Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové nádraží: problémy s podložím

Ústí nad Orlicí - Při dokončování stavby železničního koridoru v Ústí nad Orlicí stavbaři narazili na nepředpokládané změny v geologii okolí stanice.

8.6.2015
SDÍLEJ:

Železniční trať - ilustrační foto.Foto: Martin Synek

Aktuálně museli řešit některá místa na nových nástupištích, na kterých se projevilo sesedání podloží. „V běhu je detailní průzkum odborníků na geologii," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský a pokračoval: „Stavba bude prodloužena na základě přidělených výluk do konce září 2015 z důvodu těchto drobných poklesů – objevené maximum je 3,5 centimetru – nástupištních hran 1. a 2. nástupiště a kolejí číslo 1 a 2. Dodatečným geologickým průzkumem bylo zjištěno nezkonsolidované podloží v místech, kde dříve byla pouze přístupová cesta k nádraží a travnaté plochy.

Geotechnik stavby navrhuje řešení ve formě místní nízkotlaké injektáže a odpovídající sanace nástupištních hran. Jedná se o část nástupišť od podchodu směr Česká Třebová." Vícepráce si vyžádaly prodloužení výluk. „Dalším důvodem jejich prodloužení je nález opěrných zdí ve starém železničním náspu, které je třeba pro posun koryta řeky Třebovky odbourat a následně provést odláždění koryta," dodal mluvčí SŽDC. Práce podle jeho slov nemají vliv na bezpečnost ani plynulost dopravy ve stanici.

A zatímco železniční nádraží získává svoji konečnou podobu, cestující si na něj zvykají. Někteří těžko. Vysokoškolačku z Ústí nad Orlicí zklamalo hned z několika důvodů.

„Zaprvé se mi zdá, že je uvnitř malý počet míst k sezení. Další nevýhodu vidím v placených záchodech, kde si ještě musíte chodit pro klíč, tudíž na vás většina cestujících kouká, že jdete na toaletu. To mi přijde trochu neosobní," vyjmenovává, co jí jako cestující na novém nádraží vadí. A chybí jí i lepší občerstvení, než jen automat na sušenky a kávu, který je tu teď. Postrádá stánek s jídlem, třeba obloženým pečivem pro ty, kteří se nestihli před cestou najíst a spoléhají na to, že si něco koupí na nádraží. „Myslím, že by nebyla na škodu ani trafika, kde si můžete koupit něco na čtení, dobít kredit a podobně. Celkově na mě působí nádraží v Ústí nad Orlicí jako taková ´mini zastávka´ bez zázemí," povzdechla si studentka.

Nové nádraží bylo v rámci stavby Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí otevřeno pro veřejnost loni 17. listopadu. Je zde nový vstupní objekt, kde je umístěn informační systém pro cestující, pokladny, sociální zařízení a čekárna.

Autor: Dana Pokorná

8.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZOVÁNO
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Vyžádalo si desítky obětí

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení