Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ožije za rok Ústecká 21? Možná

Ústí nad Orlicí - V pondělí začne modernizace silnice na Andrlův chlum v úseku od křižovatky s ulicí Vrbová po křižovatku s místní komunikací na Andrlák.

18.7.2014
SDÍLEJ:

Závody do vrchu 2010.Foto: Michal Horák

Investorem stavby je Pardubický kraj. Po silnici se jezdil slavný automobilový závod Ústecká 21, v posledních dvou letech se už ale nepořádá kvůli špatnému stavu tratě, která se pro závodníky stala nebezpečnou.

Loni o vzkříšení Ústecké 21 jednal ústecký Auto-klub s hejtmanem Pardubického kraje. Ten přislíbil podporu.

Obyvatele města nyní zajímá, zda má oprava silnice spojitost s Ústeckou 21. Má. Orlickému deníku to potvrdila mluvčí kraje Kateřina Procházková: „Silnice II/360 splňuje podmínky pro realizaci projektu, který většinově financuje Státní fond dopravní infrastruktury a který primárně testuje vlastnosti živičného krytu s podílem gumy – tichý kryt – ve specifických podmínkách této silnice: zátěž při stoupání, prudkých zatáčkách a podobně. Proto, ačkoliv tato silnice není mezi těmi v nejhorším stavu, Pardubický kraj přispěl na její obnovu. Po dokončení rekonstrukce by měla silnice splňovat podmínky pro pořádání automobilových závodů," uvedla.

Radnice jedná

O opravách zbývající části tratě od místa zvaného „U loučení" nyní jedná ústecká radnice. „Naší snahou bude opravit úsek až nahoru k chatě, aby se závody v příštím roce mohly jet. Cenová nabídka ale byla tak vysoká, že ji v pondělí rada města odmítla. Šlo o tři miliony korun, rada ji neschválila i s ohledem na to, že ve městě jsou potřebnější a důležitější komunikace, které čekají na opravu," uvedl starosta Petr Hájek.

Podle Petra Hájka se nyní město snaží dohodnout s dodavatelskou firmou jinou cenu, aby se silnice mohla opravit po celé délce až k chatě při jedné uzavírce. „Pokud by se nám příznivější cenu dohodnout nepodařilo, oprava této komunikace bude zřejmě otázkou rozpočtu na rok 2015," dodal ústecký starosta. Silnice z Ústí k chatě má tři vlastníky, část patří i obci Řetová.

Pro řidiče bude uzavírka silnice na Andrlák zkouškou trpělivosti, do 15. srpna bude vedena objízdná trasa přes Pří-vrat a Řetovou, změny budou i v autobusové dopravě. 

Autor: Dana Pokorná

18.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

VIDEO: U Belgie našli zachovalou ponorku z 1. světové války. I s posádkou

Vyprodaný sál Grandhotelu Ambassador viděl celkem jedenáct zápasů.
9

„Jsem v poho“, hlásil Peleška s přeraženou nohou

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

/VIDEO/ Dva lidé byli údajně zraněni při rusko-běloruském cvičení Západ 2017. Informaci přinesl ruský server 66.ru, který z útoku zveřejnil i video. Podle něj ruský bitevní vrtulník Kamov Ka-52 vypálil raketu vzduch-země mezi novináře. Ruská armáda tuto zprávu popřela a označila ji jako "záměrnou provokaci“. Mluvčí Kremlu odmítl situaci komentovat.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Na sdílení kol půjde 20 milionů. Města mohou žádat o dotace

Sdílení jízdních kol ve městech podpoří nová dotace ze Státního fondu životního prostředí. Na takzvaný bikesharing je určeno 20 milionů korun. O peníze mohou žádat města, dopravní podniky i soukromé firmy. Dalších 20 milionů půjde do osvěty pro ekologicky čistou dopravu. 

Česká meziválečná avantgarda boduje. Toyen, Šíma a Kupka stojí miliony

Na zahraničních aukcích se z českých autorů stále nejlépe prodávají jména spojená s meziválečnou avantgardou. Mezi nejdražšími bohemiky první poloviny letošního roku figurují obvyklá jména, tedy Toyen, Josef Šíma a František Kupka. Mezi desítkou nejdražších děl českých autorů mají každý po dvou dílech. Ke koupi deseti nejdražších bohemik by případný zájemce potřeboval 2,2 milionu eur, tedy asi 57 milionů korun, uvádí server Artplus.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení