VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové nádraží: problémy s podložím

Ústí nad Orlicí - Při dokončování stavby železničního koridoru v Ústí nad Orlicí stavbaři narazili na nepředpokládané změny v geologii okolí stanice.

8.6.2015
SDÍLEJ:

Železniční trať - ilustrační foto.Foto: Martin Synek

Aktuálně museli řešit některá místa na nových nástupištích, na kterých se projevilo sesedání podloží. „V běhu je detailní průzkum odborníků na geologii," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský a pokračoval: „Stavba bude prodloužena na základě přidělených výluk do konce září 2015 z důvodu těchto drobných poklesů – objevené maximum je 3,5 centimetru – nástupištních hran 1. a 2. nástupiště a kolejí číslo 1 a 2. Dodatečným geologickým průzkumem bylo zjištěno nezkonsolidované podloží v místech, kde dříve byla pouze přístupová cesta k nádraží a travnaté plochy.

Geotechnik stavby navrhuje řešení ve formě místní nízkotlaké injektáže a odpovídající sanace nástupištních hran. Jedná se o část nástupišť od podchodu směr Česká Třebová." Vícepráce si vyžádaly prodloužení výluk. „Dalším důvodem jejich prodloužení je nález opěrných zdí ve starém železničním náspu, které je třeba pro posun koryta řeky Třebovky odbourat a následně provést odláždění koryta," dodal mluvčí SŽDC. Práce podle jeho slov nemají vliv na bezpečnost ani plynulost dopravy ve stanici.

A zatímco železniční nádraží získává svoji konečnou podobu, cestující si na něj zvykají. Někteří těžko. Vysokoškolačku z Ústí nad Orlicí zklamalo hned z několika důvodů.

„Zaprvé se mi zdá, že je uvnitř malý počet míst k sezení. Další nevýhodu vidím v placených záchodech, kde si ještě musíte chodit pro klíč, tudíž na vás většina cestujících kouká, že jdete na toaletu. To mi přijde trochu neosobní," vyjmenovává, co jí jako cestující na novém nádraží vadí. A chybí jí i lepší občerstvení, než jen automat na sušenky a kávu, který je tu teď. Postrádá stánek s jídlem, třeba obloženým pečivem pro ty, kteří se nestihli před cestou najíst a spoléhají na to, že si něco koupí na nádraží. „Myslím, že by nebyla na škodu ani trafika, kde si můžete koupit něco na čtení, dobít kredit a podobně. Celkově na mě působí nádraží v Ústí nad Orlicí jako taková ´mini zastávka´ bez zázemí," povzdechla si studentka.

Nové nádraží bylo v rámci stavby Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí otevřeno pro veřejnost loni 17. listopadu. Je zde nový vstupní objekt, kde je umístěn informační systém pro cestující, pokladny, sociální zařízení a čekárna.

Autor: Dana Pokorná

8.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies