VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po nové trati bude cesta rychlejší

Letohrad, Ústí nad Orlicí - Mezi Ústím a Letohradem se ještě chvíli vlakem nesvezete. Chybí tu to hlavní, koleje. Na části tratě 024 pokračuje stavebně náročná rekonstrukce železničního spodku a svršku. Podle SŽDC je hlavním cílem projektu uvedení tratě do takového technického stavu, který bude odpovídat evropským parametrům a standardům.

23.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Název stavby Trať 024 Ústí nad Orlicí – Lichkov, úsek Ústí nad Orlicí – LetohradInvestor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitelé Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
Porr a.s
Termín zahájení 12/2015
Termín dokončení 10/2016
Celkové náklady stavby 507 676 565 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 384 840 906 Kč

„Přínosem provedených úprav v traťovém úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad bude především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Cestující potěší i zkrácení jízdních dob a možnost pohodlnějšího a bezpečnějšího pohybu na modernizovaných nástupištích," uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Práce začaly na jaře odstraňováním starých kolejí. „Dělníkům pomáhá 65 tun těžký stroj, který nařezané kolejnice vytrhává a nakládá rovnou i s pražci," informovala na svém webu o průběhu prací dodavatelská firma. Stavba přináší různá dopravní omezení a dotkla se i cyklistů, protože některé úseky cyklostezky jsou během kompletní rekonstrukce trati využívány vozidly stavby a jako objízdné trasy pro osobní automobily.

Postupně budou obnovena nástupiště na zastávkách Dolní Dobrouč, Hnátnice a Dolní Libchavy. Rozsáhlejších stavebních úprav se dočká železniční stanice Lanšperk, kde kromě oprav dvou nástupišť dojde rovněž ke snesení celé nevyužívané koleje u výpravní budovy. V takto vzniklém prostoru stavbaři vybudují nové vnější nástupiště a zajistí zjednodušení konfigurace kolejiště. Dojde zde také ke zřízení nového trolejového vedení a k výměně osvětlení. Obnovou projde i staniční zabezpečovací zařízení a místní kabelizace.

Celkové náklady se předpokládají ve výši zhruba 507 milionů korun, projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti ve výši 384 miliony. Termín dokončení je stanoven na letošní říjen s tím, že hlavní práce – které zahrnují i rekonstrukci 45 mostních objektů a 12 železničních přejezdů – budou hotovy do začátku prázdnin.

(daf, rz)

Autor: Redakce

23.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies