VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po nové trati bude cesta rychlejší

Letohrad, Ústí nad Orlicí - Mezi Ústím a Letohradem se ještě chvíli vlakem nesvezete. Chybí tu to hlavní, koleje. Na části tratě 024 pokračuje stavebně náročná rekonstrukce železničního spodku a svršku. Podle SŽDC je hlavním cílem projektu uvedení tratě do takového technického stavu, který bude odpovídat evropským parametrům a standardům.

23.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Název stavby Trať 024 Ústí nad Orlicí – Lichkov, úsek Ústí nad Orlicí – LetohradInvestor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitelé Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
Porr a.s
Termín zahájení 12/2015
Termín dokončení 10/2016
Celkové náklady stavby 507 676 565 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 384 840 906 Kč

„Přínosem provedených úprav v traťovém úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad bude především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Cestující potěší i zkrácení jízdních dob a možnost pohodlnějšího a bezpečnějšího pohybu na modernizovaných nástupištích," uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Práce začaly na jaře odstraňováním starých kolejí. „Dělníkům pomáhá 65 tun těžký stroj, který nařezané kolejnice vytrhává a nakládá rovnou i s pražci," informovala na svém webu o průběhu prací dodavatelská firma. Stavba přináší různá dopravní omezení a dotkla se i cyklistů, protože některé úseky cyklostezky jsou během kompletní rekonstrukce trati využívány vozidly stavby a jako objízdné trasy pro osobní automobily.

Postupně budou obnovena nástupiště na zastávkách Dolní Dobrouč, Hnátnice a Dolní Libchavy. Rozsáhlejších stavebních úprav se dočká železniční stanice Lanšperk, kde kromě oprav dvou nástupišť dojde rovněž ke snesení celé nevyužívané koleje u výpravní budovy. V takto vzniklém prostoru stavbaři vybudují nové vnější nástupiště a zajistí zjednodušení konfigurace kolejiště. Dojde zde také ke zřízení nového trolejového vedení a k výměně osvětlení. Obnovou projde i staniční zabezpečovací zařízení a místní kabelizace.

Celkové náklady se předpokládají ve výši zhruba 507 milionů korun, projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti ve výši 384 miliony. Termín dokončení je stanoven na letošní říjen s tím, že hlavní práce – které zahrnují i rekonstrukci 45 mostních objektů a 12 železničních přejezdů – budou hotovy do začátku prázdnin.

(daf, rz)

Autor: Redakce

23.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Uber. Ilustrační foto.

Olomoucký vrchní soud zrušil předběžné opatření. Uber v Brně může jezdit

Antonín Panenka.
9

Český fotbal? Situace není dobrá, říká Antonín Panenka

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Brusel udělil Googlu rekordní pokutu, gigant musí zaplatit 63 miliard

Evropská komise potrestala americký internetový gigant za zneužití dominantního postavení na trhu. Google musí zaplatit rekordní pokutu ve výši 2,42 miliardy eur (63,6 miliard korun) za to, že ve svém vyhledávači blokoval produkty konkurečních firem. Jednalo se o služby spojené s porovnáváním obchodních nabídek.  

Masakru v Srebrenici napomohli nizozemští vojáci, rozhodl soud

/VIDEO/ Bosenská Srebrenica je synonymem genocidy. V červenci 1995 zde srbské jednotky povraždilly 300 bosenských muslimů, čemuž svou pasivitou napomohly nizozemské „modré přilby". Krutou chybu Nizozemců dnes potvrdil odvolací soud v Haagu, rodinám obětí bude přiznáno odškodné.

Konec sporné výstavy? Radnice má „v rukávu" právní posudek

Spor o expozici Body The Exhibition vystavující mrtvá těla spěje k rozuzlení. Vedení Prahy 7 získalo právní analýzu, která by mohla přesvědčit policii o nevhodnosti výstavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies