VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlíkem z Ústí? Od pondělí už zase z hlavního nádraží

Ústí nad Orlicí - Modernizace železničního uzlu v Ústí nad Orlicí postupuje kupředu, po otevření silničního přivaděče minulý čtvrtek udělá další významný krok. Po osmiměsíční pauze se vrátí provoz na hlavní nádraží. Pro cestující bude otevřeno o půlnoci z neděle na pondělí.

14.11.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií

Z modernizace železničního uzlu v Ústí nad Orlicí.Foto: Deník/Šárka Mikulecká

Zvýší se bezpečnost

Během výluky, která trvala o dva měsíce déle, než se původně předpokládalo, odbavovala veškeré vlaky včetně rychlíkových spojů zastávka Ústí-město. Dopravu směrem na Letohrad zajišťovala náhradní autobusová doprava. Jak Orlickému deníku potvrdil Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty, v neděli bude na ústeckém nádraží zahájen zkušební provoz.

Cestující musí počítat s tím, že na nádraží se už nedostanou po původní komunikaci, která byla výstavbou nových mostů zrušena, ale po nové estakádě na kerhartické straně. Jízdenky si už také nekoupí v historické nádražní budově, která zůstává zatím nevyužitá uprostřed kolejiště, ale v novém objektu se vstupem do podchodů. Kromě prodeje jízdenek v něm bude také čekárna a sociální zázemí. „Lidé už nebudou muset vstupovat do kolejiště, čímž se výrazně zvýší především bezpečnost cestujících," upozorňuje na důležité změny Marek Illiaš.

Také nastupování do vlaků bude pohodlnější, cestující dosud museli do schůdků vlaků doslova šplhat. „Oproti minulosti dochází k podstatnému zvýšení bezpečnosti a komfortu při nástupu do vlaku, a to díky náhradě nízkých úrovňových nástupišť moderními, zvýšenými nástupišti s mimoúrovňovým přístupem," komentoval nová nástupiště mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Chybí zastřešení

Dodavatelská společnost Eurovia měla problém se zhotovitelem přístřešků a musela hledat nového dodavatele. Do otevření nádraží tak nebudou hotové. „Přestože nebudou v původním termínu dokončena zastřešení u dvou nástupišť, věřím, že zprovozněním nové budovy se kultura cestování v Ústí nad Orlicí razantně zvýší oproti předešlému stavu," namítá Marek Illiaš. Podle jeho slov je nová trať uzpůsobená na maximální rychlost 160 km v hodině. „Po ukončení stavby pojedou vlaky podle jízdních řádů, to znamená, že zcela skončí zhruba patnáctiminutová zpoždění, která si právě stavba vynutila," dodal mluvčí SŽDC.

Megastavba Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí má být dokončena na jaře příštího roku, poté bude uzel slavnostně otevřen. „Všichni vnímáme, že vlakové nádraží není ještě dokončeno, že je zde tisíc a jeden nedodělek," konstatoval ústecký starosta Petr Hájek a dodal: „Stavby, třeba silniční tělesa, které dle dohody máme po kolaudaci převzít, jsou uvedeny do zkušebního provozu a město je v tuto chvíli do svého vlastnictví nepřebírá. To znamená, že i zimní údržba je v režii investora."

Pěšky je to dálka

Na redakci se obrátil senior s dotazem, zda na nové nádraží budou zajíždět autobusy. Jak Deník informovala ústecká radnice, na vlakové nádraží budou autobusy jezdit od úterý 18. listopadu. Jízdní řád bude zveřejněn nejpozději do soboty na webových stránkách města.

Autor: Dana Pokorná

14.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
5 10

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

ilustrační fotografie
14

Pro a proti: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Ve skanzenu nahlížejí babičkám pod sukně

/FOTO/ – Jaké spodní prádlo se nosilo před sto lety? V chalupě ve Staré Vsi budete koukat!

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies