

13.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Bělobrádek
4 7

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Ilustrační foto
9

Muslimské svátky? Turečtí vojáci se před sto lety dočkali i obětování beranů

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Comeback na spadnutí? Kvitovou svádí Paříž

Stačilo zadat povel internetovému vyhledávači a spustila se lavina titulků v češtině, angličtině, francouzštině a určitě i v dalších jazycích. Články pod nimi se zabývaly tím, že jistá Češka odletěla do Paříže, přičemž se před odletem vyfotila a pochlubila se tím na instagramu.

FBI vyšetřuje kvůli „ruské kauze" i Trumpova zetě Kushnera

Federální úřad pro vyšetřování (FBI) se podle amerických médií zajímá o zetě a poradce Donalda Trumpa Jareda Kushnera. Důvod? Údajné ruské ovlivňování amerických prezidentských voleb.

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Emmanuel Macron, který se soustředil na evropskou integraci a kladl důraz na obnovení sil Evropské unie, chce omezit levné východoevropské pracovníky, kteří ohrožují francouzskou zaměstnanost, sociální výhody a daňové zatížení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies