Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nehody u Vendolí? Pomohl by další pruh

Vendolí - Dva lidské životy vyhasly při nedělní nehodě mezi Svitavami a Poličkou. Vendolí přitom přišlo s nápadem, jak tu zvýšit bezpečnost.

5.1.2016
SDÍLEJ:

Snímek z nedělní dopravní nehody ve VendolíFoto: HZS

Dva mrtví a jeden zraněný člověk. To je resumé poslední vážné dopravní nehody na silnici mezi Svitavami a Poličkou. Jenže za poslední měsíce právě na tomto úseku přišli o život celkem čtyři lidé.

Kolize, po nichž se někdy řidiči ze silnic už nikdy nevrátí domů, se paradoxně stávají nedaleko křižovatek na Vendolí. V místě nad vendolským kopcem, kde rychlost upravuje dopravní značení a dokonce i zpomalovací pruhy, a také pod kopcem, kde je místy nebezpečné odbočovat či předjíždět.

Právě poslední smrtelná bouračka se odehrála pod kopcem. „Značky však kolikrát vše nevyřeší," posteskl si starosta Vendolí Vladimír Buchta, jenž několik let bojoval s úřady za vyšší bezpečnost pro řidiče v této lokalitě. Řidiči mu dávají jasně za pravdu.
„Sama mám s touto silnicí špatnou zkušenost, málem jsem zde přišla o život. Odbočovala jsem na Svitavy, z obou stran byla silnice volná, sotva jsem ale odbočila, vyjelo auto z protisměru a začalo předjíždět. Došlo k čelnímu nárazu a já se doteď divím, jak jsem to mohla přežít. Obě auta byla úplně na odpis," říká jedna z obyvatelek Vendolí, která si nepřeje zveřejnit své jméno.

Obavy z nehody v tomto úseku má také Jitka Friedlová. „Když odbočuji do Vendolí, mám obavy a dívám se, zda za mnou někdo jede, abych stihla odbočit," nechala se slyšet žena. Podle obou by bezpečnost řidičů zlepšil odbočovací pruh, o jehož zřízení stál také starosta Vendolí Vladimír Buchta.

„Zkoušeli jsme to několik let a neuspěli jsme. Tehdy jsme z Ředitelství silnic a dálnic dostali odpověď, že v republice jsou mnohem kritičtější místa s výskytem dopravních nehod. Sdělili nám také, že by na to nebyl dostatek peněz," míní Vladimír Buchta. Odbočovací pruh je podle něj záležitostí, která může přispět k záchraně dalších lidských životů a odvrácení nehod. „Zásadně by zvýšil bezpečnost. Rozšířila by se silnice a ideální by byl ještě jeden pruh od Svitav do kopečku na horizont," dodal starosta Vendolí s tím, že by takovou věc podpořili všichni zastupitelé do jednoho. Sám by zkusil oslovit i poslance a senátory, aby se v této věci angažovali a pomohli ji prosadit.

Podle něj totiž i někteří obyvatelé Vendolí, kteří den co den jezdí domů raději právě dolním úsekem z obavy o život a způsobení nehody raději volí delší, i když ne o tolik bezpečnější cestu.  Namísto odbočení pod Vendolským kopcem raději jedou ještě minimálně další kilometr a půl a odbočí na velké křižovatce, nebo se spíše rychlíky v autech nechávají předjíždět.

Horní křižovatka je však také velice nebezpečným úsekem. Jen vloni tu zemřel jeden muž při velké dopravní nehodě čtyř vozů a také žena, jejíž auto se střetlo s autobusem. Ředitelství silnic a dálnic však tvrdí, že značení a zpomalovací pruhy jsou nejlepším řešením.

„Silnice je jinak stavebně v pořádku. Nic by se nestalo, kdyby řidiči respektovali dopravní značení, jež jinak zaručuje bezpečnou jízdu. Lidé se však na silnici chovají, jak se chovají. Nemůžeme kvůli každé nehodě přestavovat silnice a dělat mimoúrovňová křížení, čtyřproudé vozovky a podobně. K nehodám by stejně docházelo," uvedl už v dubnu loňského roku Jiří Hostaša z ŘSD. Stejně tak i podle Buchty přistupuje ŘSD také k dolnímu úseku pod kopcem. „Boj s ŘSD o odbočovací pruh? Úplně do toho chuť nemám, protože je to jako házení hrachu na zeď," netají své pocity. Vyslyší tedy jeho přání alespoň poslanci a senátoři, o nichž mluvil?

O tragické dopravní nehodě jsme vás informovali ZDE.

Autor: Bohuslav Stehno

5.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Malála Júsufzajová
7

Pákistánská nositelka Nobelovy ceny za mír nastoupí na Oxford

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.
2

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Venkovské prodejny končí kvůli zvyšování platů. Má je stát dotovat?

Češi chtějí zachránit venkovské obchody. Šedesát šest procent lidí v České republice souhlasí s tím, že by měl stát ztrátové prodejny v malých obcích do 500 obyvatel finančně podporovat. Pouze 26 procent lidí je proti tomu. Z vesnic pomalu mizí hospody, obchody i pošty.

Pelikán nejvyššího žalobce mlčenlivosti nezprostil. Obstrukce, reaguje Plíšek

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO) nezprostil nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana mlčenlivosti pro slyšení před sněmovní komisí k únikům údajů z vyšetřovacích spisů. Předseda komise Martin Plíšek (TOP 09) mluví o naschválu a o obstrukci. Pelikán poukazuje na to, že žádosti o zbavení mlčenlivosti nebyly zdůvodněny tak, jak požaduje zákon o státním zastupitelství.

Mladou Boleslav sužují nekonečné kolony, nezbaví se jich roky

Je ráno a souvislá řada vrnících automobilů se táhne od Sukorad až do centra Mladé Boleslavi. Odpoledne se situace opakuje, pouze v druhém směru. Špička vrcholí kolem 15. hodiny a auta stojí od náměstí Republiky po křižovatku mezi Plazy a Kolomuty. Z parkoviště u obchodního centra Olympia takřka nelze vyjet. Má situace řešení?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení