VYBERTE SI REGION

Škatulata s autobusákem? Vize. Pro cestující se nic nemění

Ústí nad Orlicí - „Kdo takovou hloupost vymyslel? Prý se má zrušit autobusové nádraží a přesunout na vlakové," rozčiluje se žena, která z centra Ústí dojíždí na směny do Lanš-krouna.

11.2.2015
SDÍLEJ:

Autobusové nádraží v Ústí nad Orlicí.Foto: Deník/Šárka Mikulecká

Spolu s ní se ptají i další cestující. Autobusové nádraží je ve středu města a představa, že za autobusy lidé pošlapou až k vlakovému nádraží u Kerhartic, děsí. Lavinu záporných reakcí spustila zpráva ústecké radnice, že jedná se společností Icom transport o jeho přemístění. Pracuje se s variantami, že by se buď v současné lokalitě (Lochmanova ulice) minimalizovalo, nebo se přemístilo k vlakovému nádraží, kde město vlastní vhodné pozemky v přednádražním prostoru.

Rozvířenou hladinu veřejného mínění uklidňuje starosta města Petr Hájek. Zdůrazňuje, že je to jen vize, která souvisí s přípravou nového územního plánu města, a že pro cestující se nic nezmění. „Všude se snažím vysvětlit, že i kdyby se autobusové nádraží přemístilo do prostoru vlakového, neznamená to, že by v centru na Lochmanově ulici nezůstaly obslužné zastávky. Dál by tam zastavovaly všechny spoje tak jako doposud. Dnes je tu de facto parkoviště pro autobusy, je předimenzované. Z našeho, městského, pohledu není ta plocha dostatečně efektivně využívána. Na jednu stranu všichni voláme po záchytném parkovišti v samotném centru města a tady je ohromná plocha, na které stojí pár autobusů," vysvětluje Petr Hájek.

Podle ústeckého starosty myšlenka přesunout autobusové nádraží není nová a pokud se o tom nezačne mluvit v předstihu, za deset, patnáct let zůstane vše při starém. „Je to o hledání možného řešení. Náš městský architekt vypracuje skicu, jak by se autobusové nádraží mohlo dimenzně zmenšit v té stávající podobě, případně za jakých podmínek by mohlo být přemístěno do prostoru před vlakové nádraží. Zda je to reálné, nebo není. Bez toho, že to zkusíme nakreslit, se diskuze dál neposune. Ale jak říkám, není to na programu dne. Je to vize," podtrhl Petr Hájek.

Zklidnit, žádá petice

Snaha přemístit autobusové nádraží souvisí také se snahou eliminovat dopravní zátěž v ulicích Čs. armády, Tvardkova a 17. listopadu, kterými autobusy projíždějí. Zvýšenou frekvencí trpí obyvatelé domků v ulicích Čs. armády a Tvardkova. Na radnici adresovali další z petic požadující zklidnění provozu. Odpověď se probírala na pondělním zasedání zastupitelstva. Radnice poukazuje na to, že tyto ulice jsou v územním plánu označeny jako sběrné komunikace a projevuje se na nich nárůst dopravy stejně jako na jiných vytížených komunikacích v Ústí. „Autoři upozorňují v petici na, v tuto chvíli schválený, záměr otočení jednosměrnosti v ulici T. G. Masaryka a vyjadřují obavu, že právě tato změna přinese ještě větší zátěž dopravy v ulicích Čs. armády a Tvardkova. Rozhodl jsem, že k problematice rekonstrukce ulice T. G. Masaryka bude svoláno mimořádné zasedání zastupitelstva, na kterém se tato záležitost projedná," dodal ústecký starosta. O stavbě, která letos významně zatíží rozpočet města a byla již předmětem mnoha dohadů, se bude diskutovat v kulturním domě 2. března.

Měl by autobusák zůstat tam, kde je? Vyhovuje vám?

anketa

Hana Benešová, Sloupnice
„Byla bych raději, kdyby zůstal tady a trochu se vylepšil, protože je to tu dost otevřené a fouká. Kdyby se tu zlepšilo zázemí, byla bych ráda."

anketa

Martina Hořínková, Č. Třebová
„Do Ústí jezdím jen občas, ale já bych ho nechala tam, kde je."

anketa

František, 
od Žamberka
„Teď už je tu větší pořádek, ale dřív tu býval bordel. Mně táhne na jednadevadesátý rok, mně už přemístění nádraží nevadí."

Autor: Dana Pokorná

11.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies