VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po přistání se v letadle tleskalo dvakrát. Na betonu i na trávě

Pardubice – Po nedělním přistání Boeingu 737-800 se ale tleskalo dokonce dvakrát. Jednou při dosednutí na runway a podruhé ve chvíli, kdy letadlo smykem zastavilo asi tři sta metrů za ní na trávě.

27.8.2013
SDÍLEJ:

Boeing 737-800 po nezdařeném přistání skončil mimo letištní dráhuFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Dvojitý potlesk

„Na palubě byl klid, tedy spíše hrobové ticho," popsal okamžiky po zastavení jeden z pasažérů letadla.

„Tleskalo se opravdu dvakrát. Poprvé, když jsme ještě nic netušili a jeli po betonu, podruhé až po zastavení, když už jsme viděli, že jsme na trávě," uvedl muž, který si nepřál sdělit své jméno.

„Čekali jsme asi pět minut, jak nám řekla posádka a než přijeli schůdky a autobusy. Zdrželo se i odbavení, protože tím, že letadlo skončilo jinde než mělo, trvalo vyložení zavazadel déle. Za to se nám na letišti hned omlouvali," poznamenal muž.
„Co se dělo, mohu jen hádat. Přišlo mi, že let byl v pořádku. Jen před přistáním jsem si říkal, že je možná něco špatně. Pilot opakovaně přidával a ubíral plyn, zvuk motoru kolísal. Mohla to být nějaká technická závada, ale samozřejmě nejsem letecký mechanik, abych to věděl přesně," prohlásil cestující.

Jedeme smykem

Že se něco děje, cestující na palubě dopředu nepoznali. Až teprve, když letadlo opustilo přistávací dráhu.
„Žádné varování předem nebylo. Seděl jsem nad křídlem, takže jsem ani moc neviděl, co se odehrává kolem, jen jsem zaregistroval zhoupnutí a najednou koukám, že je všude dokola tráva. Bylo mi všelijak, když jsem zjistil, že jsme na trávě a ne na letišti. Dokud jsme byli na dráze, bylo všechno v pořádku, to s námi jelo rovně, ale na trávě už jsem měl pocit, že jedeme smykem. Bylo štěstí, že se přitom někde neulomilo kolo," dodal cestující.

„Ještě na letišti jsem přísahal, že už mě do letadla nikdo nedostane a že příště na dovolenou vyrazím autem tři dny napřed. Ale jezdíme takhle každý rok, tak se možná nechám do té doby zase ukecat," sdělil dnes už se smíchem šťastný turista.
„Do poslední  chvíle se nic neobvyklého nedělo. Jediné, na co upozorňovali, byly turbulence během letu," vzpomínal další cestující Bořivoj Jiřík. I on zaznamenal první problémy až ve chvíli, kdy pod letadlem spatřil trávu.

„Přejeli jsme dráhu a začalo to s námi drncat.  Úplně ke konci to letadlo  jelo smykem a zastavilo se bokem k dráze, ale to bylo až těch posledních pár metrů. Okamžitě byl na místě letištní personál. Letuška šla hned otevřít dveře a slyšel jsem, jak se s nimi baví o tom, jak je na tom letadlo, jestli nesedíme břichem na zemi, někde něco nehoří, případně nejsou další škody. Byl sice cítit nějaký kouř, ale letadlo bylo v pořádku. Protože bylo všechno v pohodě, tak nám řekli, že máme chvíli počkat, než přivezou schůdky a normálně jsme mohli za chvíli vystoupit," popsal Bořivoj Jiřík.

Zlobil motor?

„Jediné, co mi snad přišlo divné při samotném přistání, byly motory. Při pohledu z okénka jsem zahlédl něco jako kouř od motoru, ale považoval jsem to za déšť. Bavil jsem se o tom potom s mým kamarádem. Domnívali jsme se, že jeden motor možná mohl mít potíže, když pilot začal brzdit zpětným tahem. To ale už jen hádám," dodal Bořivoj Jiřík.

„Manželku to od létání asi odradilo, příští dovolená bude tak na Seči, pak uvidíme. Jsem ale přesvědčen o tom, že pilot to v rámci možností zvládl, jak nejlépe mohl," uzavřel.

Autor:

27.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní sestra. Ilustrační snímek

Nemocnice jako farmy na bakterie. Nakazí se v nich desetitisíce Čechů

A skuteční vítězové - film Moonlight.
AKTUALIZOVÁNO
2 15

Předávání Oscarů: Nejlepším filmem je La La Land. Ne! Je to Moonlight

AUTOMIX.CZ

Řadit při parkování jedničku, nebo zpátečku? A je dobré vždy zatahovat „ručku"?

Kdo jezdí s manuální převodovkou, má většinou svůj zažitý proces, kterým zabezpečuje auto po zaparkování proti rozjetí. Mnoho z nás to dělá už zcela podvědomě. Ale když budeme nad tímto zdánlivě jednoduchým úkonem více přemýšlet, můžeme se vyvarovat nechtěných nákladů.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies