VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po nové trati bude cesta rychlejší

Letohrad, Ústí nad Orlicí - Mezi Ústím a Letohradem se ještě chvíli vlakem nesvezete. Chybí tu to hlavní, koleje. Na části tratě 024 pokračuje stavebně náročná rekonstrukce železničního spodku a svršku. Podle SŽDC je hlavním cílem projektu uvedení tratě do takového technického stavu, který bude odpovídat evropským parametrům a standardům.

23.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Název stavby Trať 024 Ústí nad Orlicí – Lichkov, úsek Ústí nad Orlicí – LetohradInvestor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitelé Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
Porr a.s
Termín zahájení 12/2015
Termín dokončení 10/2016
Celkové náklady stavby 507 676 565 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 384 840 906 Kč

„Přínosem provedených úprav v traťovém úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad bude především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Cestující potěší i zkrácení jízdních dob a možnost pohodlnějšího a bezpečnějšího pohybu na modernizovaných nástupištích," uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Práce začaly na jaře odstraňováním starých kolejí. „Dělníkům pomáhá 65 tun těžký stroj, který nařezané kolejnice vytrhává a nakládá rovnou i s pražci," informovala na svém webu o průběhu prací dodavatelská firma. Stavba přináší různá dopravní omezení a dotkla se i cyklistů, protože některé úseky cyklostezky jsou během kompletní rekonstrukce trati využívány vozidly stavby a jako objízdné trasy pro osobní automobily.

Postupně budou obnovena nástupiště na zastávkách Dolní Dobrouč, Hnátnice a Dolní Libchavy. Rozsáhlejších stavebních úprav se dočká železniční stanice Lanšperk, kde kromě oprav dvou nástupišť dojde rovněž ke snesení celé nevyužívané koleje u výpravní budovy. V takto vzniklém prostoru stavbaři vybudují nové vnější nástupiště a zajistí zjednodušení konfigurace kolejiště. Dojde zde také ke zřízení nového trolejového vedení a k výměně osvětlení. Obnovou projde i staniční zabezpečovací zařízení a místní kabelizace.

Celkové náklady se předpokládají ve výši zhruba 507 milionů korun, projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti ve výši 384 miliony. Termín dokončení je stanoven na letošní říjen s tím, že hlavní práce – které zahrnují i rekonstrukci 45 mostních objektů a 12 železničních přejezdů – budou hotovy do začátku prázdnin.

(daf, rz)

Autor: Redakce

23.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rada České televize volila ve druhém kole 26. dubna nového ředitele České televize. Na snímku Petr Dvořák.
3 9

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Biskup František Radkovský.
VÍME PRVNÍ
19

Prazdroji loni rostly prodeje, pomohl zájem o prémiová piva

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Mexiko odmítá Trumpovu zeď. Je to nepřátelský akt, tvrdí

Mexický ministr zahraničí Luis Videgaray nazval plány na stavbu zdi oddělující Mexiko a Spojené státy nepřátelským činem a absolutním plýtváním penězi.

AKTUALIZUJEME

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

/VIDEO/ Velké zatýkání po Francii a Belgii. V souvislosti s útokem na redakci časopisu Charie Hebdo z ledna 2015 bylo do dneška zadrženo deset podezřelých.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies