VYBERTE SI REGION

O propojení Dukly a nádraží se má rozhodnout ještě letos

Pardubice - „Prodloužení podchodu na Duklu by sloužilo i imobilním občanům," říká radní Dušek

3.4.2014
SDÍLEJ:

Jeden z projektů úpravy přednádraží počítá i s lanovkouFoto: www.pardubice.eu

V polovině roku by měla být hotová studie modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Z ní bude také jasné, zda vlakové nádraží a sídliště Dukla propojí lávka nebo podchod. Informoval o tom mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský. „Na základě schválené varianty studie proveditelnosti bude pokračovat příprava stavby,“ uvedl.

Lidé často riskují 
a chodí přes koleje

Z pardubické Dukly nevede na nádraží přímá cesta, i když spolu téměř sousedí. Lidé proto často riskují a chodí na nástupiště přes koleje.Krajský radní Jaromír Dušek (SPOZ) považuje za lepší řešení podchod. „Myslím si, že o lávce už snad nehovoří nikdo. Prodloužení podchodu na Duklu by sloužilo i imobilním občanům, provoz v zimním i letním období bude jednodušší,“ prohlásil Jaromír Dušek.

SŽDC nechce svoje plány předjímat. Po dokončení studie bude muset zpracovat investiční záměr, mít kladný posudek vlivu na životní prostředí (EIA), zhotovit přípravnou dokumentaci, projekt stavby a získat stavební povolení. „Po ukončení přípravy bude zahájena realizace,“ dodal Jakub Ptačinský.

Rozpočet i termíny stavby určí až další přípravné práce. Podchod by podle krajského radního mohl vyústit u nádraží také na druhé straně u bývalého lihovaru. Projekt by byl součástí takzvaného přednádraží, kde by časem mohl vzniknout dopravní terminál pro městské i linkové autobusy.

Možnost využít švýcarské dotace

Na modernizaci prostoru před vlakovým nádražím město získalo příslib švýcarských dotací. Projekt však znovu přepracovává, protože vykazoval chyby. Zvažuje i možnost využití švýcarských a evropských dotací. Na původním projektu se měl podílet i Pardubický kraj.

„Neumíme si představit, že bychom s městem dál nespolupracovali. Nějaký podíl kraje tam asi bude. Lokalita má obrovský dopad na autobusovou a vlakovou dopravu,“ řekl Jaromír Dušek.

Autor: Redakce, ČTK

3.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies