VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nadjezd se řidičům na chvíli uzavře

Pardubice - Mostní provizorium přes železniční trať je 
v havarijním stavu a je třeba ho vyztužit. V neděli se nadjezd na tři hodiny uzavře.

7.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ondřej Littera

Oprava křižovatky 
U Trojice
Druhá etapa rozšíření křižovatky U Trojice u rafinérie Paramo začala v březnu loňského roku, náklady mají dosáhnout 368 milionů bez DPH. V úseku dlouhém asi kilometr mají být další tři jízdní pruhy, jeden bude vyhrazen vozům městské hromadné dopravy. Pod silničním mostem vznikne velká kruhová křižovatka. Počítá se i s cyklostezkou a chodníkem pro pěší. Práce by měly být hotové v listopadu 2017. Místo je nejvytíženějším úsekem silnice první třídy v Pardubickém kraji.

Řidiči v Pardubicích se musí s rozsáhlými dopravními omezeními na nadjezdu Paramo vyrovnávat již delší dobu. O víkendu se na několik hodin nadjezd vozidlům uzavře úplně. Mostní provizorium přes železniční trať je v havarijním stavu a je potřeba ho vyztužit.

Co to bude v praxi znamenat? „Z důvodu prací spojených s vyztužením mostního provizoria bude v sobotu od 8 do 14 hodin řešen provoz na čtyřicetimetrovém úseku kyvadlově. Dopravu budou řídit pracovníci stavby. V neděli pak nechá stavitel, tedy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), uzavřít mostní provizorium mezi třináctou a šestnáctou hodinou úplně. Nákladní doprava bude mít od 13 hodin v daném úseku zákaz jízdy," vysvětlila Pavla Kosíková z tiskového úseku pardubického magistrátu.

Změny se pochopitelně dotknou i autobusů a trolejbusů pardubického dopravního podniku. Několik linek pojede odklonem.

„V neděli budou v době od 13 do 16 hodin vedeny spoje linek číslo 8, 15 a 88 ve směru do Svítkova a spoje linek číslo 10 a 23 v obou směrech po odklonové trase," řekla mluvčí Dopravního podniku města Pardubic Jitka Malinská.

Druhá etapa rekonstrukce křižovatky U Trojice dosud nepřinesla řidičům až tolik komplikací. Největším problémem je fakt, že ze směru od Chrudimi není možné sjet z nadjezdu k hlavnímu nádraží. Řidiči tak musí jezdit buď přes Duklu nebo Polabiny.

V první fázi oprav je budováno rozšíření stávající silnice o dva pruhy, na existující pruhy přijde řada až ve druhé fázi.

Stavaři museli na nadjezdu řešit nebezpečí nálezu nevybuchlých pum z druhé světové války, přizpůsobit se musí také provozu na železničním koridoru. „Nemělo by to ale nijak ovlivnit termín dokončení stavby," uvedl výkonný ředitel firmy M Silnice Zdeněk Babka.

Autor: Lukáš Dubský

7.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
46 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Do Evropy míří nová značka aut

Už za dva roky by do Evropy měly dorazit vozy nové automobilky. Jmenuje se Lynk & Co a chce lákat na auta s doživotní zárukou.  

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies