VYBERTE SI REGION

Na volební kampaň v Pardubickém kraji dá nejvíce Koalice

Pardubický kraj - Náklady politických subjektů na kampaň před krajskými volbami se v Pardubickém kraji pohybují od několika set tisíc do několika milionů korun.

30.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Novák

Nejvíce za ni plánuje utratit Koalice pro Pardubický kraj (KPK) tvořená KDU-ČSL, Nestraníky a SNK ED, celkem čtyři miliony korun. Nejméně pak hnutí Nezávislí, jen 160 tisíc korun. Vyplývá to z odpovědí zástupců kandidujících stran.

KPK chce voliče oslovit zvláště při osobních setkáních. „Místo drahých billboardů a videoklipů jsme investovali peníze například do reflexních vest pro děti v mateřských školách nebo do setkání s voliči u piva, vína či kávy," uvedl lídr Roman Línek.

KPK využívá také prezentace pomocí plachet umístěných na plotech příznivců. Podle Línka jsou náklady poměrně vysoké, protože na rozdíl od velkých stran koalice nemá placené zaměstnance, a musí si tedy vše hradit sama.

Omezili billboardy

Zhruba 1,5 milionu korun má na krajské volby ODS.
„Omezili jsme billboardovou část, nebude bombastická, jako jsme byli zvyklí dělat dříve," řekl krajský manažer Pavel Uhlíř. Omezená bude i kampaň v tisku, více by mělo být setkání s občany, ani na nich se ale lidé nedočkají dřívějších hudebních koncertů a podobných lákadel.
TOP 09 sází na internetovou kampaň a sociální sítě. Billboardy vyvěsí z úsporných důvodů až začátkem října. Politici se také s voliči setkávají osobně, někdy ve spojení s kulturní akcí, jakou byla například projekce filmu Markéta Lazarová. Další program připravuje strana pro děti. Náklady dosáhnou podle krajského manažera Ondřeje Müllera zhruba 900 000 korun.

ČSSD dostala na kampaň v kraji 400 000 korun, nadto platí ústředí strany billboardy. Peníze utratí za setkání s voliči ve větších městech se zábavným programem, propagovat je budou letáky v hromadné dopravě.
„Soustředili jsme se na internet, kampaň v tisku nečekejte," podotkl mluvčí krajské organizace ČSSD Miloslav Kučera.
Okresní organizace si mohou také samy sehnat sponzory, například pardubická ČSSD za tyto peníze chystá promítání mobilního kina.
Žádné billboardy nebude mít letos KSČM. Její kandidáti se budou především setkávat s lidmi při volebních štafetách ve všech městech a obcích kraje i při organizovaných mítincích ve větších sídlech. Strana nechá vyvěsit plakáty, zadá reklamu do regionálních médií, propagovat se bude na obrazovkách ve vozidlech městské dopravy. Předseda krajského výboru KSČM Jan Foldyna náklady odhaduje nanejvýš na 350 000 korun.

Nejméně peněz

Nejméně peněz vloží do kampaně Nezávislí, kteří v průzkumu pro Českou televizi překvapivě překonali potřebnou pětiprocentní hranici.
„Využíváme svých webových stránek, inzerce v extra vydáních Orlického, Chrudimského, Pardubického a Svitavského deníku, které dostanou všechny domácnosti zdarma, volebních plakátů a letáků," uvedla jednička kandidátky a starostka Rudoltic na Orlickoústecku Lenka Bártlová. Nezávislí se podle ní chtějí vejít s rozpočtem do částky 160 000 korun.

Strany se většinou uchylují k všeobecným heslům a portrétům svých lídrů, případně několika politiků z čela kandidátky.
Snad jen starosta Horního Jelení na Pardubicku Petr Tupec, jednička krajské kandidátky ODS, se nechal na billboardy vyobrazit s nápisem „Nejsem tupec, jsem Tupec".
Chtěl tak podle svých slov vtipnou formou sdělit, že se za své příjmení nestydí a upoutat pozornost voličů.

Autor: ČTK, Redakce

30.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Ilustrační foto.
8

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

Praha /FOTOGALERIE/ - Americký velvyslanec Andrew Schapiro v pátek skončí ve funkci, řekl to na dnešním setkání s novináři v Praze. Do České republiky se ale bude vracet, protože jeho děti zde dokončí letošní školní rok. O tom, kdo a kdy ho ve funkci vystřídá, mluvit nechtěl. Svému nástupci by doporučil, ať se nebojí veřejně mluvit o složitých tématech, zastat se menšin a bránit svobodu.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies