VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové autobusy přinesou pohodlnější cestování nejen vozíčkářům a starším občanům

Orlickoústecko - Sedm nových komfortních autobusů už jezdí a dalších dvacet pět do konce roku bude na příměstských linkách na Orlickoústecku.

2.3.2015
SDÍLEJ:

Nové nízkoprofilové autobusy pro OrlickoústeckoFoto: archiv Pardubický kraj

Společnost ICOM transport, a. s., nakoupila moderní nízkopodlažní vozy splňující aktuální emisní normu Euro 6. Jsou tak maximálně šetrné k životnímu prostředí i lidem se ztíženou možností pohybu. Jeden z těchto nových autobusů představili zástupci firmy i náměstkovi hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromíru Duškovi.

Nastupovat 
bez překážek

„Je to celoevropský trend, aby cestující překonávali co nejmenší množství překážek. Pořízení kvalitních nízkopodlažních autobusů je cesta, jak tyto bariéry odstraňovat. A to se daří. Sám si s přibývajícím věkem stále více všímám, jaký je rozdíl nastupovat do autobusu nebo vlaku po schodech, nebo přímo bez překážek," uvedl Jaromír Dušek. „Je správné, aby se prostředky na dopravní výkon používaly také na obnovu vozového parku," dodal.

Možnost jezdit bezbariérovým autobusem by potěšila i paní Marcelu z Chocně: „Od cestování autobusem mě odrazují vysoké schody, protože je pro mě obtížné zvednout nohu tak vysoko, a bojím se také při vystupování. Myslím, že nové autobusy uvítají všichni, kteří mají problémy s chůzí," řekla.

Zdravotně znevýhodněná paní Jana ze Zářecké Lhoty je také přesvědčena, že je to dobrý počin: „Dopravuji se z devadesáti procent autem, ale znám hendikepované lidi z okolí, kteří autobusy hodně využívají. Nízkopodlažní autobusy určitě rádi upřednostní před klasickými."

Vozy pro užší silnice III. třídy

V příměstské autobusové dopravě znamenají tyto vozy vysoký komfort nejen pro starší či méně pohyblivé cestující. Nízkopodlažní klimatizované vozy s naklápěním k chodníku jsou tišší a produkují méně škodlivých emisí.

Sedm z nových třiceti dvou autobusů je navíc o dva metry kratších a lépe se tak hodí na cestujícími méně využívané trasy a užší silnice III. třídy. Také pasivní bezpečnost je u nich na vysoké úrovni, což dokládají například vyztužené bočnice.

Autor: Redakce, Veronika Kopecká

2.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
12 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies