VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pardubice budou investovat hlavně do dopravy

Pardubice - Několik velkých projektů z minulých let se podařilo dokončit a nyní se Pardubice připravují na dopravní stavby, které by mohly být zaplaceny z evropských dotací. Prioritou následujících let bude třeba inteligentní systém řízení dopravy.

9.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

„Za úspěch považuji například to, že se nám podařilo zrehabilitovat projekt přednádraží. Také mě těší, že se podařilo udělat úsporné opatření, díky kterým bude terminál letiště za rozumnou cenu," prohlásil primátor Pardubic Martin Charvát.

Kromě těchto projektů se vedení města připravuje také na čerpání evropských dotací z ITI, které jsou určené pro hradubickou aglomeraci.

„Investice se budou týkat především vzdělávání a dopravy. Dobrou zprávou je, že se s ministerstvem životního prostředí podařilo dohodnout investice třeba na kanalizace či úpravny vody," uvedl pardubický primátor s tím, že jakmile bude rozhodnuto o přidělení dotací, jsou politici připraveni začít pracovat na jednotlivých projektech.

Podle Martina Charváta zatím funguje spolupráce mezi jednotlivými členy Koalice pro lepší Pardubice. „Na klíčových věcech panuje shoda," podotkl Martin Charvát.

Zásadní projekty

Spojovací článkem mezi předchozí a současnou koalicí je první náměstek primátora Jiří Rozinek (ČSSD), který se stará o rozpočet města.

Před rokem vrcholily předvolební hony na hlasy voličů. Vítězové loňských komunálních voleb už měli rok na splnění svých slibů, které lidem před volbami dali. Co se povedlo a co čeká na své řešení? Deník nyní nabízí shrnutí toho nejvýraznějšího, co se v největších městech okresu od voleb událo.

„V posledním roce jsme pokračovali v tom, s čím se začalo už v minulém volebním obdobím. Zásadními projekty byly park Na Špici, třída Míru, sokolovna a Tyršovy sady. Nyní pracujeme na úpravě přednádraží. Jsem rád, že jsou naplánovány i další etapy, jejichž součástí bude třeba terminál – jih, který uspoří čas lidem z Dukly. Další zásadní investicí bude v příštích letech letištní terminál," řekl Jiří Rozinek.

Jako jediný má možnost srovnání, jak pracuje současné vedení města v porovnání s tím předchozím.

„Je to srovnatelné. Líbí se mi, že jsme tým, ve kterém jsou korektní vztahy. Nemáme na všechno stejný názor, ale daří se nám nacházet kompromisní řešení. Příkladem mohou být slevy jízdného v městské hromadné dopravě pro děti a mládež," vysvětlil první náměstek primátora.

Opoziční zastupitelé ovšem s prací radniční koalice příliš spokojení nejsou.

„Myslím, že stávající koalice postupuje v duchu té předchozí – nic moc se neděje. Dodělaly se projekty, které začala už předchozí koalice, ty další se ale rozbíhají velmi pomalu," poznamenal zastupitel za ODS Petr Klimpl.

Podle Petra Klimpla by se politici měli zabývat především řešením dopravy v krajském městě. „Řešení dopravy v Pardubicích je zatím v nedohlednu, ale to není jen záležitost města, ale i státu. Vedení města tvrdilo, že rychle vyřeší různé zkratky v dopravě, ale zjistili, že to nejde tak rychle. Nyní bude možné čerpat dotace z ITI pro hradubickou aglomeraci. Díky tomu by mohly Pardubice získat inteligentní systém řízení dopravy," sdělil Petr Klimpl.
Ke kritikům současné radniční koalice patří bývalý náměstek primátorky František Brendl (Pardubáci).

„Koalici bych pochválil za úspěšné dotažení našich projektů, jako byla oprava třídy Míru či parku Na Špici. Ale musím konstatovat, že se mi velmi těžko chválí někdo, kdo během jednoho roku zlikvidoval v našem městě transparentnost, dialog a demokracii. Jejich úroveň komunikace mi přijde tristní, o otevřenosti se vůbec nedá hovořit. Jako zastupitelé dostáváme často materiály na poslední chvíli, o problémech se hovoří jen za zavřenými dveřmi," nechal se slyšet František Brendl.

Územní plán

Podle něj by se nyní politici měli soustředit na přípravu projektů, na které budou chtít čerpat peníze z ITI, aby se neopakovala chyba z minulých let, kdy se evropské projekty chystaly na poslední chvíli.

„K prioritám patří i dokončení nového územního plánu, jinak bude město paralyzované a nebude se rozvíjet. Proto nechápu personální politiku současné koalice, která dopustila faktický rozpad odboru hlavního architekta," dodal bývalý náměstek.

Koho máme na radnici:

Složení rady a zastupitelstva:

primátor – Martin Charvát (ANO 2011)

náměstci –
Helena Dvořáčková, Jan Řehounek (oba ANO 2011), Jiří Rozinek, Jakub Rychtecký (ČSSD)

členové rady –
Jaroslav Menšík, Dušan Salfický (oba ANO 2011), Vladimír Ninger, Vítězslav Novohradský (ČSSD), Libor Slezák (TOP 09), František Weisbauer (Koalice pro Pardubice)

zastupitelé –
Martin Kolovratník, Lea Tomková, Ivana Dolečková, Miroslav Rubeš, Věra Laurynová, Václav Shejbal (všichni ANO 2011), Pavel Svoboda, Aleš Vavřička (oba ČSSD), Štěpánka Fraňková, Vladimír Martinec, Tomáš Pelikán (všichni Sdružení pro Pardubice), Jiří Hájek (STAN), Václav Snopek, Pavel Studnička, Radim Fülle, Otakar Kovařík (všichni KSČM), Petr Klimpl, Karel Haas, Vítězslav Štěpánek, Jan Mazuch (všichni ODS), František Brendl, Milan Košař, Aleš Klose (všichni Pardubáci), Jiří Skalický, Ludmila Ministrová (oba TOP 09), Jiří Lejhanec, Jan Linhart (oba Patrioti Pardubic), Marie Hubálková (Koalice pro Pardubice)

Výsledky komunálních voleb v roce 2014:

• ANO 2011 (21,44 %) – jedenáct mandátů
• ČSSD (12,19 %) – šest mandátů
• Sdružení pro Pardubice (9,42 %) – čtyři mandáty
• ODS (8,72 %) – čtyři mandáty
• KSČM (8,69 %) – čtyři mandáty
• Pardubáci (7,19 %) – tři mandáty
• TOP 09 (6,09 %) – tři mandáty
• Patrioti Pardubic (5,31 %) – dva mandáty
• Koalice pro Pardubice (5,07 %) – dva mandáty

Volební účast: 35,20 %
Počet odevzdaných obálek: 25 053
Počet platných hlasů: 862 473

Reality show na třídě Míru. Město hledalo firmu, která vyčistí špinavou dlažbu

Obyvatelé i návštěvníci Pardubic byli nedávno svědky reality show přímo uprostřed krajského města. Vedení pardubické radnice totiž hledalo firmu, která by vyčistila dlažbu na nově opravené třídě Míru. Ulice byla slavnostně otevřena letos v dubnu. Už před oficiálním předáním ale bylo jasné, že nově položená dlažba má problém. Vsakuje do sebe mastnotu. Zejména kolem stánků s občerstvením se na šedivé dlažbě začaly objevovat tmavé mastné mapy. Nejčastěji skloňovaným důvodem je špatně zvolená kvalita dlažby jako celku. Kameny před položením neprošly ani impregnací, která by vsakování nečistot měla bránit. „Zkoušeli jsme metody i různé druhy prostředků. Cílem je vyčistit to hloubkově, protože mastnota je propitá do hloubky samotné dlažby. Každý povrch vyžaduje jiný přístup a musí se přijít na to, který je ten správný," prohlásil Pavel Hečko, jednatel svitavské firmy, která se probojovala do finálového kola.

Autor: Lukáš Dubský

9.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
AKTUALIZOVÁNO
78 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Přístroj CT, ilustrační snímek
1 28

Dražší léčba ušetří miliardy za invalidy

Premiér Sobotka vyzval prezidenta Macrona: Zvyšujte platy v České republice

V Bruselu se dnes dopoledne odehrála důležitá schůzka mezi francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a státy Visegrádské skupiny. Setkání navrhl už před dvoudenním summitem EU v Bruselu Emmanuel Macron a jak předpokládal, hlavním tématem měla být politika přerozdělování uprchlíků a odpor střední Evropy k povinným kvótám. Toto téma však nakonec zcela zapadlo. Maďarsko, Polsko, Slovensko a v neposlední řadě i Česko vyložily na stůl zcela jiné karty.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

Drtí vás kuchyňský odpad? Zdrťte ho vy!

Kuchyňské drtiče odpadků se k nám dostávají jen pomalu. Zatímco v USA jsou prakticky nedílnou součástí kuchyně, v Čechách je má jen málokdo. Má to mnoho důvodů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies