VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Pardubickém kraji bude od příštího roku jezdit více malých autobusů

Pardubice - Letošní rok byl pro veřejnou dopravu v Pardubickém kraji přelomový. Cestující si postupně museli zvyknout na zcela nové jízdní řády, které vytvořila firma Oredo. Další novinky lze očekávat i v příštích letech, ačkoliv už se nebudou týkat jízdních řádů, ale spíše vybavení a velikosti meziměstských autobusů.

24.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavla Škaloudová

„Letos v prosinci dojde asi jen k malým změnám v jízdních řádech. Očekáváme pouze určitou redukci provozu o prázdninách, protože se ukázalo, že třeba v letních měsících nejsou některé spoje skoro využívané," poznamenal Jan Tichý, který byl v končícím vedení Pardubického kraje zodpovědný za dopravu.

Získat cestující

Cíle veřejné dopravy v kraji jsou jasné – do roku 2019 získat zpět část cestujících, které železniční i autobusová doprava v posledních dvaceti letech ztratila. Nové jízdní řády umožňují v mnoha případech nasazení malých a středních autobusů, čímž by měl kraj ušetřit nemalé finanční prostředky. Oproti běžným autobusům jezdí o pět korun na kilometr levněji.
„Jsme domluveni s oběma největšími dopravci v kraji. Společnost Icom nasadí malé autobusy od března, postupně je začne provozovat i společnost Veolia," uvedl Jan Tichý.

V příštím roce by s pomocí evropských peněz mělo také dojít k modernizaci odbavovacího  systému v jednotlivých vozidlech. V dálkových autobusech by se pak v roce 2014 mohli cestující dočkat zavedení elektronického informačního systému, který je běžný v městských autobusech nebo moderních vlakových soupravách.

Vůz na zavolání

Největší novinkou by ale mělo být zavedení takzvané třetí vrstvy dopravy. Znamenalo by to, že by se do systému veřejné dopravy zapojily třeba i vozy taxislužby nebo malá vozidla, které by si bylo možné objednat 24 hodin před plánovanou cestou. Takové spoje by sice byly uvedeny v jízdních řádech, ale bylo by jasně odlišeno, že se jedná o spoje, které je nutné objednat.
„Zákon to umožňuje, vozy na zavolání fungují třeba na Rychnovsku," řekl Jan Tichý.

Autor: Lukáš Dubský

24.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Omilostněný Jiří Kajínek před bystrckým bytem řekl, že zatím se setkává se samými dobrými reakcemi lidí.
12

Můj soused zabiják: lidé z Bystrce Kajínka většinou vítají, cítí se i bezpečněji

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
1 13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Komentář Stanislava Šulce: Jiří Kajínek Superstar

Po šesti dnech a nocích permanentního přímého přenosu se národ dočkal. Nejslavnější vězeň Jiří Kajínek, několikrát trestaný recidivista a odsouzený dvojnásobný vrah, se konečně dostal na svobodu. A opuštění vězení by lépe než Kajínek nezvládla ani Paris Hiltonová, která před lety také musela za katr. Vyšel postarší chlapík, jehož nadprůměrná muskulatura zářila téměř stejně jako již proslulé tílko. Dav čekatelů před věznicí si s ním udělal selfie, veřejnoprávní i další televize celou chvilku přenášely naživo a celý kolotoč zájmu o Kajínka nebere konce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies