VYBERTE SI REGION

Podchod by vyšel draze, na Duklu povede lávka

Pardubice - Podchod nebo lávka? Spojení pardubického vlakového nádraží se sídlištěm Dukla se řeší už spoustu let. Celá diskuse se točí kolem toho, jakým způsobem tato dvě místa spojit, a kdo to zaplatí.

27.3.2016
SDÍLEJ:

Možný vzhled lávky pro pěší, která má spojovat Duklu a hlavní nádražíFoto: Rosa - architekt

Zdá se, že podchod, který plánovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), nebude. „SŽDC počítá, že při plánované modernizaci pardubického železničního uzlu prodlouží podchody. Ovšem zjistilo se, že kromě koridoru je tam ještě řada vleček, takže by bylo nutné vytvořit samostatný tunel, který by byl dlouhý 150 metrů. To by ale bylo velmi nákladné," uvedl pardubický poslanec za hnutí ANO Martin Kolovratník.

Varianta podchodu byla už v minulosti kritizovaná kvůli bezpečnosti, která by v méně frekventovaných časech nemusela být zajištěna.

Bude lávka?

Jako logický se tedy jeví vznik lávky, která přemostí nástupiště pardubického nádraží.

„Na přípravu projektu jsou vyčleněny peníze, počítám, že se stavbou by se mohlo začít během jednoho až dvou roků. Peníze budeme žádat po státu. Projekt zvýší bezpečnost, takže bychom na něj chtěli získat finance ze Státního fondu dopravní infrastruktury," podotkl Martin Kolovratník.

Objevil se i návrh spojit nádraží s Duklou lanovkou. A nejednalo se přitom o recesi.

„Takové propojení mezi nádražím a Duklou by mělo smysl, zvlášť pokud součástí projektu přednádraží bude i jižní terminál. Mohlo by se jednat o nejlevnější variantu, jak propojit tyto dvě části města. Lanovka by navíc mohla být i velkou atrakcí pro návštěvníky i obyvatele města," řekl před časem ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Pardubické nádraží by mělo brzy získat novou tvář. Město finišuje s přípravami projektu přednádraží, SŽDC zase chystá projekt Modernizace železničního uzlu Pardubice. Tento projekt ovšem nepočítá s opravou samotné nádražní budovy.
„Modernizace se bude týkat hlavně nástupišť a kolejiště. Studie je schválená, se stavbou by se mohlo začít v roce 2018 nebo 2019," vysvětlil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Ostřešanská spojka

V dlouhodobých plánech SŽDC je také takzvaná ostřešanská spojka. Ta by měla vyřešit další letitý problém – vlaky směřující z Pardubic do Chrudimi musí zajíždět na nádraží v Rosicích nad Labem, čímž se prodlužuje jejich jízdní doba. Uvažuje se tak o vystavění zcela nového úseku železnice, který by cestu mezi dvěma východočeskými městy urychlil.

Autor: Lukáš Dubský

27.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies