VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové nádraží: Louvre, nebo garáž?

Ústí nad Orlicí - Od pondělí slouží cestujícím nové vlakové nádraží s prosklenou vstupní odbavovací halou a podchody. Názory cestujících na nový objekt se různí, zatímco některým se líbí a vzdáleně jim připomíná pyramidu v Louvru, jiní v něm vidí větší garáž vhodnou tak pro vesnici.

20.11.2014
SDÍLEJ:

Z modernizace železničního uzlu v Ústí nad Orlicí.Foto: Deník/Šárka Mikulecká

Živě se diskutuje také na webu Orlického deníku. „Nic menšího už postavit nešlo? 18 míst k sezení a pro zbytek stání před pokladnou. Jinak budou na druhé straně při každém pohybu otevírat vstupní dveře. No a žádná trafika nebo občerstvení se tam taky nevejde," napsal jeden diskutující.

Nádraží je ještě jedno velké staveniště, modernizace železničního koridoru v Ústí nad Orlicí má být dokončena až v příštím roce. „Co je největším zážitkem z otevřeného nového nádraží, tak to je přístupová cesta k němu směrem od města. Kdo tam půjdete pěšky, nezapomeňte si holínky!" kritizuje bahnitou cestu k ústeckému nádraží čtenář Honza.

Co se nezměnilo vůbec, je komplikovaná situace s původní výpravní budovou, která díky aktivistům z „Nádraží nedáme!" unikla zbourání a nyní má statut kulturní památky. Natřená, ale prázdná a bez využití stojí jako memento uprostřed moderního kolejiště. Podle mluvčího Petra Šťáhlavského České dráhy již v minulosti avizovaly, že pro ni nemají žádné využití, a tento stav se nezměnil. „Budova bude proto uzavřena a zakonzervována. S tím ovšem souvisí i běžná správa a dohled nad objektem a jeho běžná údržba v rozsahu, který odpovídá jeho stavu a využití. Na objektu tedy neplánujeme žádné investice, ale i nadále bude spravován, kontrolován a bude na něm probíhat nezbytná provozní údržba, údržbové práce odpovídající požadavkům, například na bezpečnost a tak dále," uvedl mluvčí Českých drah.

Objekt pochází z roku 1874, postaven byl při propojování tratí s Letohradem. Společnou výpravní budovu pro pražské a letohradské nástupiště tehdy navrhl architekt Rakouské severozápadní dráhy Rudolf Frey. Během modernizace železničního uzlu v Ústí mělo dojít k rekonstrukci této památky. Ta je však v nedohlednu. Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského jsou na objektu prováděny pouze běžné údržbové práce, které se dotýkají pláště objektu. „Konkrétně je to nátěr části fasády pod krytým perónem, nátěr oken a kovových prvků. Předpokládané náklady na tuto údržbu jsou méně než půl milionu korun," uvedl. Podle jeho slov je budova i nadále navržena do prodeje společnosti SŽDC.

Autor: Dana Pokorná

20.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš (vlevo) a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
EXKLUZIVNĚ
12 8

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Ilustrační foto.
8

Podnikání v pohřebnictví dozná změn. Zpřísní se

EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME

Vytrvalý noční déšť zvedl hladiny řek, u některých hrozí vylití

Dešťové srážky mají na svědomí zvýšené hladiny vodních toků na severu Moravy a ve Slezsku. Vodohospodáři také zvýšili odtok z některých přehrad. U některých řek hrozí vylití. 

EXKLUZIVNĚ

Děti neponižuji. Nabádali je proti mně, oponuje učitelka. Někteří rodiče ji hájí

Po stížnosti rodičů na učitelku základní školy Labská v Brně se Brněnskému deníku Rovnost ozvali jiní, kteří ji naopak hájí. Pochybení odmítá i dotyčná vyučující.

Krymského Tatara odsoudili Rusové k 12 letům vězení

Soud v ruském Rostově na Donu poslal na dvanáct let do vězení Krymského Tatara Ruslana Zeytulaeva. Skupina europoslanců včetně českých požaduje jeho vydání na Ukrajinu.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies