VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nebezpečný přechod a špatné zvyky cyklistů. T je zlá kombinace

Pardubice – Přechod pro chodce v Lidické ulici v Pardubicích je místem, kde k úrazům chodců dochází častěji, než by mělo.

8.7.2013
SDÍLEJ:

Policisté na místě čtvrteční nehody. Dívka na kole vjela na přechod pro chodce a jedoucí automobil zaregistrovala až ve chvíli, kdy čelně narazila do jeho boku. Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Poslední zranění si vyžádal ve čtvrtek odpoledne. Střet s autem a následné poranění zad zde utrpěla třináctiletá dívka asijského původu. Bohužel z velké části vlastní vinou.
Dívka jela na jízdním kole přes přechod pro chodce. Před ním stálo auto, ze kterého majitel vykládal věci. Tuto překážku však v dané chvíli objížděl také řidič bílé fabie. Jak dívka na kole, tak řidič automobilu si ale jeden druhého všimli až ve chvíli, kdy srážce již nešlo zabránit.
Následoval pád na zem, při kterém dívka utrpěla zranění zad. Mladá cyklistka rovněž neměla povinnou ochranou přilbu. Svědci i posádka nabouraného vozu jí poskytli první pomoc do příjezdu záchranné služby. A dopravní policisté sami říkají, že na přechod v Lidické ulici vyjíždějí častěji, než je zdrávo.

Přechod je špatný

Bezpečnost přechodu v rovné a zdánlivě přehledné ulici je také řádně diskutabilní. Především proto, že před přechodem chybí zákonem předepsaná ochranná zóna pěti metrů, kde nesmí parkovat vozidla. Parkoviště zde po obou stranách přechodu přiléhá k přechodu a znemožňuje tak chodcům bezpečný rozhled do vozovky. Rovněž řidiči mají za zaparkovaným vozidlem pramalou šanci zahlédnout chodce a zvlášť jedná-li se třeba o dítě. Rozhledová vzdálenost tak často bývá minimální pro obě strany a to přináší nebezpečné situace. Navíc přechod přiléhá k areálu základní školy a tak lze v jeho okolí očekávat právě pohyb dětí. Ve stejné ulici jsou takto řešeny přechody dva a za rohem u Mateřské školky Odborářů není situace o moc lepší – i zde je zebra schována parkovacími místy.

Třetím rizikovým faktorem jsou ale také sami jeho uživatelé a to především z řad cyklistů. Ti totiž velmi často nedodržují povinnost jim uloženou zákonem a na přechodu z kola nesestoupí. Cyklista i řidič v případě přehlédnutí pak mají daleko méně času reagovat na hrozící střet, přesně jako u čtvrteční nehody.
Nebezpečnost tohoto přechodu potvrzují i lidé, kteří zde bydlí.

Pomůže retardér?

„Bydlím hned u přechodu a jen v letošním roce je to už asi desátá nehoda, kterou jsem zde viděl," popsal jeden z obyvatel Vojtěch Krňanský.
Podle něj je dalším problémem také to, že řidiči v rovné ulici nedodržují předepsanou rychlost. „Jezdí se tu rychle. Jsou z toho pak nehody jak na přechodu, tak při vyjíždění z parkoviště. Jednu takovou už mám za sebou také. Moje auto naboural řidič, co tu jel tak sedmdesát," poukazuje Vojtěch Krňanský.

„Dával jsem žádost na odbor dopravy magistrátu, aby sem byly třeba umístěny retardéry nebo jiné opatření ke snížení rychlosti. Zatím je to ale bez reakce a k nehodám dochází dál. Podám další podnět. Někoho to přece musí zajímat," uzavírá Krňanský.

Autor:

8.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies