Živě se diskutuje také na webu Orlického deníku. „Nic menšího už postavit nešlo? 18 míst k sezení a pro zbytek stání před pokladnou. Jinak budou na druhé straně při každém pohybu otevírat vstupní dveře. No a žádná trafika nebo občerstvení se tam taky nevejde," napsal jeden diskutující.
Nádraží je ještě jedno velké staveniště, modernizace železničního koridoru v Ústí nad Orlicí má být dokončena až v příštím roce. „Co je největším zážitkem z otevřeného nového nádraží, tak to je přístupová cesta k němu směrem od města. Kdo tam půjdete pěšky, nezapomeňte si holínky!" kritizuje bahnitou cestu k ústeckému nádraží čtenář Honza.
Co se nezměnilo vůbec, je komplikovaná situace s původní výpravní budovou, která díky aktivistům z „Nádraží nedáme!" unikla zbourání a nyní má statut kulturní památky. Natřená, ale prázdná a bez využití stojí jako memento uprostřed moderního kolejiště. Podle mluvčího Petra Šťáhlavského České dráhy již v minulosti avizovaly, že pro ni nemají žádné využití, a tento stav se nezměnil. „Budova bude proto uzavřena a zakonzervována. S tím ovšem souvisí i běžná správa a dohled nad objektem a jeho běžná údržba v rozsahu, který odpovídá jeho stavu a využití. Na objektu tedy neplánujeme žádné investice, ale i nadále bude spravován, kontrolován a bude na něm probíhat nezbytná provozní údržba, údržbové práce odpovídající požadavkům, například na bezpečnost a tak dále," uvedl mluvčí Českých drah.
Objekt pochází z roku 1874, postaven byl při propojování tratí s Letohradem. Společnou výpravní budovu pro pražské a letohradské nástupiště tehdy navrhl architekt Rakouské severozápadní dráhy Rudolf Frey. Během modernizace železničního uzlu v Ústí mělo dojít k rekonstrukci této památky. Ta je však v nedohlednu. Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského jsou na objektu prováděny pouze běžné údržbové práce, které se dotýkají pláště objektu. „Konkrétně je to nátěr části fasády pod krytým perónem, nátěr oken a kovových prvků. Předpokládané náklady na tuto údržbu jsou méně než půl milionu korun," uvedl. Podle jeho slov je budova i nadále navržena do prodeje společnosti SŽDC.