VYBERTE SI REGION

Na volební kampaň v Pardubickém kraji dá nejvíce Koalice

Pardubický kraj - Náklady politických subjektů na kampaň před krajskými volbami se v Pardubickém kraji pohybují od několika set tisíc do několika milionů korun.

30.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Novák

Nejvíce za ni plánuje utratit Koalice pro Pardubický kraj (KPK) tvořená KDU-ČSL, Nestraníky a SNK ED, celkem čtyři miliony korun. Nejméně pak hnutí Nezávislí, jen 160 tisíc korun. Vyplývá to z odpovědí zástupců kandidujících stran.

KPK chce voliče oslovit zvláště při osobních setkáních. „Místo drahých billboardů a videoklipů jsme investovali peníze například do reflexních vest pro děti v mateřských školách nebo do setkání s voliči u piva, vína či kávy," uvedl lídr Roman Línek.

KPK využívá také prezentace pomocí plachet umístěných na plotech příznivců. Podle Línka jsou náklady poměrně vysoké, protože na rozdíl od velkých stran koalice nemá placené zaměstnance, a musí si tedy vše hradit sama.

Omezili billboardy

Zhruba 1,5 milionu korun má na krajské volby ODS.
„Omezili jsme billboardovou část, nebude bombastická, jako jsme byli zvyklí dělat dříve," řekl krajský manažer Pavel Uhlíř. Omezená bude i kampaň v tisku, více by mělo být setkání s občany, ani na nich se ale lidé nedočkají dřívějších hudebních koncertů a podobných lákadel.
TOP 09 sází na internetovou kampaň a sociální sítě. Billboardy vyvěsí z úsporných důvodů až začátkem října. Politici se také s voliči setkávají osobně, někdy ve spojení s kulturní akcí, jakou byla například projekce filmu Markéta Lazarová. Další program připravuje strana pro děti. Náklady dosáhnou podle krajského manažera Ondřeje Müllera zhruba 900 000 korun.

ČSSD dostala na kampaň v kraji 400 000 korun, nadto platí ústředí strany billboardy. Peníze utratí za setkání s voliči ve větších městech se zábavným programem, propagovat je budou letáky v hromadné dopravě.
„Soustředili jsme se na internet, kampaň v tisku nečekejte," podotkl mluvčí krajské organizace ČSSD Miloslav Kučera.
Okresní organizace si mohou také samy sehnat sponzory, například pardubická ČSSD za tyto peníze chystá promítání mobilního kina.
Žádné billboardy nebude mít letos KSČM. Její kandidáti se budou především setkávat s lidmi při volebních štafetách ve všech městech a obcích kraje i při organizovaných mítincích ve větších sídlech. Strana nechá vyvěsit plakáty, zadá reklamu do regionálních médií, propagovat se bude na obrazovkách ve vozidlech městské dopravy. Předseda krajského výboru KSČM Jan Foldyna náklady odhaduje nanejvýš na 350 000 korun.

Nejméně peněz

Nejméně peněz vloží do kampaně Nezávislí, kteří v průzkumu pro Českou televizi překvapivě překonali potřebnou pětiprocentní hranici.
„Využíváme svých webových stránek, inzerce v extra vydáních Orlického, Chrudimského, Pardubického a Svitavského deníku, které dostanou všechny domácnosti zdarma, volebních plakátů a letáků," uvedla jednička kandidátky a starostka Rudoltic na Orlickoústecku Lenka Bártlová. Nezávislí se podle ní chtějí vejít s rozpočtem do částky 160 000 korun.

Strany se většinou uchylují k všeobecným heslům a portrétům svých lídrů, případně několika politiků z čela kandidátky.
Snad jen starosta Horního Jelení na Pardubicku Petr Tupec, jednička krajské kandidátky ODS, se nechal na billboardy vyobrazit s nápisem „Nejsem tupec, jsem Tupec".
Chtěl tak podle svých slov vtipnou formou sdělit, že se za své příjmení nestydí a upoutat pozornost voličů.

Autor: ČTK, Redakce

30.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Veterinární správa varuje chovatele před ptačí chřipkou

Benešov – Odbor životního prostředí na základě výzvy Státní veterinární správy upozornil občany a zvláště drobnochovatele drůbeže na výskyt ptačí chřipky. „V současné době se už v několika státech Evropy objevila řada případů vysoce patogenní ptačí chřipky u volně žijících ptáků i v chovech drůbeže," uvedl vedoucí odboru Tomáš Heřmánek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies