VYBERTE SI REGION

Nové nádraží: Louvre, nebo garáž?

Ústí nad Orlicí - Od pondělí slouží cestujícím nové vlakové nádraží s prosklenou vstupní odbavovací halou a podchody. Názory cestujících na nový objekt se různí, zatímco některým se líbí a vzdáleně jim připomíná pyramidu v Louvru, jiní v něm vidí větší garáž vhodnou tak pro vesnici.

20.11.2014
SDÍLEJ:

Z modernizace železničního uzlu v Ústí nad Orlicí.Foto: Deník/Šárka Mikulecká

Živě se diskutuje také na webu Orlického deníku. „Nic menšího už postavit nešlo? 18 míst k sezení a pro zbytek stání před pokladnou. Jinak budou na druhé straně při každém pohybu otevírat vstupní dveře. No a žádná trafika nebo občerstvení se tam taky nevejde," napsal jeden diskutující.

Nádraží je ještě jedno velké staveniště, modernizace železničního koridoru v Ústí nad Orlicí má být dokončena až v příštím roce. „Co je největším zážitkem z otevřeného nového nádraží, tak to je přístupová cesta k němu směrem od města. Kdo tam půjdete pěšky, nezapomeňte si holínky!" kritizuje bahnitou cestu k ústeckému nádraží čtenář Honza.

Co se nezměnilo vůbec, je komplikovaná situace s původní výpravní budovou, která díky aktivistům z „Nádraží nedáme!" unikla zbourání a nyní má statut kulturní památky. Natřená, ale prázdná a bez využití stojí jako memento uprostřed moderního kolejiště. Podle mluvčího Petra Šťáhlavského České dráhy již v minulosti avizovaly, že pro ni nemají žádné využití, a tento stav se nezměnil. „Budova bude proto uzavřena a zakonzervována. S tím ovšem souvisí i běžná správa a dohled nad objektem a jeho běžná údržba v rozsahu, který odpovídá jeho stavu a využití. Na objektu tedy neplánujeme žádné investice, ale i nadále bude spravován, kontrolován a bude na něm probíhat nezbytná provozní údržba, údržbové práce odpovídající požadavkům, například na bezpečnost a tak dále," uvedl mluvčí Českých drah.

Objekt pochází z roku 1874, postaven byl při propojování tratí s Letohradem. Společnou výpravní budovu pro pražské a letohradské nástupiště tehdy navrhl architekt Rakouské severozápadní dráhy Rudolf Frey. Během modernizace železničního uzlu v Ústí mělo dojít k rekonstrukci této památky. Ta je však v nedohlednu. Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského jsou na objektu prováděny pouze běžné údržbové práce, které se dotýkají pláště objektu. „Konkrétně je to nátěr části fasády pod krytým perónem, nátěr oken a kovových prvků. Předpokládané náklady na tuto údržbu jsou méně než půl milionu korun," uvedl. Podle jeho slov je budova i nadále navržena do prodeje společnosti SŽDC.

Autor: Dana Pokorná

20.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
AKTUALIZUJEME
2 15

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Prezidentský pár na Hradě uspořádal třetí charitativní ples

Večeři s prezidentským párem, výlet do Londýna či Paříže, divočáka z lánské obory nebo lístky na koncert Karla Gotta mohli na pátečním reprezentačním plese Ivany a Miloše Zemanových vyhrát hradní hosté. Za vstupenku na ples do Španělského sálu, která je zároveň lístkem do tomboly, museli zaplatit 8 tisíc korun. Sál byl i přesto zcela zaplněn. Mezi hosty nechyběla řada současných ministrů.

Kristýna Plíšková padla s jedničkou, fandil jí oscarový herec Russell Crowe

Melbourne – V prvním kole se prala s horkem, ale vyhrála. Ve druhém Kristýna Plíšková překonala Beguovou a vyrovnala své grandslamové maximum. Ve třetím ale lounská rodačka narazila na Kerberovou a s Australian Open se rozloučila.

AKTUALIZOVÁNO

Kontrolou kotlů si bude lámat hlavu Ústavní soud

Praha – Poslanci TOP 09 a ODS v pátek u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší. Podle ní mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies