„Zvýšení produkce sudového piva je reakcí na poptávku restaurací, jež hledají v ekonomicky složitém období pro své zákazníky kvalitní sudové pivo za přijatelnou cenu," uvedl Roman Marčák z marketingového oddělení pardubického pivovaru.

I exotické země

Pardubický pivovar, dříve Pernštejn, točí pivo ve stovkách restaurací především ve východních Čechách. Pardubické pivo mají i některé restaurace v Brně a Praze. Přes deset procent produkce pivovar vyvezl za hranice.
Nejvíc piva prodal na Slovensku, Ukrajině a Německu. Tmavý pardubický speciál Porter 19° exportuje i do exotičtějších zemí, jako je třeba Dominikánská republika.

„Jako součást naší současné produkce budeme zákazníkům nabízet další druhy balení, například multipacky s více druhy našeho piva najednou. Chceme také čtrnáctistupňový světlý ležák Pardubický Taxis představit a nabízet jako sváteční pivo pro vhodné příležitosti v období kolem konání Velké pardubické," konstatoval Roman Marčák.

Investovali miliony

Pivovar loni investoval do výroby desítky milionů korun. Opravil například chladicí zařízení za 15,5 milionu korun nebo investoval do modernizace řízení varny a ovládání plniče lahví.
Letos připravuje pardubický pivovar třeba rekonstrukci automatické plnicí linky sudů, stáčírny sudů a skladovacích prostor.