VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba terminálu se zpozdí, firmy chtějí o 100 milionů víc

Pardubice - „Je stavební boom a firmy už nejsou ochotné jít na hranu," řekl Michal Koláček.

6.11.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Tomáš Kubelka

Výstavba nového letištního terminálu v Pardubicích se o nějaký čas zdrží. Stavební firmy nabízely zhruba o stovku milionů korun vyšší cenu, než letiště očekávalo. Práce původně měly začít na podzim.

„Nesešly se nabídky, které by splňovaly maximální cenu 305 milionů korun. Budeme muset vypsat nové výběrové řízení a nastavit nové podmínky," řekl ředitel společnosti East Bohemian Airport (EBA) Michal Červinka. Podmínky tendru byly zhruba rok staré a podle Michala Červinky se situace na stavebním trhu změnila, firmy tak nedokázaly mimo jiné garantovat stanovenou cenu provedených prací.

„Vzhledem k tomu, že je stavební boom, firmy už nejsou ochotné jít na hranu, jako byly dřív," řekl náměstek pardubické primátorky Michal Koláček (Sdružení pro Pardubice). Stavební firmy chtěly terminál postavit za cenu okolo 400 milionů korun.

Začnou na jaře?

Ředitel doufá, že na jaře by se snad mohlo začít stavět. „Musíme respektovat zákon o veřejných zakázkách, proto mít nějaká jasná očekávání je věštění z křišťálové koule," podotkl Michal Červinka. Na nový terminál si chce vzít letiště úvěr maximálně 250 milionů korun a 50 milionů korun má vlastní prostředky. O jeho výstavbě se uvažuje už dlouho, protože odbavovací hala už nestačí počtu cestujících, nemá ani odpovídající služby.

„Kdyby se zmenšilo parkoviště, kdyby se změnily některé technologie, střešní plášť, materiál příček, tak by byl projektant schopen dostat cenu zhruba o 50 milionů korun níž, ale to neřeší problém. Je ovšem nutné se dostat na 300 milionů korun," nechal se slyšet Michal Koláček. Letiště nejvíc využívá ruská klientela, která však v letošním roce létá do Pardubic méně. Ovlivnila to nejspíš nižší hodnota rublu, která souvisí s politickou situací v Rusku a na Ukrajině.

Letiště za první tři čtvrtiny roku odbavilo zhruba o dvacet tisíc cestujících méně než loni ve stejném období. Terminálem prošlo na sto šedesát tisíc pasažérů. V loňském roce využilo služeb letiště rekordních 185 tisíc cestujících.

Společnost EBA vlastní z jedné třetiny pardubické hejtmanství a ze dvou třetin město Pardubice. Akcionáři se zavázali, že zaplatí silnici u terminálu. Komunikace musí být hotová s novou halou. Odhadovaná cena je padesát milionů korun, výběrové řízení ji ale může snížit.

Autor: ČTK, Redakce

6.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
8 10

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

ilustrační fotografie
14

Pro a proti: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Ve skanzenu nahlížejí babičkám pod sukně

/FOTO/ – Jaké spodní prádlo se nosilo před sto lety? V chalupě ve Staré Vsi budete koukat!

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies