VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pardubice se pro letošní rok staly hlavním městem cyklistů

Pardubice - Hodnotící porota ocenila inovace, kterými radní v posledních letech podpořili bikery

2.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Littera Ondřej

Do práce na kole
Soutěž Do práce na kole už sice odstartovala, ale stále se do ní můžete zapojit. Stačí sestavit tým o dvou až pěti členech, do neděle 4. května vyplnit registrační formulář a šlapat celý květen do práce na kole. V Pardubicích se o výhru utká více než stovka cyklistů. Soutěžní tým utvořila také primátorka města Štěpánka Fraňková se svými náměstky a tajemníkem magistrátu. Na vítěze čekají například poukázky na nákup v cykloobchodě, vstupenky do divadla, poukázky do aquacentra nebo elektrokolo. Soutěžit lze ve čtyřech kategoriích. A které že to jsou? Pravidelnost, Výkonnost, Návrh na nejlepší opatření pro cyklisty a také Cyklozaměstnavatel roku.

Pozitivní přístup zastupitelů k rozvoji cyklodopravy v Pardubicích se vyplatil. Krajské město totiž získalo titul Hlavní město cyklistů 
pro rok 2014. Vítězství v této soutěži si Pardubice zasloužily hlavně díky krokům zastupitelů v posledních třech letech, které město přiblížily na úroveň evropských cyklistických velmocí.

„Ze dvanácti nominovaných se mohou pouze Pardubice pyšnit titulem Hlavní město cyklistů. Do cyklodopravy jsme investovali velké úsilí, které nyní začíná přinášet pomyslné ovoce," okomentoval vítězství v soutěži náměstek primátorky Pardubic Michal Koláček, který má dopravu ve městě na starosti.

Pardubice nejsou jen městem perníku

Nezávislá porota složená z odborníků na cyklistickou dopravu hodnotila například koncepční materiály, stav infrastruktury nebo kampaně, které města organizují nebo podporují. Rozhodující byl i celkový přístup k řešení dopravy. „Vedle města perníku jsou tak v současné době Pardubice také městem cyklistů," konstatoval Jaroslav Martinek, národní koordinátor rozvoje cyklistické dopravy.

Pardubice v soutěži uspěly i díky inovacím, které v posledních letech radní zrealizovali. „Vznikly zcela nové cykloobousměrky, cyklopruhy, systém pro sčítání cyklistů. Pravidelně se účastníme kampaně Do práce na kole. Město má svoji cykloznačku ParduBIKE a web zaměřený na cyklodopravu. Ta je zohledněna ve všech strategických a koncepčních materiálech. Máme také nadčasový cyklogenerel," shrnul opatření a projekty městský cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa.

Vítězství v soutěži jen podnítilo další snahu radních. Ti nyní vyhlíží dosažení důležitého cíle. Pardubičtí zastupitelé totiž při plánování výstavby nové infrastruktury berou ohled na všechny druhy dopravy – pěší, cyklistickou, automobilovou i městskou hromadnou.

Na kole podnikáme 19 procent cest

„Směřujeme k rovnoměrnému rozložení dopravy čtyři krát pětadvacet procent. I když se jedná o dlouhodobou metu, v současné době jsme k jejímu dosažení už velmi blízko," uvedl náměstek primátorky Michal Koláček. Jeho slova potvrzují i výsledky nedávného dopravního výzkumu. Podle něj absolvují Pardubáci 19 procent cest na jízdním kole, 35 procent pěšky, 17 procent veřejnou dopravou a 28 procent osobním automobilem.

„V současné době vzniká v Pardubicích také nový územní plán, který klade důraz na kompaktní město, kvalitní veřejná prostranství a krátké vzdálenosti. To je hlavní předpoklad pro fungující dopravu," doplnil informace Jaroslav Martinek.

Porota rozdala také zvláštní ocenění

Soutěž o Hlavní město cyklistů organizuje Asociace měst pro cyklisty spolu s Regionálním environmentálním centrem České republiky. Porota rozdělila také dvě zvláštní ceny. Za budování infrastruktury ocenila Ostravu a za marketing a propagaci věnovanou cyklodopravě Hradec Králové.

Autor: Redakce, ČTK

2.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies