VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat trpí menšími neduhy, přesto si jej řidiči pochvalují

Chrudim - Od slavnostního otevření první části obchvatu Chrudimi uplynul již měsíc a šest dní. Tím však práce stavebníků úplně neskončila.

23.1.2016
SDÍLEJ:

Motoristům se obchvat zamlouvá, zdaleka však není úplně dokonalý.Foto: Karel Dvořák

„Podle plánu zbývá ještě realizovat několik drobných prací. Na jaře budeme finalizovat vodorovné značení v plastu, provedeme vegetační úpravy. Provedeme rovněž opravy objízdných tras a komunikací dotčených stavbou," říká Iveta Štočková, tisková mluvčí společnosti Eurovia, která celý obchvat vybudovala.

Na obchvatem dlouho visel otazník, zda skutečně odvede dopravu od centra města a dříve přetížená Pardubická ulice a Palackého třída si konečně oddechnou.

Klidnější centrum

„Obchvat svůj účel splnil, byť to má negativa. V místní části Medlešice nebo ve Václavské ulici jezdí větší počet aut. Měl by pomoci sjezd, který se plánuje v letošním roce vybudovat," říká vedoucí odboru dopravy Městského úřadu v Chrudimi Martin Klimek.

Jak už před časem uvedl chrudimský starosta Petr Řezníček, doprava je jako voda, takže sice ubylo vozidel v Pardubické ulici a na Masarykové náměstí, ale provoz naopak zhoustl u nemocnice. Jak však podotýká Martin Klimek, doprava se rozmělnila do celého města. Jaká bude situace po dostavění zbývajících kilometrů obchvatu až za Slatiňany, si však vedoucí odboru dopravy netroufá věštit.

Objevily se též stížnosti na terénní nerovnosti na silnici. „Nezaznamenal jsem, že by ze strany hlavního projektantka byla nějaká připomínka," dodává Klimek.
Každopádně si řidiči obchvat jako takový vesměs pochvalují. „Jezdím přes 'Chrudim – sever' a velmi mi to pomohlo se ráno a večer dostat z nebo do Chrudimi. Ještě dát pryč tu sedmdesátku a OK," říká například Tomáš Poborský.

Funkční teprve celý

Motoristům, kteří Chrudimí jen projíždí, však poloviční obchvat mnoho úlevy nepřinesl: „Vzhledem k tomu ze Chrudimí vždy jen projíždíme směrem na Slatiňany a dál, tak tento částečný obchvat pro nás ztrácí smysl. Větší část s hustou dopravou (světelné křižovatky a přechody pro chodce) stejně neobjedeme a musíme přes město. Snad až bude dokončený celý obchvat, bude to lepší," poznamenává Lenka Švagerová z Pardubic.

Nešťastný konec

Oslovení řidiči se však shodují, že největším neduhem, kterým zatím obchvat trpí, je jeho stávající konec a napojení na silnici na Vysoké Mýto, kde řidiči musí dávat přednost z obou stran.

„Nechápu vyřešení sjezdu a nájezdu od/z města na obchvat. Je to komplikované a nebezpečné!" poznamenává Květa Hromádková a zmiňuje i pro laika nepřehledné značky. „Kdo je opravdu odjinud, nechápe označení Sever a Centrum a některé navigace to ještě neaktualizovaly. Kruháč u Kauflandu je přetížený a tato část města si rozhodně nepomohla. Doufám, že se celý projekt dokončí co nejdřív," dodává Květa Hromádková.

„Chybějící sjezd u Medlešic, omezená rychlost na 70 až do Dražkovic a hodně létajícího štěrku na sklo a kapotu. Jinak za mě palec nahoru," uzavírá výčet neduhů Daniel Seifert.

Kromě dokončení obchvatu dál na Slatiňany by se však úlevy od tranzitní dopravy, která jede Čáslavskou ulicí k hotelu Bohemia, měli v budoucnu dočkat i obyvatelé Markovic. „V loňském roce jsme zadali vyhledávací studii na přeložku silnice I/17, která by měla odvést dopravu od Čáslavi. Pokud se ukáže, kudy a jak by se přeložka mezi Markovicemi a Bylany měla ubírat, tak by se doprava měla vést severní stranou na připravenou křižovatku do Dašické ulice," dodává chrudimský starosta Petr Řezníček.

Autor: Lukáš Vaníček

23.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
3 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies