VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nehody u Vendolí? Pomohl by další pruh

Vendolí - Dva lidské životy vyhasly při nedělní nehodě mezi Svitavami a Poličkou. Vendolí přitom přišlo s nápadem, jak tu zvýšit bezpečnost.

5.1.2016
SDÍLEJ:

Snímek z nedělní dopravní nehody ve VendolíFoto: HZS

Dva mrtví a jeden zraněný člověk. To je resumé poslední vážné dopravní nehody na silnici mezi Svitavami a Poličkou. Jenže za poslední měsíce právě na tomto úseku přišli o život celkem čtyři lidé.

Kolize, po nichž se někdy řidiči ze silnic už nikdy nevrátí domů, se paradoxně stávají nedaleko křižovatek na Vendolí. V místě nad vendolským kopcem, kde rychlost upravuje dopravní značení a dokonce i zpomalovací pruhy, a také pod kopcem, kde je místy nebezpečné odbočovat či předjíždět.

Právě poslední smrtelná bouračka se odehrála pod kopcem. „Značky však kolikrát vše nevyřeší," posteskl si starosta Vendolí Vladimír Buchta, jenž několik let bojoval s úřady za vyšší bezpečnost pro řidiče v této lokalitě. Řidiči mu dávají jasně za pravdu.
„Sama mám s touto silnicí špatnou zkušenost, málem jsem zde přišla o život. Odbočovala jsem na Svitavy, z obou stran byla silnice volná, sotva jsem ale odbočila, vyjelo auto z protisměru a začalo předjíždět. Došlo k čelnímu nárazu a já se doteď divím, jak jsem to mohla přežít. Obě auta byla úplně na odpis," říká jedna z obyvatelek Vendolí, která si nepřeje zveřejnit své jméno.

Obavy z nehody v tomto úseku má také Jitka Friedlová. „Když odbočuji do Vendolí, mám obavy a dívám se, zda za mnou někdo jede, abych stihla odbočit," nechala se slyšet žena. Podle obou by bezpečnost řidičů zlepšil odbočovací pruh, o jehož zřízení stál také starosta Vendolí Vladimír Buchta.

„Zkoušeli jsme to několik let a neuspěli jsme. Tehdy jsme z Ředitelství silnic a dálnic dostali odpověď, že v republice jsou mnohem kritičtější místa s výskytem dopravních nehod. Sdělili nám také, že by na to nebyl dostatek peněz," míní Vladimír Buchta. Odbočovací pruh je podle něj záležitostí, která může přispět k záchraně dalších lidských životů a odvrácení nehod. „Zásadně by zvýšil bezpečnost. Rozšířila by se silnice a ideální by byl ještě jeden pruh od Svitav do kopečku na horizont," dodal starosta Vendolí s tím, že by takovou věc podpořili všichni zastupitelé do jednoho. Sám by zkusil oslovit i poslance a senátory, aby se v této věci angažovali a pomohli ji prosadit.

Podle něj totiž i někteří obyvatelé Vendolí, kteří den co den jezdí domů raději právě dolním úsekem z obavy o život a způsobení nehody raději volí delší, i když ne o tolik bezpečnější cestu.  Namísto odbočení pod Vendolským kopcem raději jedou ještě minimálně další kilometr a půl a odbočí na velké křižovatce, nebo se spíše rychlíky v autech nechávají předjíždět.

Horní křižovatka je však také velice nebezpečným úsekem. Jen vloni tu zemřel jeden muž při velké dopravní nehodě čtyř vozů a také žena, jejíž auto se střetlo s autobusem. Ředitelství silnic a dálnic však tvrdí, že značení a zpomalovací pruhy jsou nejlepším řešením.

„Silnice je jinak stavebně v pořádku. Nic by se nestalo, kdyby řidiči respektovali dopravní značení, jež jinak zaručuje bezpečnou jízdu. Lidé se však na silnici chovají, jak se chovají. Nemůžeme kvůli každé nehodě přestavovat silnice a dělat mimoúrovňová křížení, čtyřproudé vozovky a podobně. K nehodám by stejně docházelo," uvedl už v dubnu loňského roku Jiří Hostaša z ŘSD. Stejně tak i podle Buchty přistupuje ŘSD také k dolnímu úseku pod kopcem. „Boj s ŘSD o odbočovací pruh? Úplně do toho chuť nemám, protože je to jako házení hrachu na zeď," netají své pocity. Vyslyší tedy jeho přání alespoň poslanci a senátoři, o nichž mluvil?

O tragické dopravní nehodě jsme vás informovali ZDE.

Autor: Bohuslav Stehno

5.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies