VYBERTE SI REGION

Nové nádraží: problémy s podložím

Ústí nad Orlicí - Při dokončování stavby železničního koridoru v Ústí nad Orlicí stavbaři narazili na nepředpokládané změny v geologii okolí stanice.

8.6.2015
SDÍLEJ:

Železniční trať - ilustrační foto.Foto: Martin Synek

Aktuálně museli řešit některá místa na nových nástupištích, na kterých se projevilo sesedání podloží. „V běhu je detailní průzkum odborníků na geologii," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský a pokračoval: „Stavba bude prodloužena na základě přidělených výluk do konce září 2015 z důvodu těchto drobných poklesů – objevené maximum je 3,5 centimetru – nástupištních hran 1. a 2. nástupiště a kolejí číslo 1 a 2. Dodatečným geologickým průzkumem bylo zjištěno nezkonsolidované podloží v místech, kde dříve byla pouze přístupová cesta k nádraží a travnaté plochy.

Geotechnik stavby navrhuje řešení ve formě místní nízkotlaké injektáže a odpovídající sanace nástupištních hran. Jedná se o část nástupišť od podchodu směr Česká Třebová." Vícepráce si vyžádaly prodloužení výluk. „Dalším důvodem jejich prodloužení je nález opěrných zdí ve starém železničním náspu, které je třeba pro posun koryta řeky Třebovky odbourat a následně provést odláždění koryta," dodal mluvčí SŽDC. Práce podle jeho slov nemají vliv na bezpečnost ani plynulost dopravy ve stanici.

A zatímco železniční nádraží získává svoji konečnou podobu, cestující si na něj zvykají. Někteří těžko. Vysokoškolačku z Ústí nad Orlicí zklamalo hned z několika důvodů.

„Zaprvé se mi zdá, že je uvnitř malý počet míst k sezení. Další nevýhodu vidím v placených záchodech, kde si ještě musíte chodit pro klíč, tudíž na vás většina cestujících kouká, že jdete na toaletu. To mi přijde trochu neosobní," vyjmenovává, co jí jako cestující na novém nádraží vadí. A chybí jí i lepší občerstvení, než jen automat na sušenky a kávu, který je tu teď. Postrádá stánek s jídlem, třeba obloženým pečivem pro ty, kteří se nestihli před cestou najíst a spoléhají na to, že si něco koupí na nádraží. „Myslím, že by nebyla na škodu ani trafika, kde si můžete koupit něco na čtení, dobít kredit a podobně. Celkově na mě působí nádraží v Ústí nad Orlicí jako taková ´mini zastávka´ bez zázemí," povzdechla si studentka.

Nové nádraží bylo v rámci stavby Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí otevřeno pro veřejnost loni 17. listopadu. Je zde nový vstupní objekt, kde je umístěn informační systém pro cestující, pokladny, sociální zařízení a čekárna.

Autor: Dana Pokorná

8.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
10 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Na Moravě se budou tvořit sněhové jazyky, v Čechách hrozí silný mráz

Praha - Na většině území Moravy se mohou do středečního večera tvořit od středních poloh sněhové jazyky, vedle toho na východě a severovýchodě Čech hrozí v noci na středu silný mráz. Teploty tam mohou spadnout pod minus 12 stupňů Celsia. Informoval o tom dnes Český meteorologický ústav (ČHMÚ). Podle něj bude mrznout v celém Česku ale minimálně do konce týdne.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies